2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2020.02.23.

Megérkezett az új iCsekk! 10 hasznos tudnivaló az újraregisztrálás előtt

Szerző:

Kategóriák:

A Díjnet tavaly szeptember 14-én tervezte piacra dobni az új iCsekk alkalmazást, ám végül elhalasztották annak bevezetését. 2020. február 20-án megérkezett az új verzió, amit csak akkor tudunk használni, ha ismét regisztráljuk magunkat az alkalmazásban. Íme pár hasznos instrukció az új verzió frissítése előtt.

Tavaly már összegyűjtöttük, „mi az a 10 dolog, amire készülnöd kell” az új verzió megjelenését követően. Akkor az utolsó pillanatban elnapolták a bevezetést, miután az MNB bejelentette, hogy további haladékot ad a piaci szereplőknek az erős ügyfél-hitelesítés bevezetésére.

A Díjnet most elérkezettnek látta az időt, hogy kijöjjön végre az új verzióval, ami a 2012-es bevezetése óta nem esett át jelentős ráncfelvarráson. Az új verzió modernebb kinézetet kapott és megújult a bankkártyás fizetési funkció is.

Hasznos tippek, információk az új verzióval kapcsolatban

  1. Az új verzió 2020. február 20 óta érhető el a Google Play és az App Store áruházakban. Ha a telefonunkon az automatikus szoftverfrissítés van beállítva, akkor a telefonunkon az iCsekk ikonra kattintva már az új verzióval találkozhatunk. Ha nem állítottuk be az automatikus frissítést, akkor a telefon operációs rendszerétől függően kell saját magunk végrehajtanunk a folyamatot.
  2. Az alkalmazás szoftverfrissítésének letöltését követően az iCsekk alkalmazásban új regisztrációt szükséges kezdeményeznünk! Hiába szeretnénk a korábban megadott azonosítónkkal belépni, az nem fog működni, ezért a frissítést követően végig kell csinálni az új regisztrációt.
  3. Az új regisztrációra azért van szükség, mert a továbbiakban az iCsekk fiók azonosító adata a telefonszám helyett az e-mail cím lesz  – olvasható a Díjnet.hu oldalán.
  4. A regisztráció során meg kell adnunk az e-mail címünket, új jelszavunkat, illetve a mobilszámunkat is (ha szeretnénk látni a korábbi, vagy az új számláinkat). Az utóbbit külön ellenőrzi a Díjnet oly módon, hogy a mobilunkra sms-ben kapunk egy hat számjegyű „iCsekk kódot”, amit az alkalmazásban meg kell majd adnunk. Ahogy ez megtörént, újra láthatjuk a számláinkat. Alább beraktuk a Díjnet erre vonatkozó hivatalos instrukcióit is:
  5. Az újonnan letöltött/frissített alkalmazásban lehetőségünk van a korábban bármilyen módon (Díjnetből átirányított, vagy QR kódból befényképezett) az iCsekk alkalmazással kiegyenlített, vagy későbbi fizetésre elmentett számláinak megjelenítésére. A funkció aktiválásához a “Profil adatok” menüpont alatt meg kell adnunk azt a telefonszámot, amelyhez korábbi iCsekk fiókunkat regisztráltuk. A megadott telefonszámra egy SMS kód fog érkezni, amelyet az alkalmazás “Megerősítő kód” mezőjébe visszaírva tudjuk megerősíteni. Sikeres megerősítést követően a korábban iCsekkben kiegyenlített számláink láthatóvá válnak a “Kifizetett számlák”, míg fizetésre elmentett számláink a “Várakozó számlák” menüpont alatt.
  6. A sikeres (újra) regisztrációt követően a Kezdőlapon láthatjuk, mely szolgáltatóknak milyen összeget fizettünk ki, mely számlák mikor lettek kifizetve. 
  7. Fontos, hogy a Díjnetes számláink csak akkor fognak újra megjelenni az iCsekk alkalmazásban, ha a beállítások menüben a „Díjnet” gombot „bekapcsoljuk” és a felugró képernyőn a Díjnet fiókunk felhasználó nevét és jelszavát megadjuk.
  8. Az újra regisztrált iCsekk fiókban a korábban elmentett bankkártya adatok nem lesznek elérhetőek, így amennyiben továbbra is mentett bankkártyával szeretnénk kiegyenlíteni számláinkat, akkor a bankkártya adatainkat újra szükséges elmenteni.
  9. Ha szeretnénk értesítést kapni a Díjnet számla érkezésekor, akkor a Beállítások részben az Értesítések alatt a „Díjnet számla érkezésekor” gombot kell bekapcsolnunk.
  10. Egy iCsekk fiókhoz csak egy telefonszám rögzíthető, és a telefonszám sikeres megerősítését követően nem módosítható vagy törölhető.

Mi változott az iCsekkben?

  1. Végre kapott egy új, modernebb kinézetet az alkalmazás.
  2. A bankkártyás fizetést ezentúl a SimplePay biztosítja. A SimplePay-nek köszönhetően több gyorsfizetési megoldás közül választhatunk majd a számlafizetés során.
  3. Ha rendelkezünk ÉnPostám kártyával, akkor a csekkbefizetésekkel hűségpontokat is gyűjthetünk.

Címkék:
blank