A Mastercard szerződött partnerei mostantól egyszerűbben bocsáthatnak ki kripto alapú betéti és hitelkártyákat, valamint kialakíthatnak kripto hűségprogramokat is – jelentette be a kártyatársaság a héten a Money20/20 konferencián Las Vegasban.
A Mastercard és a Bakkt, a digitális vagyonelemek (digital assets) kibocsátására specializálódott startup a Money20/20 konferencián jelentették be együttműködésüket, amelynek keretében megkönnyítik a kereskedők, bankok, fintech cégek számára kriptovalutára épülő megoldások és szolgáltatások bevezetését az Egyesült Államokban. Az együttműködés eredményeként a felhasználók még több szolgáltatáshoz férhetnek majd hozzá a digitális vagyonelemekre épülő ökoszisztémában.
Egyszerűbbé válik a kripto alapú betéti és hitelkártyák kibocsátása
A Mastercard üzleti ügyfelei számára elérhetővé válik a Bakkt Crypto-as-a-Service platformja, amelyen keresztül egyszerűen és gyorsan kialakíthatják a kriptovaluta alapú szolgáltatásaikat. Ezek közé tartozik többek között a felhasználóknak kínált kriptovaluták vásárlásának, eladásának és tartásának lehetősége, vagy a saját márkás kripto alapú betéti és hitelkártyák kibocsátása.
A Mastercard mostantól beépíti a kriptot is a hűségprogram megoldásaiba, így a kártyatársasággal szerződött üzleti partnerek kriptovalutát, digitális vagyonelemeket is kínálhatnak jutalomként. Ez azt is jelenti, hogy a felhasználók a hagyományos hűségpontok helyett kriptovalutában is gyűjthetnek pontokat, amiket zökkenőmentesen használhatnak fizetésre is.
„A Mastercard elkötelezett amellett, hogy olyan fizetési megoldások széles skáláját kínálja, amelyek nagyobb választékot, értéket biztosítanak a mindennapokban” –
mondta el Sherri Haymond, a Mastercard digitális partnerségekért felelős ügyvezető alelnöke. „A Bakkttal közösen nemcsak a partnereinknek adunk lehetőséget arra, hogy a digitális eszközök mixét kínálják, hanem releváns fogyasztói élményt is biztosítunk.”
Egyre többen érdeklődnek a kriptovaluták iránt
A Bakkt felmérése szerint a felhasználók folyamatosan keresik a kriptoeszközöket. A kétezer amerikai felhasználó részvételével készült kutatásból kiderült, a válaszadók közel fele (48%) vásárolt kriptovalutát 2021 első felében. Akik nem vásároltak kriptot, azoknak 32%-a nagyon, vagy valamelyest érdeklődik a vásárlás iránt még az év vége előtt.
A Mastercard New Payments Index riportja szerint a millenniumiak 77%-a szeretne többet megtudni a kriptovalutáról, 75%-uk pedig azt mondta, hogy használna kriptovalutát, ha jobban értené.
„Mivel a nagy márkák és kereskedők a fiatalabb fogyasztók igényeire szabott tranzakciós megoldásokat keresik, ezért a kripto alapú fizetési és hűségprogram megoldások egyedülálló lehetőséget kínálnak a kripto iránti növekvő kereslet kielégítésére” – emelte ki Nancy Gordon, a Bakkt hűségprogramokért és fizetési megoldásokért felelős alelnöke.
Erősíti pozícióját a Mastercard az új digitális ökoszisztémában
Ez a partnerség tovább erősíti a Mastercard elköteleződését a kripto-ökoszisztéma iránti, ami magába foglalja többek között a CipherTrace, a kriptovaluta-csalások kiszűrésére specializálódott startup felvásárlását, a blokklánc-technológia és az NFT-k szélesebb körű használatát segítő programok kialakítását, valamint új platform létrehozását a digitális jegybankpénz tesztelésére.
Kapcsolódó cikk:
Címlapfotó forrása: Oleksandr – stock.adobe.com. Cikk forrása: Mastercard sajtóközlemény.