2024.02.20.

Zseniális, ahogy a fintech startup rátapint egy fájó pontra! Automatizált áfa-visszaigénylés a külföldre utazóknak

Szerző:

A Revenir brit fintech startup egy olyan alkalmazást fejlesztett ki, mely lehetővé teszi a bankok számára, hogy az utazó ügyfelek könnyedén visszaigényelhessék az áfát külföldi vásárlásaik után, mindössze telefonjuk segítségéve

Évente több milliárd font értékű áfát nem igényelnek vissza a brit turisták, mivel a visszaigénylési eljárás bonyolult, zavaros és nehezen kiismerhető.

,,Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy jogosultak lennének az európai vásárlásaik után járó áfa visszaigénylésére. Mások pedig nem foglalkoznak vele, mert úgy érzik, hogy ez túl sok macerával jár. Ennek eredményeként az Egyesült Királyságból külföldre utazók mintegy 80%-a nem érvényesíti az áfa visszaigénylését.”

– nyilatkozta Miles Covers pénzügyi igazgató.

Shawn Du vezérigazgató az áfa visszaigénylésének ötletét egy családi nyaralás után dolgozta ki, miután hosszú sorokat állt ki a Heathrow repülőtéren. Később Shawn Du továbbfejlesztette az elképzelést, majd az Imperial College Londonban találkozott a cég későbbi társalapítójával, Miles Covers-el.

A Revenir céget együtt alapították, melynek fő célja a hatékonyság növelése és a turisták adminisztrációjának csökkentése.

Repülőtéri adó-visszatérítések kihívásai

Míg a repülőtéri visszaigénylések jelenleg órákig tartó sorban állást igényelnek, 40-70%-os díjakat vonhatnak maguk után, a folyamatok pedig hetekig tartanak, és sok papírmunkát és bizonylatmásolatokat igényelnek, a Revenir által kínált ügyfélélményéhez nem fér kétség.

A Revenir egy olyan white label alkalmazást fejlesztett ki a bankok számára, amely lehetővé teszi, hogy automatikusan – átlagosan 48 órán belül – visszatérítsék az áfát lakossági ügyfeleiknek a betéti vagy hitelkártyáikon keresztül.

Új célállomások és fejlesztések a pénzügyi platformon

A londoni székhelyű Revenir 2,5 millió fontot kapott a befektetőktől, hogy bővítse platformját új desztinációk bevezetésével világszerte – beleértve Európát is.

„A mesterséges intelligencia segítségével egy összetett, meglehetősen kiábrándító folyamatot a banki ügyfelek számára egyszerű, szórakoztató módon alakítjuk át, miközben kifizetődőbbé tesszük az utazást. Az összegek lehetnek kicsik vagy nagyok, de úgy gondoljuk, hogy szolgáltatásunkat szinte mindenki használja majd a következő években.”

– nyilatkozta Shawn Du alapító és vezérigazgató.

Az aktuális fintech trendek, a digitális transzformáció következő szintje és a legújabb fintech megoldások 2024. október 15-én Magyarország legnagyobb fintech seregszemléjén, a FinTechShow-n. További részletek: FinTechShow 8.0

[Forrás: The Fintech Times] Címlapfotó forrása: Revenir

Címkék: