Több mint 1,3 millió mobilbanki felhasználó az OTP-nél

írta | 2021. 02. 08. | Hírzúzda, Összes hír

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

Az OTP Banknál az év elején meghaladta az 1,3 milliót a mobilalkalmazásra regisztrált ügyfelek száma. Ezzel párhuzamosan egyre népszerűbbé váltak az online fizetési megoldások, nagymértékben átalakítva a vásárlási és fizetési szokásokat is. A változásokat nem csak a járványhelyzet, de az azonnali fizetési szolgáltatás márciusi elindítása is felgyorsította.

Digitális csatornákra terelődtek a mindennapi pénzügyek

A világjárvány felgyorsította az ügyféligények változását, egyre többen veszik igénybe mindennapi pénzügyeik intézésére a digitális csatornákat. Az OTP Bank különböző online platformjain a belépések és a tranzakciók számának növekedése 2020-ban két számjegyű volt. A tavaszi időszakban 12%-kal, szeptember-októberben újabb 10%-kal,

november-decemberben pedig további 80%-kal nőtt a heti új regisztrációk száma a hitelintézet mobilbankjába, amelynek így már több mint 1,3 millió regisztrált felhasználója van.

Az idősebb, 65 év feletti ügyfelek is egyre szívesebben használják az OTP Bank online megoldásait. A különböző ügyintézési típusok közül a digitális számlafizetési megoldások voltak a legnépszerűbbek: több mint ötszörösére nőtt például 2020-ban azok száma, akik az OTP SmartBankon keresztül, QR kód beolvasásával fizették ki postai csekkjüket.

Felpörgött az elektronikus fizetési piac

Az OTP Csoport elektronikus fizetési megoldásai iránt is fokozott érdeklődés mutatkozott tavaly, amelyhez az is hozzájárult, hogy 2021. január 1-jétől minden online pénztárgépet üzemeltető vállalkozásnak biztosítania kell valamilyen készpénzmentes, elektronikus fizetési lehetőséget vásárlói számára.

A POS-terminálok kihelyezésében az utolsó negyedévben jelentős emelkedést tapasztalt az OTP Csoport, míg a 2020 szeptembere óta elérhető SimpleBusiness telefonos alkalmazáshoz kapcsolódó szerződések felét tavaly decemberben kötötték.

A SimpleBusiness applikációval többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel az alkalmazás a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetést, illetve a QR-kód leolvasással történő fizetést is. Ez utóbbi, utaláson alapuló, gyors és biztonságos fizetési lehetőséget más bankok is lehetővé tehetik ügyfeleik számára.

Az OTP Bank adatai szerint az elektronikus vásárlási forgalom 2020 utolsó hónapjában csaknem 10 százalékkal nőtt a tavaly decemberihez képest, ám jelentős átrendeződés volt tapasztalható:

míg a korlátozások miatt a fizikai kontaktusok száma minimálisan csökkent, tehát ritkábban vásároltak az emberek, a vásárlások értéke nőtt.

Címlapfotó forrása: pexels.com. Készítette: Maksim Goncharenok. Elérés itt.

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!