2022.10.18.

Több ezer munkatárs kezdi tesztelni a Walmart új fintech szolgáltatását, a ONE-t

Szerző:

Az Egyesült Államok legnagyobb kiskereskedelmi vállalata a Walmart a tavalyi év elején saját fintech startup építésébe kezdett. Az akkor Hazel névre keresztelt vállalkozás két további fintech platform megvásárlását követően végül ONE néven lép piacra. A ONE számlacsomagját béta teszt keretében több ezer munkatárs és a Walmart online ügyfélkörének egy meghatározott százaléka kezdi el használni hamarosan. A ONE célja, hogy a szolgáltatást a Walmart 1,6 millió alkalmazottja számára elérhetővé tegye egy éven belül mielőtt a szolgáltatások szélesebb körű bevezetése megtörténik.

Az amerikai márkaértékeléssel foglalkozó cég a Brand Finance 2021-es kutatása szerint a Walmart az Egyesült Államok legnépszerűbb márkája, megelőzve legnagyobb riválisát az Amazont. Az országszerte 5000 üzlettel és hetente több mint 100 millió vásárlóval bíró kereskedelmi óriás által kínált termékeket és szolgáltatásokat az amerikaiak 75%-a használja, ami jó alapot teremt digitális pénzügyi szolgáltatások bevezetéséhez saját brand alatt.

Walmart a fintech világban

A Walmart az egyik legkorábbi nem pénzügyi szolgáltató, aki a vásárlási élmény elősegítésére hosszú évek óta kínál pénzügyi termékeket ügyfelei számára partnerségeken keresztül. A szolgáltatások között megtalálhatóak a prepaid és hitelkártyák, átutalási- és számlafizetési szolgáltatások, illetve tavaly szeptember óta a részletfizetési lehetőség is együttműködésben az egyik legnagyobb BNPL (Buy Now Pay Later) szolgáltatóval, az Affirm-mel.

Walmarts fintech waltz

Forrás: WhiteSight

A Walmart a partnerségek mellett tavaly év elején egy saját fintech startup építésébe is belevágott a Ribbit Capital kockázati tőkebefektető társasággal stratégiai együttműködésben, akinek a portfóliójában akkor már olyan ismert fintech cégek szerepeltek, mint a Robinhood, a Credit Karma, vagy a már említett Affirm. A Hazel névre keresztelt startupot azzal a céllal hozta létre a kiskereskedelmi óriás, hogy innovatív és megfizethető pénzügyi megoldásokat fejlesszen és kínáljon a Walmart ügyfelek számára.

“Évek óta vásárlók milliói bíznak meg a Walmartban, nem csak a tekintetben, hogy pénzt takaríthatnak meg, amikor nálunk vásárolnak, de azért is, mert segítünk pénzügyi igényeik kezelésében. És világossá tették a számunkra, hogy többet várnak tőlünk a pénzügyi szolgáltatások terén”

– nyilatkozta John Furner, a Walmart U.S. elnök-vezérigazgatója a fintech cég indításának bejelentésekor.

Hazel helyett végül ONE márkanév alatt indul a Walmart szolgáltatása

A Hazel az indulást követően saját szolgáltatással még nem debütált, azonban idén januárban bejelentette, hogy megállapodást kötött az Even és a ONE fintech platformok megvásárlására, így várható volt, hogy az akvizíció lezárását követően ezen platformok szolgáltatására építve fog végül piacra lépni.

Az Even platform az ún. Earned Wage Access (EWA) megoldások közé tartozik, amely rugalmas bérhozzáférést tesz lehetővé a munkavállalók számára – a bér 50%-ig – a havi egyszeri alkalommal történő bérkifizetés helyett.

Salarify magyar fintech startup

Új pénzügyi forradalom: mától minden nap lehet fizetésnap, elindult a Salarify! | 2019.07.22.

A Salarify platform lehetővé teszi, hogy bármikor hozzáférhessünk a már ledolgozott, de még ki nem fizetett bérünkhöz, egyetlen kattintással. Nincs több hónap végi matekozás a fizetésnapig, a felhasználó dönti el, hogy mikor szeretné kézhez kapni fizetését. A 2018-as FinTechShow-n debütált magyar fintech startup a következő 12 hónapban 21 ezer munkavállaló számára teszi majd elérhetővé a rugalmas bérkifizetést.

A ONE a mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó digitális pénzügyi szolgáltatásokat nyújt – jelenleg a Coastal Community Bankkal együttműködve – mobilon keresztül. A szolgáltatáscsomag bankszámlát, Mastercard betéti kártyát cash-back szolgáltatással, megtakarítási számlát és egy díj-, illetve kamatmentes folyószámlahitel terméket tartalmaz.

Az akvizíció áprilisban zárult, az egyesített üzletág, ONE márkanév alatt működik tovább.

Walmart dolgozói teszt a széleskörű bevezetés előtt

A Bloomberg forrása szerint a következő hetekben több ezer Walmart munkatárs és az online ügyfélkör egy meghatározott százaléka kezdi meg a ONE számla szolgáltatásainak használatát béta teszt keretében.

A ONE célja, hogy a szolgáltatást a Walmart 1,6 millió alkalmazottja számára elérhetővé tegye egy éven belül, mielőtt a szolgáltatások szélesebb körű bevezetése megtörténik.

A dolgozói teszt során az induló szolgáltatási kör a bankszámlát és a betéti kártyát tartalmazza a kapcsolódó cash-back szolgáltatással, amellyel az ügyfelek 2%-os pénzvisszatérítést kapnak a vásárlások után. A tervek között szerepel a szolgáltatási portfólió kiterjesztése hitelekre és befektetési szolgáltatásokra is.

A Walmartnál hetente több mint 100 millióan vásárolnak, akik mind potenciális ügyfelek lehetnek a ONE számára.

[Walmart, Reuters, PYMNTS] | Fotó: Sundry Photography – stock.adobe.com
Címkék: