2021.01.21.

OTP Bank: Készpénz, vagy kártya? Hogyan fizettünk 2020-ban?

Szerző:

A bankkártyával rendelkező felnőttek több mint fele, ahol csak teheti, kártyával fizet – olvasható egy az OTP Bank megbízásából végzett kutatásban. A 18 évnél idősebbek csupán 16 százaléka részesíti előnyben a készpénzes fizetést a bankkártyás vagy mobiltelefonos fizetéssel szemben.

A 2020-as év számos szempontból a fizetési szokásokat is megváltoztatta. Sokan a korábbiaknál jóval több időt töltöttek otthon – ebből kifolyólag az online vásárlások aránya is megnőtt. Azoknak pedig, akik fizikai üzletekben vásároltak, rengeteg helyen hívták fel a figyelmét, hogy a fertőzés-veszély csökkentése érdekében inkább kártyával vagy mobiltelefonnal fizessenek a készpénz helyett.

Ahol csak lehet, elektronikusan fizet 3,7 millió magyar felnőtt

Egy az OTP Bank megbízásából végzett friss kutatás* alapján a felnőtt lakosság (szerk. 8,1 millió fő) nagyjából 80 százaléka rendelkezik bankkártyával, és az említettek 57 százaléka, ahol csak lehet a kártyás, vagy a mobiltelefonos fizetést választja.

A készpénzes vásárlásokat a felnőtt lakosság mindössze 16 százaléka részesíti előnyben a bankkártyás vagy mobilos fizetéssel szemben, míg a megkérdezettek 27 százaléka egyaránt használja a készpénzes és az elektronikus fizetési lehetőségeket.

„A bankkártya-tulajdonosok 56 százalékával előfordult már, hogy el kellett állnia a vásárlástól, mert kártyával nem tudott fizetni, elég készpénz viszont nem volt nála.

2021. január 1-től azonban már minden online pénztárgéppel rendelkező vállalkozásnak biztosítania kell az elektronikus fizetés lehetőségét vásárlói részére” – nyilatkozta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártya Elfogadói és Fejlesztési Főosztályának vezetője.

Óriási lökés a piacnak az elektronikus fizetés kötelező bevezetése 2021.01.01-től

Az online pénztárgépet használó vállalkozások számára törvényben előírt határidő érezhető változást hozott 2020 végére mind a POS-terminálok igénylésében, mind a SimpleBusiness alkalmazás letöltéseinek számában.

Ez utóbbi esetében a szolgáltatáshoz kapcsolódó szerződéskötések felére decemberben, negyedére pedig már idén januárban került sor, és továbbra is nagy az érdeklődés. A POS-terminálok kihelyezésében az utolsó negyedév folyamán szintén jelentős emelkedést tapasztalt az OTP Csoport, és idén is folyamatosan érkeznek az igénylések.

Az elektronikus fizetési forgalom 2020 utolsó hónapjában csaknem 10 százalékkal nőtt a hitelintézet adatai szerint a tavaly decemberihez képest, ám

jelentős átrendeződés volt tapasztalható: míg a korlátozások miatt a fizikai kontaktusok száma minimálisan csökkent, tehát ritkábban vásároltak az emberek, a vásárlások értéke nőtt.

SimpleBusiness mobilalkalmazás

Az alacsonyabb forgalmú, 30 millió forintos éves árbevétel alatti vállalkozások számára az OTP Csoport a SimpleBusiness mobilalkalmazás használatát javasolja. A kereskedők által letölthető telefonos alkalmazással többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel

az applikáció a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetés lehetőségét is.

*A kutatás az OTP Bank megbízásából az MTM Kft. Pulzus kutatási applikációjával készült 1090 felnőtt korú, internetező és okostelefont használó válaszadó részvételével. Az adatfelvétel 2020. 11. 26-a és 2020. 11. 28-a között történt.

Címlapfotó: pexels.com

Címkék: