“EIT

Mindenkinek hasznos lehet a GIROFix. Exkluzív interjú a GIRO Zrt. vezérigazgatójával, dr. Selmeczi-Kovács Zsolttal.

írta | 2020.09.07. | 3x3+1, Azonnali fizetés, Összes hír

“fintechshow, fintech”
“fintechshow, Fintech, playlist”

Közműszámlákat, biztosítási díjakat, adókat, törlesztőrészletet és a menzapénzt is befizethetjük fizetési kérelmen keresztül. Ennek a terjedését segíti majd a GIROFix, ami akár fodrászok, társasházak számára is hasznos megoldás lehet. Részletek a GIRO Zrt. vezérigazgatójával, dr. Selmeczi-Kovács Zsolttal készített exkluzív interjúnk második részéből.

Webinárium: Azonnali fizetési megoldások egy helyen

2020. szeptember 9.

Magyarország azonnali fizetési megoldásai egy helyen. A kasszába integrált megoldásoktól a webáruházaknak szánt megoldásokon át a kompakt nyugtaadó, számlázó azonnali mobilfizetési megoldásokig.

A GIRO speciális piaci szereplő – képességei, pozíciója révén jelentősen hozzájárulhat az elektronikus fizetési megoldásokat nyújtó piaci szereplők piaci eredményességéhez. Hol tart a GIROFix, mikor ismerhetjük meg a kereskedelmi feltételeket?

Dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: A GIROFix fejlesztése jelenleg is zajlik, amivel párhuzamosan megkezdtük a célcsoportba tartozó szolgáltatók megkeresését. A csatlakozáshoz szükséges információk hamarosan elérhetőek lesznek az érdeklődők számára.

A kialakítás során nagy hangsúlyt kapott a motiváló díjszabás, ami minden újonnan bevezetésre kerülő szolgáltatásnál kiemelt jelentőséggel bír, de a GIROFix esetében különösen, hiszen egyúttal a fizetési kérelmek elterjedését is katalizálni szeretnénk.

selmeczi-kovacs-zsolt-giro

Fotón dr. Selmeczi-Kovács Zsolt. Forrás: GIRO Zrt.

Mivel ezzel a szolgáltatással a GIRO a meglévő ügyfélkörénél szélesebb szolgáltatói réteget céloz meg, ezért a belépési korlátot igyekeztünk a lehető legalacsonyabban meghatározni.

Véleményed szerint mikor találkozhatunk az első GIROFix-re épülő fizetési kérelem megoldással?

Dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: Úgy látjuk, hogy amely piaci szereplők csatlakozni fognak a GIROFix-hez, azok alaposan kidolgozott üzleti tervekkel rendelkeznek a szolgáltatás igénybevételének kihasználására.

Tehát nem passzív csatlakozókról beszélünk esetükben, hanem a csatlakozás után rövidesen nyújtani is fogják a fizetési kérelem szolgáltatást a végfelhasználó ügyfelek felé.

Természetesen lehetnek olyan további ráépülő, további hozzáadott értéket jelentő szolgáltatások is, amelyek csak középtávon jelennek meg a piacon, de ezekhez szüksége van a piacnak az első pozitív tapasztalatokra.

Kik a GIRO Fix alapvető célcsoportja? Hogy látod, mely vállalkozásoknak éri meg a GIROFix szolgáltatást igénybe venni?

Dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: Elsődlegesen azok a szolgáltatók jelentik az ügyfélkört a GIROFix számára, amelyek jelentős,

legalább több ezres nagyságrendben küldenek számlákat, indítanak beszedéseket rendszeresen a saját ügyfeleik számára.

A legtöbb állampolgárnak számtalan, rendszeresen ismétlődő fizetési kötelezettsége van akár magánemberként, akár egy vállalkozáshoz hasonlóan, szinte felsorolhatatlan számú élethelyzetben. A teljesség igénye nélkül: közműszámlák, biztosítási díjak, adókötelezettség, menza befizetés, törlesztő részletek, vagy éppen rendszeres sportköri díjak.

Mindezekre kínál rendkívül hatékony és ügyfélbarát megoldást a GIROFix, illetve az ezt kiszolgáló azonnali fizetési infrastruktúra a fizetési kérelem szolgáltatásával.

Minden olyan szolgáltatónak, intézménynek megéri tehát csatlakozni, amely rendelkezik egy olyan ügyfélkörrel, amelytől nem időkritikus befizetéseket vár el.

Elképzelhetőnek tartod, hogy fizetési kérelem aggregátorok jelennek meg a piacon, fogják össze a kisebb – pl. társasházakat, fodrászokat – gazdasági egységeket és csatlakoznak a GIROFix-hez?

Dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: Hallottunk ilyen jellegű törekvésekről, ha nem is a szolgáltatás indulásakor, de biztosan meg fognak jelenni ilyen szereplők a piacon.

Ezek a szolgáltatók remek lehetőséget nyújthatnak azoknak a vállalkozásoknak, akik egyedül nem érik el azt a tranzakció mennyiséget, amennyivel megéri csatlakozni a GIROFix-hez.

Így a kevesebb ügyféllel rendelkező, akár nem ismétlődő tranzakciókkal bíró vállalkozások is élvezhetik a GIROFix nyújtotta előnyöket. Amennyiben megvan a bizalom, a példaként említett, jól ismert ügyfélkörrel bíró fodrászok számára is egy opció lehet.

Azonban fontos kihangsúlyozni, hogy a fizetési kérelem kiküldése nem azonnali, tehát számukra egyszerűbb lehet egy egyszerű azonnali átutalás az ügyfelek részéről. A másik példa, a társasházi közös költség viszont a közműfizetéssel megegyező díjtételként rendszeres, nem időkritikus tranzakció kategória, így bízunk benne, hogy hamarosan így is kifizethetjük minél többen.

A GIRO a GIROFix-el, de főként a mobil app fejlesztéssel a korábbi, a biztonságot, robusztusságot adó megvalósító és üzemeltetői pozícióból kilép. Valódi piaci céggé alakul, ahol az innováció, szolgáltatásfejlesztés, piaci változásokra reakció egyre fontosabb lesz. Hogyan készül a GIRO az új szerepre?

Dr. Selmeczi-Kovács Zsolt: Igen, mi is azt gondoljuk, hogy jelentősen bővülni és változni is fog az ügyfélkörünk, és az ellátandó feladatok köre is. Ugyanakkor bízunk abban, hogy az elmúlt 30 évben szerzett tapasztalatunk és reputációnk a B2B szegmensben egy nagyon szolid alapot jelent.

Magánfogyasztókkal közvetlenül nem kerülünk kapcsolatba, de olyan szolgáltatásokat fejlesztünk, melyeket partnereink közvetlenül, változtatások nélkül adják tovább ügyfeleiknek. Ezért azt gondolom, hogy a kezdetekben még a megszokottnál is jobban fogunk támaszkodni meglévő üzleti ügyfeleinkre, partnereinkre, bankjainkra. És persze be fogunk vonni új partnereket is a fejlesztésekbe.

A készpénz elleni küzdelem összetett kihívás, amiben újra kell gondolni a banki szolgáltatások árazását is. Szükség van a jelenleginél jobb ügyfélazonosítási módszerekre, amiben várhatóan a GIRO is szerepet vállal majd. Jövő év első felében megjelenhet a kereskedőket megcélzó azonnali fizetési mobilalkalmazás a GIRO-tól. Az eddigi magyar mobilfizetési kezdeményezések nem értek el jelentős piaci áttörést, így van tere a fejlődésnek. Részletek a GIRO Zrt. vezérigazgatójával, dr. Selmeczi-Kovács Zsolttal készített exkluzív interjúnk első részéből.

Címlapfotó forrása pxfuel.com

“EIT

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

PRÓBÁLD KI! PEASYPAY

“EIT
Biometrikus fizetés az EIT Digital által útjára indított magyar startup-tól. Próbáld ki!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak

NATRIX LIGHTPAPER

“Natrix blockchain lightpaper
A blockchain, mint technológia térnyerése szabályozott környezetben. További részletek a Natrix Lightpaper dokumentumban.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

AZONNALI FIZETÉS

“azonnali fizetes
2020. március 2-án indult az azonnali fizetési rendszer Magyarországon. Így készülhetünk az új lehetőségekre.