Az igazi finteches filmet forgat, kiskapukat keres és sajtóközleményt is tud írni. Persze ez csak hab a tortán az üzletiterv-készítés, a versenytárselemzés és az innovációs modellek mellett. Lassan véget ér az MIT 12 hetes fintech kurzusa. Személyes beszámoló “a virtuális” iskolapadból.
Az előző részek tartalmából: beiratkoztam a világ legfelkapottabb FinTech képzésére, ahol szigorú menetrend szerint nagyjából 200 pitchet meghallgattam. Kaptam egy mentort, aki nem hagy lustálkodni. A teamemmel pedig most épp egy startupon dolgozunk.
A jövő fintechje videót készít
Egy hete adtuk le az úgynevezett explainer videónkat. Ez tulajdonképpen 2-3 perces animált videó, melyben bemutatjuk a tervezett fintech vállalkozásunk szolgáltatásait. Az akadémián ugyanis kiderült, az USA-ban a videopitchek ideje lejárt, a befektetők, üzleti partnerek kedvence az explainer videó lett. Hamarosan alapfeltétel lesz, így a jövő fintechjeinek meg kell tanulnia a készítését.
Íme egy a TOP 10 explainer videóból:
Egy hét alatt nulla videó és animáció készítési gyakorlattal szép kihívás volt. Két percben ábrázolni szórakoztató módon a szolgáltatást, az értékajánlatunkat, rámutatni az egyediségünkre, ugyanakkor stabil, megbízható partner képét mutatni. Hááát.
Tanulj meg sajtóközleményt írni
Gondoltuk, hátradőlhetünk, de a 11. modul kisebb hidegzuhany volt. Egyéni feladatként sajtóközleményt kellett írni arról, hogy 10-15 év múlva a cégünk tevékenysége milyen hatással volt a fintech ökoszisztéma fejlődésére. És mindezt 400-500 szóban megfogalmazva.
Ezt tanultuk 12 hét alatt
És akkor egy kis összefoglaló a végére, hogy mit is tanultunk:
- Bevezetés a fintech világába.
- Milyen a nyertes pitch.
- Innovációs modellek fintech és inkumbens oldalon, diszruptív modellek.
- Versenytárselemzés, stratégia, cég pozícionálás, piaci szegmentálás.
- Pénzügyi modellek és a szabályozás.
- Ismét saját ötletünk eladásának tudománya.
- Nagy hangsúlyt kap az üzleti környezet elemzése. Az értékajánlat, az egyediség megfogalmazásához gyakorló fintech vállalkozók és befektetők nyújtottak segítséget.
- Végül az üzleti tervezés és az üzleti modellezés. Az elmélet és a best practice-ek után jött az explainer videó és üzleti terv elkészítése.
12 hét – 12 modul, kb. 5 hét egyéni munka, a többi csoportmunka.
Végítélet
A kurzus elméleti szakemberek számára is hasznos, de piacra lépő, kezdő vállalkozások számára rövid távon nagyobb hozzáadott értéket tartalmaz. Izgalmas kihívás volt az MIT gyakorlat. Nem szabad bedőlni annak, hogy látszólag laza az ütemterv – valójában heti rendszeres rákészülést, nagyjából 5-10 óra idő- és energiabefektetést igényel. Kemény volt.
Hogy piacra visszük-e a startupunkat? Meglátjuk. 🙂