A Visa május 15-én San Franciscoban megrendezett éves fizetési konferenciáján olyan új termékeket és szolgáltatásokat mutatott be, amelyek forradalmasítják a kártyahasználatot és igazodnak a vállalkozások, a kereskedők és a fogyasztók, valamint az őket kiszolgáló pénzintézetek egyedi igényeihez.
Ahogy fizetünk, vagy ahogyan fizetéseket fogadunk többet változott az elmúlt öt évben, mint az előző 50 év során. A fogyasztók fejlődtek, alkalmazkodtak az új fizetési élményekhez, a beágyazott, digitális kereskedelem megjelenésétől az érintéses fizetések gyors elterjedéséig.
„A Visa ismertette a valóban digitális bankkártya-élmények következő generációját. Ma új kártyafunkciókat és digitális innovációkat mutattunk be, amelyek a fogyasztókat egy személyre szabottabb, kényelmesebb és biztonságosabb jövőbe vezetik.”
– mondta Jack Forestell, a Visa termék- és stratégiai igazgatója.
Visa Flexible Credential
A Visa tanulmánya szerint a kártyabirtokosok több mint fele szeretné, ha egyetlen kártyával több számlához is hozzáférhetne.
A Visa Flexible Credential lehetővé fogja tenni, hogy a kártyabirtokosok egyetlen kártya használatával váltsanak a fizetési módok között, így a fogyasztó kezébe kerül a választás joga.
Mostantól a kártyabirtokosok könnyedén beállíthatják a paramétereket, vagy kiválaszthatják, hogy betéti vagy hitelkártyát használnának, négy részletben fizetnének a részletfizetési (Buy Now Pay Later) funkcióval, vagy akár egy hűségprogram keretein belül gyűjtött jutalompontjaikat felhasználva egyenlítik ki a számlát.
A Visa Flexible Credential már működik Ázsiában, és a nyár folyamán a Visa partnerével, az Affirmmal közösen az Egyesült Államokban is elindul.
A Visa és az érintéses fizetés térnyerése
Hatmilliárd mobilkészülék van forgalomban a világon, amelyek a fogyasztók számára sokoldalú, NFC-alapú érintéses technológiát biztosítanak.
2023 végén a Visa érintéses fizetési penetrációja elérte a 65%-ot globálisan, ami kétszerese a 2019-es értéknek, ezzel is megerősítést nyert, hogy az érintéses fizetés napjaink egyik legjobb kereskedelmi élménye.
Idén a mobileszközös érintés új módjai a Visa-élmény szerves részévé válnak majd
- Tap to Pay: mostantól bármilyen eszköz alkalmas lehet fizetés elfogadására
- Tap to Confirm: egyszerű ügyfélhitelesítés online vásárlás során
- Tap to Add Card: fokozza a biztonságot, amikor kártyát adunk hozzá egy tárcához vagy alkalmazáshoz
- Tap to P2P (személytől személyig): Lehetővé teszi a gyors és egyszerű pénzküldést családtagok és barátok között.
Digitális identitásválság: az online csalások növekedése
A személyazonosítás hihetetlenül bonyolulttá vált a digitális világban, ami a csalások számának jelentős növekedését is eredményezte. Napjainkban az online fizetési csalások hétszer gyakoribbak, mint a személyes fizetések esetén előfordulók.
A legújabb Fast Identity Online (FIDO) szabványokra épülő Visa Payment Passkey Service a fogyasztó személyazonosságát erősíti meg, és az online fizetéseket a biometrikus adatok, például az arc vagy az ujjlenyomat gyors beolvasásával engedélyezi.
Online vásárláskor a Visa Passkey-k kiváltják a jelszavakat vagy egyszer használatos kódokat, ezáltal egyszerűbb és biztonságosabb tranzakciókat tesznek lehetővé.
„A kifejezetten a fizetésekhez tervezett Passkey szolgáltatásunk hatalmas változást jelent az iparágban, mivel anélkül végzi el az azonosítást, hogy megzavarná a fizetési élményt.”
– mondta Forestell.
Click to Pay + Visa Payment Passkey Service
A Visa integrálja a Visa Payment Passkey szolgáltatást a Click to Pay megoldásba, ezzel biztosítva a gördülékenyebb és biztonságosabb fizetési élményt.
Emellett a világ számos piacán a Visa a kibocsátókkal együttműködve lehetővé teszi a Click to Pay és a Visa Payment Passkey használatát az új Visa-kártyákon, így már az első kártyahasználattól kezdve csökken a kártyaadatok és jelszavak kézi bevitelének szükségessége.
A kártyás fizetések előnyei: biztonság és élmény minden tranzakciónál
A Pay by Bankkal a Visa digitalizálja és egyszerűsíti a számláról-számlára (A2A) történő fizetési élményt, így a fogyasztók nagyobb választási lehetőséget kapnak a fizetés módját illetően, legyen szó A2A átutalásról, hitel igényléséről vagy más finanszírozási forrással, például hitelkártyával történő fizetésről.
A Tink felvásárlása óta a Visa Európa-szerte, banki ügyfelek millióinak nyújt innovatív pénzügykezelési eszközöket és megszüntette a fizetési nehézségeket. A Visa ezt az új technológiát hozza el az Egyesült Államokba, hogy ügyfeleinek további zökkenőmentes, védett banki élményt nyújtson.
Valós idejű biztonság
A Visa évente több mint 200 milliárd tranzakciót ellenőriz, és minden tranzakcióban 500 egyedi jellemzőt elemez, hogy valós időben azonosítsa és állítsa meg a csalásokat.
A világszerte működő azonnali fizetési rendszerekkel együttműködve a Visa 70 éves szakértelmére támaszkodva alkalmazza a mesterséges intelligenciát, hogy segítse csökkenteni a csalásokat a számláláról-számlára történő azonnali fizetéseknél.
A Latin-Amerikában működő és az Egyesült Királyságban kísérleti jelleggel bevetetett csalásmegelőző rendszer már most is azonosítja az azonnali fizetési csalások és a pénzügyi intézmények által korábban nem azonosított csalások 60%-át.
Tokenizáció
Az elmúlt 10 évben a Visa a fizetések tokenizálásával titkosította a kártyabirtokosok érzékeny fizetési adatait, növelve a fizetési ökoszisztéma biztonságát.
Ma már a Visa által feldolgozott e-kereskedelmi tranzakciók 40%-a tokenizált, és a kereskedők, valamint a kibocsátók világszerte szinte minden piacon széles körben alkalmazzák a szolgáltatást.
Miközben az új adatvédelmi szabályozások útmutatást adnak a jobb adatvédelmi gyakorlatokhoz, és a Gen AI átalakítja az online világunkat, a Visa úgy véli, hogy a fizetési adatoknak szerepet kell játszaniuk ezen új és jobb élmények nyújtásában – és a fogyasztók számára is nagyobb kontrollt kell biztosítani.
A tokenizációs infrastruktúráját használva a Visa új módot kínál a fogyasztók számára, hogy ellenőrizhessék adataikat, és jobb vásárlási élményekben részesüljenek, amelyet az AI támogat majd.
A Visa adattokenek lehetővé teszik, hogy azok a kártyabirtokosok, akik bankja részt vesz a programban, online vásárlás közben hozzájáruljanak adataik megosztásához, majd megnézhessék, hol osztották meg azokat, és a hozzáférést közvetlenül a banki alkalmazásukból visszavonhassák.
Az adattokenekkel a Visa és a részt vevő bankok olyan élményt tudnak nyújtani, amelyben a kereskedő hozzájárulást kérhet a kártyabirtokostól, hogy személyre szabottabb ajánlatokat kapjon vásárlás közben.
Ha a kártyabirtokos beleegyezik, a színfalak mögött a Visa egy privát adattokent ad ki a kereskedőnek, amely az adott személy tranzakciós adatai alapján mesterséges intelligencia által generált betekintést nyújt.
Az adattoken a kereskedő mesterséges intelligencia modelljeivel együtt felhasználható, hogy valós idejű ajánlásokat nyújtson a vásárlónak.
A Visa az adattokent a kártyabirtokos bankjának is átadja, hogy az rögzítse, hol osztották meg az adatokat, így a kártyabirtokos könnyen ellenőrizheti azt a mobilbanki alkalmazásban, és ha akarja, visszavonhatja a hozzáférést.
Kapcsolódó cikkek:
[Forrás: Visa sajtóközlemény] | Címlapfotó: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group Kft.