Hogyan kezelik a magyar fintech startupok a koronavírus következményeit? Ki, milyen választ ad a jelenlegi bizonytalan helyzetben? Körinterjúnkban a vállalkozások számára költség- és bevételnyilvántartót nyújtó fintech startup, a Riport Applications ügyvezetőjét és társalapítóját, Kristó Zoltánt kérdeztük. Így segíthet a QUiCK és a R!PORT a koronavírus ideje alatt (is).

Mi a Riport Applications?

A Riport Applications olyan megoldásokon (pl. R!PORT, QUiCK) dolgozik, melyek a vállalkozók és a könyvelők földrajzi elhelyezkedéstől független szorosabb és együttműködőbb munkáját támogatja.

A R!PORT főkönyvi alapú riportolási és adózási értesítő szolgáltatás, melyet jellemzően könyvelők használnak ügyfeleik informálására. A könyvelési adatokból származó, jó minőségű menedzsment jelentések különösen válságidőszakban rendkívül fontosak a megalapozott üzleti döntésekhez.

A QUiCK a napi pénzügyek követésére, számlaiktatásra szolgáló megoldás.

A Riport Applications társaságnál már a vírus megjelenése után közvetlenül érezték azt, hogy a vállalkozóknak és a könyvelőknek szükségük lesz segítségre a digitális átálláshoz. Erre hozták létre a Home Office támogatás csomagjaikat több termékükhöz is:

  1. Egyedi kedvezményes hozzáférést biztosítanak a QUiCK-hez és QUiCK könyvelői modulhoz. A távmunkát bevezető könyvelőirodákat külön kezelik, nekik speciális ajánlatot adnak, a cégeknek pedig nem számlázzák a prémium csomagot.
  2. Ingyenes R!PORT szolgáltatás új és minden meglévő könyvelőirodai ügyfelüknek.

Részletek az ajánlatról itt.

A koronavírus hatása a fintech cégek működésére – körinterjú

A FinTechZone körinterjút készít a hazai fintech cégek körében, hogy feltérképezze, hogyan befolyásolják működésüket, piacukat a koronavírus terjedésével kapcsolatban hozott kényszerintézkedések.

Soron következő interjúalanyunk a 2017-es FinTechShow-n bemutatkozó Riport Applications ügyvezetője és társalapítója, Kristó Zoltán.

1. Milyen hatást gyakorolt eddig a koronavírus (és annak gazdasági következményei) a társaságotok működésére?

Kristó Zoltán: A vírus magyarországi megjelenése és a kapcsolódó intézkedések egyfajta digitalizációs kényszerként is jelentkeztek a célcsoportunkban, a vállalkozók és a könyvelők körében is.

A megnövekedett forgalom mellett kritikusnak tartjuk ezt az időszakot abból a szempontból, hogy fontos meghallgatnunk és megértenünk ügyfeleinket, ezért elsősorban ügyfélszolgálati és product discovery területen erősítettünk. Ez utóbbi különösen a QUiCK-et érinti. Az autokatában pedig a katás jogszabályi enyhítéseket kellett gyorsan kezelnünk.

2. Felmerült-e a társaságotoknál a stratégiai irányok újragondolásának szükségessége?

Kristó Zoltán: A stratégiai irányok újragondolására nem volt szükség, viszont

a marketing koncepciót felülvizsgáltuk, hiszen ez a helyzet mindenképp gyors reakciót kívánt a részünkről.

Ez a gyakorlatban még inkább aktív kapcsolattartást, hangsúlyosabb jelenlétet, és megváltozott kommunikációs irányokat jelentett. Interjúkat készítettünk, amelyekhez hozzáigazítottuk a termékeink kommunikált előnyeit, blog cikkeket írtunk, és

a belső csoportunkban sokat beszélgettünk az ügyfeleinkkel.

3. Mennyire érzékelitek azt, hogy felerősödtek a digitális fejlesztések a partnereitek körében?

Kristó Zoltán: Jelentősen érezhető a nyitás a digitális fejlesztések iránt. Most mindenkinél égett a ház, és talán pontosan megértette mindenki, hogy mennyivel könnyebb az élet, ha a folyamataik nagy része digitalizált. Kezdve a gördülékeny munkavégzéstől a döntéshozatalhoz szükséges információk rendelkezésre állásáig.

Itt nem csak arra gondolunk, hogy partnereink maguk is digitális termékeket fejlesztenek, hanem arra is, hogy

nyitottabbak lettek a megfelelő megoldások kiválasztásában és implementálásában is.

4. Ti mivel tudjátok segíteni partnereitek működését a jelenlegi helyzetben?

Kristó Zoltán: Bár jelentős a digitalizációs lemaradás a vállalkozói szektorban, most mégis

a könyvelők támogatása került fókuszba, úgy éreztük, ők nagyobb bajban vannak.

Számos szolgáltatásunkat a könyvelőknek ingyenesen elérhetővé tettük, sőt R!PORT szolgáltatásunkat már fizető ügyfeleinknek is ingyenessé tettük, ezzel hangúlyozva, hogy a jó minőségű menedzsment döntésekhez most a jó minőségű könyveléstől kapott információk kritikusak.

5. Nektek jelen pillanatban mire lenne most a legnagyobb szükségetek?

Kristó Zoltán: A legfontosabb, hogy továbbra is szem előtt kell tartanunk a hosszú távú stratégiánkat, és a mindennapi működésünket ehhez igazítani.

Kapkodás helyett a hideg fejjel történő gondolkodásban hiszünk, és úgy gondoljuk, most erre van a legnagyobb szükségünk.

Operatív szinten szükségünk volt még arra, hogy pontosan lássuk, hogy a piacunk hogy gondolkodik egy ilyen helyzetben, milyen problémákkal szembesül és arra adekvát reakciókat, aktív segítségnyújtást tudjunk adni válaszul.

A Riport Applications is bekerült Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége közé, a HUNFINTECH 20/20-ba, amit április végén publikál a FinTechZone. Részletek itt.

Címlapfotó és illusztráció forrása: Riport Applications