Megérkezett az új iCsekk! 10 hasznos tudnivaló az újraregisztrálás előtt

írta | 2020.02.23. | Digitális pénzügyek, Összes hír

A Díjnet tavaly szeptember 14-én tervezte piacra dobni az új iCsekk alkalmazást, ám végül elhalasztották annak bevezetését. 2020. február 20-án megérkezett az új verzió, amit csak akkor tudunk használni, ha ismét regisztráljuk magunkat az alkalmazásban. Íme pár hasznos instrukció az új verzió frissítése előtt.

Tavaly már összegyűjtöttük, „mi az a 10 dolog, amire készülnöd kell” az új verzió megjelenését követően. Akkor az utolsó pillanatban elnapolták a bevezetést, miután az MNB bejelentette, hogy további haladékot ad a piaci szereplőknek az erős ügyfél-hitelesítés bevezetésére.

A Díjnet most elérkezettnek látta az időt, hogy kijöjjön végre az új verzióval, ami a 2012-es bevezetése óta nem esett át jelentős ráncfelvarráson. Az új verzió modernebb kinézetet kapott és megújult a bankkártyás fizetési funkció is.

Hasznos tippek, információk az új verzióval kapcsolatban

  1. Az új verzió 2020. február 20 óta érhető el a Google Play és az App Store áruházakban. Ha a telefonunkon az automatikus szoftverfrissítés van beállítva, akkor a telefonunkon az iCsekk ikonra kattintva már az új verzióval találkozhatunk. Ha nem állítottuk be az automatikus frissítést, akkor a telefon operációs rendszerétől függően kell saját magunk végrehajtanunk a folyamatot.
  2. Az alkalmazás szoftverfrissítésének letöltését követően az iCsekk alkalmazásban új regisztrációt szükséges kezdeményeznünk! Hiába szeretnénk a korábban megadott azonosítónkkal belépni, az nem fog működni, ezért a frissítést követően végig kell csinálni az új regisztrációt.
  3. Az új regisztrációra azért van szükség, mert a továbbiakban az iCsekk fiók azonosító adata a telefonszám helyett az e-mail cím lesz  – olvasható a Díjnet.hu oldalán.
  4. A regisztráció során meg kell adnunk az e-mail címünket, új jelszavunkat, illetve a mobilszámunkat is (ha szeretnénk látni a korábbi, vagy az új számláinkat). Az utóbbit külön ellenőrzi a Díjnet oly módon, hogy a mobilunkra sms-ben kapunk egy hat számjegyű „iCsekk kódot”, amit az alkalmazásban meg kell majd adnunk. Ahogy ez megtörént, újra láthatjuk a számláinkat. Alább beraktuk a Díjnet erre vonatkozó hivatalos instrukcióit is:
  5. Az újonnan letöltött/frissített alkalmazásban lehetőségünk van a korábban bármilyen módon (Díjnetből átirányított, vagy QR kódból befényképezett) az iCsekk alkalmazással kiegyenlített, vagy későbbi fizetésre elmentett számláinak megjelenítésére. A funkció aktiválásához a “Profil adatok” menüpont alatt meg kell adnunk azt a telefonszámot, amelyhez korábbi iCsekk fiókunkat regisztráltuk. A megadott telefonszámra egy SMS kód fog érkezni, amelyet az alkalmazás “Megerősítő kód” mezőjébe visszaírva tudjuk megerősíteni. Sikeres megerősítést követően a korábban iCsekkben kiegyenlített számláink láthatóvá válnak a “Kifizetett számlák”, míg fizetésre elmentett számláink a “Várakozó számlák” menüpont alatt.
  6. A sikeres (újra) regisztrációt követően a Kezdőlapon láthatjuk, mely szolgáltatóknak milyen összeget fizettünk ki, mely számlák mikor lettek kifizetve. 
  7. Fontos, hogy a Díjnetes számláink csak akkor fognak újra megjelenni az iCsekk alkalmazásban, ha a beállítások menüben a „Díjnet” gombot „bekapcsoljuk” és a felugró képernyőn a Díjnet fiókunk felhasználó nevét és jelszavát megadjuk.
  8. Az újra regisztrált iCsekk fiókban a korábban elmentett bankkártya adatok nem lesznek elérhetőek, így amennyiben továbbra is mentett bankkártyával szeretnénk kiegyenlíteni számláinkat, akkor a bankkártya adatainkat újra szükséges elmenteni.
  9. Ha szeretnénk értesítést kapni a Díjnet számla érkezésekor, akkor a Beállítások részben az Értesítések alatt a „Díjnet számla érkezésekor” gombot kell bekapcsolnunk.
  10. Egy iCsekk fiókhoz csak egy telefonszám rögzíthető, és a telefonszám sikeres megerősítését követően nem módosítható vagy törölhető.

Mi változott az iCsekkben?

  1. Végre kapott egy új, modernebb kinézetet az alkalmazás.
  2. A bankkártyás fizetést ezentúl a SimplePay biztosítja. A SimplePay-nek köszönhetően több gyorsfizetési megoldás közül választhatunk majd a számlafizetés során.
  3. Ha rendelkezünk ÉnPostám kártyával, akkor a csekkbefizetésekkel hűségpontokat is gyűjthetünk.

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.