A metaverzumban mutatta be legújabb innovációját a Heineken. A vendégek virtuális sörrel koccinthattak, digitális ételeket fogyaszthattak, és találkozhattak a márka képviselőinek virtuális avatárjaival a Decentralanden. Nem voltunk rest, a FinTechZone beugrott a metaverzumba és készítettünk pár képernyőképet nektek.
Mi a metaverzum?
Manapság a felhasználók egy normál számítógép képernyőjén keresztül érhetik el ezeket a világokat, de a Meta és más cégek hosszú távú elképzelései, hogy ezeket a világokat a 360 fokos megjelenítést biztosító virtuális valóság szemüvegeken – például a Meta Oculusán – keresztül érik majd el – írja a CNBC.
A Heineken útjára indította első virtuális sörét, a Heineken® Silvert, amely március 17-től a vállalat virtuális sörfőzdéjében, a Decentraland digitális platformon belül is megtalálható. A különleges A-élesztőt A-pixelekre, a mezőkön szüretelt komlót pedig virtuális, NPC-k (non-player character) által termesztett bináris komlóra cserélték. A virtuális sörfőzési folyamat egészét a Heineken sörfőzőmestereinek digitális avatárjai felügyelik.
Az új termékinnovációt a Heineken virtuális sörfőzdéjében mutatták be, ahol a vendégek másodpercek alatt megismerhették a sörkészítés módját, miközben pixeles homárt és kaviárt fogyaszthattak, és a Heineken nagyköveteivel, köztük Thierry Henry-val is találkozhattak.
Mi a Decentraland?
A Decentraland blockchain alapú online tér, az első teljesen decentralizált virtuális világ. A Decentraland világában a Decentraland DAO (Decentralized Autonomous Organization) birtokolja a legfontosabb okos szerződéseket és eszközöket, így pl. a LAND, az ESTATES okos szerződéseket, a Wearables és Content szervereket, valamint a Marketplace-t.
A játékosok közössége alakítja a szabályokat. A játékosok egyrészt maguk építik a teret, másrészt interakciókat hajtanak végre. A Decentraland saját pénze a MANA. A legtöbb MANA-val a Decentraland DAO rendelkezik, melynek egy részét a Decentraland üzemeltetésére, egyes belső kezdeményezések felkarolására fordítja.
A játékosok számára a tér felfedezése ingyenes. A játékosok létrehozhatják saját avatarjukat, majd – MANA birtokában – vásárolhatnak, eladhatnak, részt vehetnek virtuális eseményeken, akár díjakat is nyerhetnek.
„A Heinekennél hiszünk abban, hogy a kapcsolattartás ugyanolyan elengedhetetlen az emberi léthez, mint a víz vagy a levegő. Tudjuk, hogy a metaverzum szórakoztató módon hozza össze az embereket, azonban világos, hogy ez nem a legkézenfekvőbb hely egy új sör megkóstolására.
Vadonatúj virtuális termékünk bemutatójával mintegy görbe tükröt mutatunk magunknak és azoknak a márkáknak, akik olyan innovációkkal ugranak fejest a metaverzumba, amelyeket a legjobban a való világunkban élvezhetünk. Szeretnénk egy kicsit viccet csinálni ebből, és mindenkit emlékeztetni arra, hogy a valóságban semmi sem helyettesítheti a sör frissítő ízét, még az új virtuális Heineken Silver sem.”
„A Heineken szerelmeseként izgatottan vártam, hogy részt vehessek ebben a szórakoztató és egyedi bevezetésben. Az én feladatom az volt, hogy művészeti eszközökkel érzékeltessem, milyen lehet egy virtuális sör íze„
– mondta el a termék bevezetése kapcsán J. Demsky.
A Heineken Silver J. Demsky ihlette virtuális otthona a Decentralandben itt tekinthető meg. A metaverzum lehetőségeivel, kihívásaival is foglalkozunk 2022. április 27-én a „PayTechShow: Végletek között | Készpénzzel a metaverzumba?” c. konferencián.
Kapcsolódó cikkek:
- Megjelent az első “meta-hitel” a metaverzumban. Bővül az új digitális világ, 2022.03.01.
- Építkeznek a bankok a metaverzumban. A JPMorgan a Decentralandbe költözött, 2022.02.23.
- Milliókért vesznek földeket, ingatlanokat a metaverzumban. Ez az évszázad befektetése?, 2022.01.14.
- Divatmárkák versenyeznek a metaverzum meghódításáért, 2022.02.16.
Címlapfotó forrása: Decentraland, Heineken