A legtöbb szuperapp valójában nem szuper

írta | 2021.09.13. | Digitális pénzügyek, Összes hír

fintechshow fintech digitalis transzformacio

A BigTech cégek között ádáz verseny folyik, hogy a telefonunk képernyőjén egyablakos megoldássá, ún. szuper alkalmazássá váljanak. Mindennapi ügyeiket, szórakoztatásukat, tevékenységeiket egyetlen alkalmazáson keresztül intézhetnék a felhasználók, akik ezt bosszantónak is tarthatják. A szuper alkalmazásokat túltolják, aminek a következménye a felhasználók elvesztése lehet – írja a Financial Times.

A világ legértékesebb ingatlana nem Hongkongban, Manhattanben, vagy Monacóban található, hanem a zsebünkben. Az okostelefon kezdőképernyőjén – a kijelző méretétől függően – körülbelül 30 alkalmazás fér el. Az Apple App Store-ban több mint kétmillió, a Google Playen pedig közel 3,5 millió alkalmazás versenyzik ezért a helyekért. A tét óriási: az App Annie piaci adatszolgáltató szerint a fogyasztók tavaly 143 milliárd dollárt költöttek alkalmazásokra, és ezermilliárd órányi képernyőidőt fogyasztottak.

Ezért a helyért küzdenek a technológiai cégek is és „szuper alkalmazásukkal” a szolgáltatások széles skáláját kínálják, hogy az életünk szerves részévé váljanak. Az Uber, Bolt, Grab a közlekedés, az élelmiszer kiszállítás, a PayPal, Klarna, Revolut a pénzügy, területén szeretné megszerezni a szuper alkalmazás pozíciót, a Spotify pedig jó úton halad, hogy a szórakoztatásban váljon egyablakos alkalmazássá.

Hamarosan mindenki a szuper alkalmazás pozícióért száll majd ringbe, ami a felhasználó számára félő, hogy bosszantó lesz, vagy rosszabb esetben az új trend ellenségévé válhat

– írja a Financial Times cikk szerzője.

WeChat, a szuper alkalmazások nagyapja

A szuper alkalmazások nagyapja a WeChat. Kínában az üzenetküldéstől a játékokon át az ételek kiszállításáig, a bérleti díj kifizetéséig mindenre ezt az appot használja 1,25 milliárd ember.

Ugyanakkor a WeChat helyzete Kínában egyedülálló és nehezen ismételhető.

A mobilalkalmazás 2011-ben indult, éppen akkor, amikor megugrott az okostelefon értékesítés Kínában. Itt a legtöbb ember számára a mobiltelefon biztosítja az egyetlen hozzáférést a világhálóhoz és sokak számára a WeChat hasonló szerepet töltött be, mint az AOL, a Yahoo az Egyesült Államokban az 1990-es években.

A szuper alkalmazások nemcsak Kínában, hanem más feltörekvő piacokon is sikeresek, mint például Délkelet-Ázsiában, ahol a Gojek és a Grab dominál.

A ma induló amerikai és európai szuper alkalmazások azonban egy teljesen más online világban találják magukat. Az okostelefonok elterjedtsége eléri a telítettséget és egyes becslések szerint az általánosan használt alkalmazások száma elérte a csúcspontját. A SensorTower és a Pew adatai szerint az amerikai okostelefon-tulajdonosok az idei első félévben havonta átlagosan 46 alkalmazást használtak. Ez csökkent a tavalyi második negyedévben elért 48 -as szinthez képest.

Elveszíthetik a felhasználók a fókuszt

Az alkalmazásboltok túlzsúfolttá, a verseny pedig aszimmetrikussá vált, mivel a BigTech cégek eléggé dominánsak ahhoz, hogy több helyet gyarmatosíthassanak a kezdőképernyőn.

Azok a fejlesztők, akik egyre több funkciót akarnak a szuper alkalmazásba belegyúrni, várhatóan elkeserítik majd a felhasználókat.

Az „egycélú” alkalmazások gyorsabbak és könnyebb navigálni bennük, míg a szuper-alkalmazás a sok-sok funkció által egy felduzzadt szoftverré fog állni, ami valószínűleg lassabb lesz. Pedig a gyorsaság és a reakciókészség elengedhetetlen az okostelefónia világában. A Deloitte tanulmánya szerint a mobilos webáruházakban a betöltési sebesség 100 ezredmásodperces javulása 8 százalékkal képes javítani a konverziót, ami 10 százalékkal több forgalmat eredményezhet.

A Google elemzései azt mutatják, hogy a felhasználók elveszíthetik a fókuszt, ha egy másodpercnél tovább kell várni az alkalmazás betöltésére. Ugyan az 5G hálózatok támogatják a „nagyobb” alkalmazásokat, de ha a felhasználóknak néhány másodpercnél többet kell tölteniük egy túlbonyolított felületen, hogy megtalálják a kívánt funkciót, akkor könnyen elveszíthetik őket.

Háttérbe szorulhatnak a felhasználók

A Spotify kezelőfelülete zavaros lett azóta, hogy podcastokat is elérhetővé tett. A PayPal azt mondja, hogy személyre szabással fogja előtérbe helyezni az egyes felhasználók által kívánt funkciókat, ám a tapasztalatok azt mutatják, végül csak olyan új szolgáltatásokat népszerűsít, amelyeket a vállalat az adott hónapban értékesíteni szeretne.

Az igazi problémám a szuper alkalmazásokkal a következő: a legtöbb alkalmazás a cég problémájára ad megoldást, nem pedig az ügyféligények kielégítésére.

– írja a FT cikk szerzője.

A BigTech stratégiákkal, a digitális pénzügyi ökoszisztémák építésével, a digitális transzformáció új irányaival részletesen foglalkozunk 2021. október 7-8. között az idén 5 éves FinTechShow-n. 40 hazai és nemzetközi előadóval vizsgájuk meg, hogyan alakulhat át a pénzügyi közvetítői rendszer a következő években.

Az eredeti cikk, “The real reason most super apps are not super great” a Financial Times oldalán jelent meg.

Címlapfotó forrása: PixieMe – stock.adobe.com [licence FinTech Group]

fintechshow fintech digitalis transzformacio

fintechshow fintech digitalis transzformacio

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

FINTECHSHOW 5.0

fintechshow fintech digitalis transzformacio
FinTech seregszemle, pitch verseny és jövőbemutató előadások az idén 5 éves FinTechShow-n. Górcső alatt a digitális pénzügyi transzformáció új irányai. FinTechShow: (m)érték a digitális pénzügyekben.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.