PayTechShow 4.0

A Meta szerint most kell lépni. Jön az end-to-end chat-alapú vásárlás és fizetés

írta | 2022. 09. 06. | Elektronikus fizetés, Fintech kitekintő, Összes hír

PayTechShow 4.0

A Meta a nyár folyamán két chat-alapú, end-to-end vásárlási élményt nyújtó megoldást is elindított. Júliusban bejelentették a “csevegésben történő fizetés” bevezetését az Instagramon, amelynek segítségével a közösségi hálózaton kiszemelt terméket az amerikai felhasználók az alkalmazáson belül megvásárolhatják és a rendeléseket nyomon követhetik. A minap pedig Indiában elindult a Meta első, end-to-end bevásárlási élményt nyújtó megoldása a WhatsApp-on, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy az üzenetküldő alkalmazáson belül böngésszenek az áruház katalógusában, termékeket helyezzenek a kosarukba és fizessenek. A Meta úgy véli, momentum van a chat-alapú megoldások kereskedelmi felhasználásában.

Vásárlás és chat-alapú rendeléskövetés az Instagramon

A Meta szerint az Instagramon a felhasználók a vásárlást megelőzően gyakran csevegnek a vállalkozásokkal megrendeléseikkel kapcsolatban. Az új szolgáltatással a felhasználók azon túl, hogy közvetlen üzenetet küldhetnek adott vállalkozásnak, amelytől vásárolni szeretnének, ugyanabban a csevegési szálban fizethetnek, nyomon követhetik rendelésüket és további kérdést is feltehetnek a vállalkozásnak.

Miután a vásárló a fizetés mellett dönt, az eladó létrehozza a fizetési kérést. A felhasználó a „Fizetés” gomb kiválasztása után megadja a fizetés módját és a szállítási címet, majd kezdeményezi a fizetést. A fizetés feldolgozását a PayPal végzi. A szolgáltatás jelenleg az Egyesült Államokban érhető el.

Meta-instagram-payments-inchat

Forrás: Meta

Így zajlik a WhatsApp-on egy bevásárlás a JioMart online áruházában

A Meta ezen megoldása a JioMart e-kereskedelmi céggel partnerségben valósult meg, amely India legnagyobb kiskereskedelmi vállalatának (Reliance Retail) és vezető távközlési szolgáltatójának (Jio Platforms) közös vállalkozása.

A vásárlás a JioMart telefonszámára küldött “Szia” szóval kezdeményezhető. A JioMart válaszában megjelenő “vásárlás megkezdése” gombra kattintva a vásárlás folyamata gyakorlatilag ugyanúgy zajlik, mint egy webáruházban:

  • Áruk kiválasztása, kosár összeállítása: Az áruház üdvözlő üzenete után elérhetővé válik a “katalógus”, amelyben egyszerűen böngészhetnek a vásárlók kategóriánként, vagy a napi ajánlatok között, de adott termékre is rákereshetnek. Ha minden megvásárolni kívánt árut kosárba helyeztek, a kosár tartalmát elküldik az áruháznak.
  • Szállítási cím megadása: A kosár elküldése után megjelenik a szállítási cím megadására szolgáló képernyő. A JioMart a szállítási cím megerősítését is kéri a vásárlótól.
  • Fizetési mód kiválasztása: a vásárlók 3 opció közül választhatnak: utánvétes fizetés, fizetés a JioMart oldalán keresztül vagy a WhatsApp-on belül.
  • Fizetés: Amennyiben a vásárló a WhatsApp applikáción belül történő fizetést választja, a fizetési folyamat az indiai azonnali fizetési rendszeren (UPI – Unified Payments Interface) keresztül zajlik.

Az nem derült ki számunkra, hogy a fióki regisztráció és a vásárló azonosítása beépítésre került-e a megoldásba. Ezzel további, a vásárlási élményt fokozó kényelmi funkciók válhatnak elérhetővé. Például:

  • Szállítási cím előhívása, amelyet így nem kell minden egyes alkalommal megadni.
  • Kedvenc árucikkek megjelölése, amelyek a következő vásárlás alkalmával egyszerűen kosárba helyezhetők.
  • Adott kosár tartalmának ismételt vásárlása.

A demo videó itt tekinthető meg.

A WhatsApp Pay küzdelmes útja Indiában

A WhatsApp piacai közül India messze a legnagyobb. Az Insider Intelligence adatai szerint 2021-ben a WhatsApp felhasználók száma megközelítette az 500 milliót. A következő legnagyobb piac, Brazília mindössze ennek negyedét hozza, közel 120 millió fős ügyfélbázissal.

blank

A Meta (akkor még Facebook) 2018-ban kezdte meg az indiai azonnali fizetési rendszerre, a UPI-ra épülő személyek közötti fizetési megoldásának, a WhatsApp Pay pilot (éles teszt) üzemmódját Indiában.

A fizetési rendszer üzemeltetéséért felelős társaság, az National Payments Corporation of India (NPCI) ekkor még mindössze 1 millió felhasználóig engedélyezte a WhatsApp Pay szolgáltatás bevezetését. A Metának két évet kellett várnia arra, hogy az ügyfelek számát feltornázhassa 2020-an 20 millió főre, majd 40 millióra és végül idén áprilisban engedélyezte az NPCI további 60 millió felhasználó bevonását a szolgáltatásba. Így jelenleg a WhatsApp Pay-t a teljes felhasználói bázisnak mindössze ötöde, 100 millió ügyfél használhatja.

A WhatsApp Pay lassított bevezetése lehetővé tette a versenytársak számára, hogy nagyobb piaci részesedést szerezzenek Indiában. Az NPCI által közzétett hivatalos adatok szerint a Google Pay és a Walmart által támogatott PhonePe birtokolja a UPI-piac több mint 70%-át.

A Meta a nehezített pálya ellenére felvette a kesztyűt és még 2020 áprilisában 9,99%-os részesedést vásárolt az ország legnagyobb távközlési cégében, a Jio Platforms-ban, amellyel a vállalat legnagyobb kisebbségi tulajdonosává vált.

A JioMart “in-app” típusú vásárlási szolgáltatásának bevezetése a Meta és a Jio Platforms közötti stratégiai partnerség része, amelynek célja, hogy felgyorsítsa India digitális átalakulását, lehetővé téve az emberek és vállalkozások számára hogy újszerű módokon, egyszerűen csatlakozzanak a digitális gazdasághoz.

„Izgatottan várjuk, hogy elindítsuk partnerségünket a JioMarttal Indiában. Ez az első teljes körű vásárlási élményt nyújtó szolgáltatásunk a WhatsApp-on – az emberek mostantól közvetlenül a csevegésbe beépített módon vásárolhatnak élelmiszert a JioMart-tól. A kereskedelmi típusú üzenetküldési szolgáltatások komoly potenciállal rendelkező terület, és az ehhez hasonló chat-alapú megoldások az emberek és a vállalkozások közötti kommunikáció meghatározó módjai lesznek az elkövetkező években.”

– nyilatkozta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója a szolgáltatás indulásakor.

Excited to launch our partnership with JioMart in India. This is our first-ever end-to-end shopping experience on…

Közzétette: Mark Zuckerberg – 2022. augusztus 29., hétfő

[Meta] | Címlapfotó forrása: Meta

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

blank

EGRI SZILVIA

A bankszektorban nevelkedett. Miután felépített egy-két “kártyavárat” (értsd: kártya üzletágat), szakmai életének egyik legizgalmasabb kalandjában vett részt: egy zöldmezős banképítésben. Töretlenül hisz abban, hogy lehet szerethető digitális pénzügyi szolgáltatásokat fejleszteni és abban, hogy a digitális térben a digitális “Én”-hez igazodó szolgáltatások és ügyfélutak lehetnek a nyerők. Lelkesedését és kreatív énjét 2017 tavasza óta a bankszektoron kívül mobilizálja. #femtech, #hunfemtech

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!