A digitális személyazonosítás és a digitális számlanyitás az új üzleti kapcsolatok létrejöttének alfája és omegája. A növekedés kulcsa pedig a fogyasztó számára releváns szolgáltatások ajánlása. Ebben segít a Mastercard nyílt bankolás alapú új szolgáltatása.
A fizetéstechnológiai társaság stratégiai célja, hogy megbízható technológiai környezetében olyan megoldásokat fejlesszen, amelyek segítenek a fizetési értéklánc hatékony működésében, a látható akadályok, nehézségek leküzdésében.
E stratégia részeként tavasszal a Mastercard azonosítás-szolgáltatói (Trusted Identity Provider) tanúsítványt szerzett az Egyesült Királyságban, mellyel állami és magánintézmények, valamint vállalkozások számára nyújt digitális személyazonosítási szolgáltatást.
Kapcsolódó cikk:
- Digitális identitás szolgáltató lett a Mastercard, 2023.03.27.
Digitális számlanyitási megoldás a Mastercardtól
A társaság a napokban jelentette be nyílt bankolás alapú, digitális számlanyitási megoldását az Egyesült Államokban, melynek célja elsősorban a kisebb szolgáltatók, fintech cégek növekedésének támogatása a Mastercard globális, biztonságos hálózata, technológiája révén.
Az Egyesült Államokban 2022-ben a felnőttek 78 százaléka inkább mobilalkalmazáson, vagy weboldalon keresztül szeretne bankolni. Tekintve, hogy egyre többen nyitnak számlát és kezelik pénzügyeiket online, a digitális tranzakciók volumene az Egyesült Államokban az előrejelzések szerint 2027-re megközelíti a 15 billió dollárt.
Ezzel a növekedéssel együtt jár a kifinomultabb csalási módszerek megjelenése, például a számla feletti rendelkezés átvétele és a megtévesztéses, személyazonossággal kapcsolatos csalás is.
Az új, folyószámlát nyitni szándékozó fogyasztók gyors, biztonságos azonosítására, ellenőrzésére ad megoldást a Mastercard “Open Banking for Account Opening” megoldása bankok, fintech cégek, szolgáltatók kezébe.
Megoldás a digitális növekedéshez
A megoldás valós időben, egyetlen API segítségével azonosítja a számlatulajdonosokat, ellenőrzi személyazonosságukat. Emellett előre kitölti a számlaadatokat, jövedelemre vonatkozó adatokat, fizetési számla információkat, egyenleget, minimálisra csökkentve ezzel a hibák lehetőségét.
A megoldásnak köszönhetően a fintech cégek, bankok nagyobb biztonsággal nyújthatnak további szolgáltatásokat az ügyfeleiknek, így például digitális pénztárca szolgáltatásokat, új bank- és/vagy befektetési számlákat és számlaalapú fizetési szolgáltatásokat.
A megoldás gépi tanuló algoritmusokat, fejlett csalásmegelőzési eljárásokat használ, melyhez a szükséges – a fogyasztók által engedélyezett – adatokat, információkat személynyilvántartó adatbázisokból, valamint nyílt banki API-kon keresztül gyűjti össze.
A megoldás bevezetésével a Mastercard a kis- és közepes kereskedők, szolgáltatók növekedését, eredményességét segíti; így például a valós idejű információk gyors, biztonságos átadásának köszönhetően a szolgáltatók csökkenthetik az áruhitelekkel kapcsolatos kockázatokat, a valós idejű könyvelés pedig megbízhatóbbá teszi a költséggazdálkodást.
„A digitális számlanyitás az új ügyfelek bevonásának és a vállalkozás növekedésének központi eleme. A Mastercard egyedülálló helyzetben van ahhoz, hogy segítse a fintech cégeket és a bankokat a biztonságosan és zökkenőmentes számlanyitási folyamatban. Ez pedig a cégek növekedését is felgyorsítja, miközben megvédi a cégeket és a fogyasztókat a csalásoktól, visszaélésektől”
– mondta Jess Turner, a „Global Open Banking and API” alelnöke.
Kapcsolódó cikkek:
[Mastercard] | Címlapfotó forrása: Oleksandr – stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group