2024. október 15.
FinTechShow

EARLY BIRD JEGYEK    2024.04.30-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

EARLY BIRD JEGYEK    2024.04.30-IG! 

2022.11.28.

Még egyszerűbbé válik a kiadások követése egy új mobilbanki fejlesztésnek köszönhetően

Szerző:

Kategóriák:

A legnépszerűbb funkció a mobilbanki alkalmazásokban még mindig az egyenleglekérdezés, amit szorosan a számlatörténet követ a lakossági kutatások szerint. A magyar felhasználók 78%-a nem tudja beazonosítani a vásárlásait utólag, pedig a jelenlegi időszakban különösen fontos a kiadások pontos nyomon követése. A tranzakciók beazonosítása a mobilbankban mostantól még egyszerűbbé vált annak köszönhetően, hogy a kereskedők logója és geolokációs adatai is megjelennek a számlatörténet kiadási oldalán. Az új szolgáltatás a Mastercard és az OTP Bank összefogásában indult el.

Felértékelődött a mobilbanki alkalmazások szerepe a mindennapi pénzügyekben

A lakossági kutatások szerint évek óta a három legnépszerűbb funkció a mobilbanki alkalmazásban az egyenleglekérdezés, a számlatörténet és az eseti átutalás. A számlatörténet funkció különösen fontos szerepet tölt be a vásárlások, átutalások beazonosítása mellett a kiadáskövetésben is. Függetlenül attól, hogy a nyílt bankolásnak (open banking) köszönhetően számos kiadáskövető fintech megoldás született, a felhasználók a mobilbanki applikációjukat használják erre a célra.

A mobilbanki alkalmazások terjedése az elmúlt három évben különösen felgyorsult többek között a pandémia megfékezését szolgáló intézkedéseknek, az érintésmentes mobilfizetésnek, az internetes fizetésekhez kapcsolódó többlépcsős azonosításnak, valamint a távoli ügyintézésnek köszönhetően. A FinTechZone piaci becslése alapján a letöltött mobilbanki alkalmazások száma meghaladja a 4 milliót Magyarországon, ami azt jelenti, hogy a bankkapcsolattal rendelkező hazai ügyfelek közel 60%-a képes banki ügyeit a mobilján keresztül intézni.

mastercard pay by account ethoca mobilfizetes

Két év alatt ugrásszerűen nőtt a mobilbankolók száma Magyarországon | 2021.03.31.

A bankkártyával rendelkezők több mint fele használt mobilbankot 2020-ban, amely arány két éve még csak 13% volt – derül ki a Mastercard kutatási eredményéből. Minél több élethelyzetben nyújt megoldást a mobilbanki alkalmazás, annál többen használhatják a mindennapokban.

Segítség a kiadások beazonosításában, pontos nyomon követésében

A rezsiárak és az infláció emelkedése miatt a felhasználók számára egyre fontosabbá válik, hogy lássák, hová folyik el a pénzük. Ehhez pontos képpel kell rendelkezniük arról, hogy mikor, hol, mennyit költöttek, ám a magyar felhasználók 78%-a sokszor nem tudja utólag beazonosítani a vásárlásait. Ehhez nyújt segítséget mostantól a Mastercard és az OTP Bank új, közös szolgáltatása, amely felhasználóbarát módon megjeleníti költéseinket, vásárlásainkat a mobilbank számlatörténetben.

„A most elindított új szolgáltatás amellett, hogy egyszerűbben kezelhetővé és áttekinthetőbbé teszi a tranzakciótörténetet, segíti ügyfeleinket pénzügyeik tudatos kezelésében is”

– mondta el az új funkció kapcsán Vouszka Péter, az OTP Bank digitális szolgáltatásainak fejlesztéséért felelős vezetője.

A napokban elindított szolgáltatás a kényelem mellett a biztonságos bankoláshoz is nagymértékben hozzájárul: az ismert logók és elnevezések megjelenése a tranzakciótörténetben gyorsan és könnyen azonosíthatóvá teszi a tranzakciókat, amely mind az ügyfelek, mind a kereskedők számára kiemelt jelentőségű.

A kereskedők is jól járnak az új szolgáltatással

A Mastercard fejlesztése, az Ethoca világos vizuális jelzésekkel segíti a kártyabirtokosokat a vásárlások gyors azonosításában, hisz a vásárlók az emblémákat könnyen összekapcsolják a megfelelő tranzakciókkal. A kereskedők számára ez nemcsak a drága és időigényes visszaterhelési igények minimalizálására kínál lehetőséget, hanem a márka jelenlétének és elismertségének bővítésére is.

„Az Ethoca fejlesztésünk felhasználói szempontból átláthatóbbá teszi a kártyás tranzakciók utánkövetését és tovább erősíti a biztonság érzetét, hiszen könnyen beazonosíthatók az egyes vásárlások. Éppen ezért a kártyakibocsátónak is kevesebb félreértésből elindított chargeback folyamatot kell kezelnie. A kereskedők pedig nagyobb vizibilitást kapnak az által, hogy logójuk és címük megjelenik a mobilbankban”

– emelte ki Szetnics László, a Mastercard regionális üzletfejlesztési igazgatója.

A kereskedők saját nevüket, logójukat és geolokációs adataikat az Ethoca oldalon tölthetik fel.

Mastercard-CE-Digital-SUMMIT

A Mastercard bemutatta, milyen lehet a jövő digitális fizetési ökoszisztémája | 2022.11.17.

Adatmegosztás, digitális jegybankpénz és fokozódó kiberbűnözés elleni harc – ezek a digitális fizetési piac átalakulásának központi kérdései, hangzott el a Mastercard által szervezett CE Digital Payments Summit konferencián. A digitális fizetési ökoszisztéma kialakulása egyszerre technológiai- és szemléletváltás, ebben a folyamatban az ügyfelek érdeke mindenek fölött áll.

Címlapfotó: a FinTechZone szerkesztése a Mastercard és az OTP Bank arculati elemei alapján

Címkék: