Veszélyben a PayPal mobilfizetési pozíciója

írta | 2021.07.27. | Banki és fintech hírek, Nemzetközi fintech hírek, Összes hír

fintechshow fintech digitalis transzformacio

A PayPal ma még piacvezető az amerikai mobilfizetési piacon, de a versenytársak egyre gyorsabban növekszenek. Hogyan tarthatja meg vezető szerepét a PayPal? Milyen válaszokat ad a versenytársak lépéseire? – Ron Shevlin fintech guru elemzéséből szemezgettünk.

A mobilfizetési piac a pandémia hatására ugrásszerűen nőtt az Egyesült Államokban is. Tavaly év végén 10 okostelefonból 8 készüléken volt elérhető legalább egy mobilfizetési alkalmazás. Az érintett készülékek 65%-án a PayPal volt elérhető, míg a második helyen az Apple Pay állt 26%-kal. Ezt követően szorosan felzárkózott a Google Pay és a Venmo 20%-20% feletti letöltési aránnyal.

Bár a PayPal rendkívül domináns az amerikai mobilfizetési piacon, ám a feltörekvő – a pénzügyi területről és kereskedői szegmensből érkező – versenytársak és az új fogyasztói igények térhódítása mellett nem mehet el csukott szemmel a társaság. A Cornerstone Advisors kutató cég 2020 decemberében megjelent lakossági kutatása rámutatott arra, hogy ügyfélélmény, használhatóság szempontjából a fogyasztók szemében egyre vonzóbbak a versenytársak mobilfizetési megoldásai.

Miért választja a felhasználók többsége a PayPalt?

A NielsenIQ a mobilfizetési alkalmazásokkal kapcsolatban végzett kutatásában azt vizsgálta, hogy a fogyasztók milyen szempontok alapján választanak az egyes mobilfizetési alkalmazások között. A kutatás eredménye alapján a PayPal ma az USA legerősebb mobilfizetési brandje.

A PayPal erősségei a fogyasztók véleménye alapján a bizalom, a biztonság, kényelem, a széleskörű elérhetőség, a közösségi élmény és a jutalmazási (reward) keretrendszer. A kutatás megállapítása szerint kifejezett versenyelőnyt jelent a PayPal számára a nemzetközi vásárlások bonyolítása és a pénzügyi menedzsment lehetősége. A PayPal piacvezető szerepének alapja a kiterjedt elérés és a használat gyakorisága. Ez utóbbi tekintetében azonban már szorosan felzárkóztak a versenytársak.

Figyelmeztető jelek a PayPal számára

1. Gyorsan jönnek a trónfosztók: szorosak a használat gyakoriságát mutató számok

  • Az első figyelmeztető jel, hogy a PayPal mindössze 2 %-kal vezet a Square Cash App és 4 %-kal az Apple Pay előtt a használat gyakorisága tekintetében.

2. Az új Google Pay elviheti a pálmát a PayPal elől?

  • Következő figyelmeztető jel a mobilfizetési szegmensben egyre meghatározó milleniumi és Z generáció igényeinek változása és a versenytársak arra adott válaszainak fogadtatása.
  • A fogyasztók új szolgáltatásokat várnak mobilfizetési szolgáltatójuktól. Ezt mutatja a megújult Google Pay iránt a milleniumi és a Z generációban kiemelkedően magas, 70% feletti érdeklődés. A fogyasztók kedvenc szolgáltatásai a vásárlási tranzakciók szkennelt bevitele és a költségkategorizálás automatizálása (79%), valamint a “Get food” és a “Get gas” (76%), a rendelést/vásárlást követő automatikus fizetés. Népszerű továbbá a nyugták, számlák közvetlen kereshetősége a Gmail levelezőből és a Google fotótárból.
  • A Google Pay fenti új szolgáltatásai, a közvetlen számlanyitási lehetőség jelentős lökést ad a megoldás terjedésében és használatában, veszélyeztetve ezzel a PayPal piaci részesedését.

3. A BNPL piac gyors bővülése mellett a feltörekvő versenytársak száma és piacrészesedése is növekszik

  • Az Egyesült Államokban a PayPal BillMeLater szolgáltatása volt talán a legelső BNPL szolgáltatás. 2020 végén a PayPal a BNPL piac 36%-át tudhatta magáénak. 2021 közepére azonban az új belépők, mint pl. az Affirm, Klarna, AfterPay és FuturePay együttesen megszerezték a piac 46 %-t.
  • A piac mérete egy év alatt akár négyszeresére is bővülhet a kutatócég véleménye szerint, így van tér a szolgáltatók növekedésére is.

4. A kereskedői mobil alkalmazások terjedése csökkenti a PayPal fizetési forgalmát

  • Az amerikai fogyasztók 75%-a valamilyen kereskedői mobilalkalmazást már letöltött az okostelefonjára. A kereskedői mobilalkalmazásokon keresztüli fizetések mértéke ma még nem kritikus, de szemmel látható ütemben növekszik – várhatóan – PayPal mobilfizetési forgalmának rovására.

A PayPal válasza: “szuperplaformmá válunk”

Egyetlen platformon egyesítenék a mobilfizetést, az online vásárlást, a befektetések, megtakarítások, kiadások kezelését és kripto nyújtotta lehetőségeket. Olyan platformmá kívánnak válni, mint az AliPay Kínában.

A PayPal vezérigazgatója, Dan Schulman kifejtette, hogy ma a felhasználóknak túl sok alkalmazást kell használniuk a mindennapi ügyek intézéséhez. A PayPal ebben szeretne segítséget nyújtani az ügyfeleknek és egyetlen platformon tenné elérhetővé számukra az alapvető digitális szolgáltatásokat.

A felhasználók a szuperplatformon keresztül „élhetnék” a digitális életüket, menedzselhetnék a tranzakcióikat és itt „gyűjthetnék” a személyre szóló ajánlatokat is.

A szuperplatform célja, hogy a szeparált alkalmazásokat egyetlen ökoszisztémába kapcsolja, amelyen keresztül a felhasználók kontrollálhatják az adataikat. Minél több adat gyűlik össze, a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia annál pontosabb ajánlásokkal tudja megcélozni a felhasználókat” – mondta el a PayPal vezérigazgatója a MarketWatch pénzügyi weboldalnak.

A digitális transzformáció új irányaival, a digitális banki stratégiákkal, a nyílt bankolás hazai eredményeivel, a legújabb magyar fintech megoldásokkal és a digitális pénzügyi ökoszisztémákkal részletesen foglalkozunk 2021. október 7-8. között 40 előadás keretében az idén 5 éves FinTechShow-n.

Kapcsolódó cikk:

Címlapfotó forrása: PayPal Newsroom

fintechshow fintech digitalis transzformacio

fintechshow fintech digitalis transzformacio

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

FINTECHSHOW 5.0

fintechshow fintech digitalis transzformacio
FinTech seregszemle, pitch verseny és jövőbemutató előadások az idén 5 éves FinTechShow-n. Górcső alatt a digitális pénzügyi transzformáció új irányai. FinTechShow: (m)érték a digitális pénzügyekben.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.