“granit

Hogyan navigáljuk a szervezetet biztonságosan a koronavírus következő szakaszában?

írta | 2020.10.01. | Fintech kitekintő, FinTechShow, Összes hír

eit digital

A járvány első hullámát követően a legtöbb irodát szeptemberben újra megnyitották a munkavállalók előtt. Boda Kálmánnal, a Scolvo vezérigazgatójával arról beszélgetünk, hogy a fintech hogyan tudja a nagy szervezeteket a járvány hatásainak kezelésében támogatni, illetve hogyan vált a Scolvo a banki értékesítés-támogatás mellett a kockázatkezelési területek “partnerévé”.

boda-kalman

FINTECH MEGOLDÁS A COVID OKOZTA MŰKÖDÉSI KOCKÁZATOK KEZELÉSÉRE

BODA KÁLMÁN

SCOLVO, vezérigazgató

FinTechShow 20/20 – Online is!
2020.10.13.

Miért kritikus a bankok számára a koronavírus terjedésének szervezeten belüli megakadályozása?

Boda Kálmán: A koronavírus második hulláma a vártnál korábban, már szeptember elején megérkezett Magyarországra. Az irodába visszatérő munkavállalók egészségének fontossága felértékelődött a vállalatok számára.

A vállalatvezetők felismerték, hogy a fertőzés miatt kieső munkaerő jelentős kiesést okoz a vállalat számára is. A bankok ráadásul olyan speciális helyzetben vannak, hogy az ügyfélkiszolgálás mellett folyamatos jelenlétet igénylő operációs folyamataik vannak, ezért különösen fontos számukra, hogy garantálják a biztonságos munkavégzés feltételeit és megelőzzék a szervezeten belül terjedő járvány lehetőségét.

Milyen intézkedéseket kell tennünk a munkahelyek biztonságos újranyitása érdekében?

Boda Kálmán: Az első hullám tanulságait levonva mostanra kikristályosodott, hogy a maszkviselési, extra higiéniai és távolságtartási szabályok bevezetése mellett

további proaktív intézkedési tervre, és egy fertőzés gyanút/kockázatot azonosítani képes protokollra van szüksége a szervezeteknek.

Ez az igény a legtöbb vállalatnál már megfogalmazódott, de sok helyen még mindig nem találtak igazán jó megoldást és továbbra is papír vagy web alapú kérdőívekkel, megosztott táblázatokkal próbálják meg a kollégák fertőzöttségi kitettségét felmérni és a járvány kockázatát nyomon követni.

Az így szerzett adatok feldolgozása és naprakészen tartása viszont idő- és erőforrás igényes, valamint nem tudja biztosítani a gyors és hatékony reakciót egy esetleges fertőzés gyanú esetében.

A Scolvo ezt az üzleti problémát oldja meg a CORINFO mobil alkalmazásával.

Mi a legnagyobb előnye az applikációnak?

Boda Kálmán: A CORINFO olyan digitális eszközt ad a vállalatvezetők kezébe, ami segít a szervezeten belüli koronavírus fertőzés terjedésének megakadályozásában azáltal, hogy folyamatosan nyomon követi és adatbázisba gyűjti munkavállalók és közvetlen környezetük fertőzöttségi érintettségéről szóló adatokat és lehetővé teszi, valamint segíti a vállalati protokoll proaktív vagy azonnali életbe léptetését vészhelyzet esetén.

Corinfo-mobil-alkalmazas

Fotó: Scolvo

Hogy működik az alkalmazás a mindennapokban?

Boda Kálmán: A CORINFO iOS és Android készülékekre tölthető le, így minden dolgozó számára könnyen elérhető akár vállalati, akár privát mobileszközén.

A letöltést követően arra kérjük a munkavállalókat, hogy munkába állás előtt, napi szinten töltsék ki az egészségügyi hatóságok protokoll kérdéssorára alapuló kérdőívünket, így nemcsak naprakész információt kapunk a szervezet aktuális fertőzöttségi kitettségének mértékéről, hanem folyamatosan nyomon tudjuk követni a trendeket.

A döntéshozók számára biztosítunk egy MANAGEMENT HUB-ot, ahol automatikusan generált grafikus riportokkal szemléltetjük a felmérés eredményét (KITETTSÉGI INDEX), vagy az előfizetésének megfelelően akár több automatikus kiértékelést is be tudunk állítani, ami akár egyes társterületek igényeire is szabható. (Például: A kantin láthatja, hogy hányan dolgoznak majd az adott napon az irodában, így előre tudják tervezni az elkészítendő étel mennyiségét.)

Az automatikus riasztórendszernek (CORONA TRACKER) köszönhetően amennyiben a teszt kitöltése során egy munkavállaló jelzi, hogy teszt eredménye pozitív, az applikáció azonnali push üzenetben értesíti a kijelölt döntéshozókat. Az érintett vezető így késlekedés nélkül kezdeményezheti az esetleges kontaktszemélyek koronavírus tesztelését a foglalkoztatás egészségügyi csoportnál vagy elrendelheti az azonnali távmunkára átállását a csoportban, csökkentve a szervezeten belüli fertőzés terjedésének kockázatát.

Az applikáció által kinyert adatok és információk véleményünk szerint elengedhetetlenek a vállalati protokoll kialakításához és hatékony működtetéséhez.

Tervezitek az applikáció bővítését a jövőben? Mi következő lépés?

Boda Kálmán: A CORINFO legoszerűen épül fel, és bár még csak a “Fertőzés kitettség csomag” pilotján vagyunk túl, jelenleg is dolgozunk több, a koronavírussal kapcsolatban felmerülő problémára szabott felmérésen (pl: “fertőzés gyanú”, “munkavállalói jóllét”, “irodai helykihasználtság” stb.), amivel a szerződött partnereink egyszerűen kiegészíthetik applikációjuk tudását, de konkrét ügyféligény alapján akár vállalkozásra szabott kérdőív szettel is tudunk bővíteni.

Igény esetén milyen gyorsan vezethető be a CORINFO?

Boda Kálmán: Összességében a SCOLVO vállalati belső mobil alkalmazásai – a társaság szakember gárdájának, kiterjedt vállalatirányítási és mobil alkalmazásfejlesztői tapasztalatának köszönhetően – gyorsan, kis erőfeszítéssel építhetők fel és rugalmasan módosíthatók. Nincs szükség informatikai fejlesztésre, így a bank nem köt le IT erőforrást.

Ahogy az előbb is említettem, az egyes modulok lego módjára illeszthetőek össze, nem szükséges informatikai személyzet bevonása a szolgáltatások bővítéséhez. A megoldásaink könnyen integrálhatók és minden belső vállalati IT platformra ráültethetők.

A vállalkozások belső működésében a mobil alkalmazások ma még nem általánosan elterjedtek. Mi biztosítja a CORINFO sikerét?

Boda Kálmán: A privát életben egyre több mobilalkalmazást használunk, természetesnek vesszük, hogy minden ügyintézésünkhöz álljon rendelkezésre mobil felület, mobil alkalmazás.

Meggyőződésünk, hogy a vállalati környezetben is sokkal népszerűbb lehet a mindennapokban egy gyors és kényelmes app használata, mint a különféle (akár mobilra optimalizált) böngészőkben bolyongani. Tapasztalatunk, hogy ha egyszer egy belső folyamat mobilra kerül – mobil szolgáltatáshoz illő módon -, a dolgozók sokkal szívesebben és hatékonyabban osztanak meg információt azon keresztül, mintha ezt a számítógépről, egy webes appban tennék.

Hamarosan, 2020. október 13-án a FinTechShow-n az érdeklődők közelebbről is megismerkedhetnek a SCOLVO CORINFO mobilalkalmazásával. Addig is további információk itt érhetők el.

Támogatott tartalom. Címlapfotó forrása: pexels.com

GRANIT Bank
GRANIT Bank

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

SZÁMLANYITÁS SZELFIVEL

“GRANIT Bank szelfi szamlanyitas
Nyiss számlát bankfiók nélkül! Bármikor egy szelfivel.

EIT DIGITAL – ONLINE EVENT

“EIT DIGITAL ONLINE EVENT
10 éves az EIT Digital! Online születésnap: 2020. október 29. 12:30-13:30.

NATRIX LIGHTPAPER

“Natrix blockchain lightpaper
A blockchain, mint technológia térnyerése szabályozott környezetben. További részletek a Natrix Lightpaper dokumentumban.

GOODID WHITE PAPER

“GOODID UGYFELAZONOSITAS
Olvassa el a GoodID új white paper-ét a digitális ügyfél-azonosítás előnyeiről és a friss MNB-szabályozásról!

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

AZONNALI FIZETÉS

“azonnali fizetes
2020. március 2-án indult az azonnali fizetési rendszer Magyarországon. Így készülhetünk az új lehetőségekre.