2024. november 26.
BankTechShow
Megoldások a jövő digitális bankjához

2017.08.31.

Így vadássza le az Amazon azokat, akiknek nincs bankkártyája

Szerző:

Kategóriák:

A bankolásból kiszorult, vagy bankszámlával még nem rendelkező felhasználók is vásárolhatnak az Amazon online platformján az USA után az Egyesült Királyságban is. Itt az Amazon Top Up!

 

A Szigetországban több millióra tehető azon lakosok száma, akik nem rendelkeznek bankkártyával. Az Amazon alapvetően őket célozza az Amazon TopUp-pal. Nagyon egyszerűen működik!

 

Így lehet(ne) Amazon egyenleged, ha nincs bankkártyád

Az üzletekben, benzinkutaknál lévő többezer PayPoint egyikén extra költség nélkül akár 250 fonttal (kb. 82.000 forintnak megfelelő összeggel) feltölthetjük Amazon számlánkat és máris vásárolhatunk a társaság angliai webshopjában. Az egyenleg feltöltéshez szükségünk lesz egy vonalkódra (barcode), amit az online gigász mobil appján vagy honlapján keresztül szerezhetünk be.

Amazon topup bankkartya nelkul

 

A PayPoint-on bemutatjuk a vonalkódot, azt beolvassa a kereskedő és feltölti az Amazon egyenleget az átadott készpénz összegével. Ezután akár már a helyszínen indíthatjuk is a rendelésünket.

egyenleg feltoltese bankkartya nelkul

 

A topup számunkra ingyenes, a felhasználás korlátai pedig minimálisak: a készpénzzel feltöltött egyenleget 10 éven belül le kell vásárolnunk, készpénzben nem tudjuk kivenni. Ugyan ajándékkártyát nem vehetünk a feltöltött egyenleg terhére, de már az induláskor is többmilliónyi árucikket vásárolhatunk.

Az USA-ban idén tavasszal vezette be az Amazon a készpénzes topup lehetőséget azzal a szándékkal, hogy a mintegy 60 millió bankkártyával nem rendelkező, ezért főként készpénzért vásárló lakos számára kedvező alternatívát nyújtson.

A vájtfülűek persze joggal modhatják, az Amazont már évekkel korábban megelőzték a fintech startupok. A PayNearMe pl. már 8 éve van jelen ugyanilyen fizetési megoldással az Egyesült Államokban.

 

Mindeközben itthon: a készpénz az úr

Eközben Magyarországon még mindig él és virul a készpénz-használat, pedig dübörög az e-commerce, de vele együtt a készpénz is. A készpénz ugyanis az online vásárlások esetében is gátlástalanul nyomul előre. A KP az utánvétes fizetési lehetőségnek köszönhetően ismét egyre jobban előtérbe kerül, dacára annak, hogy az utóbbi 2-5 évben visszaszorulóban volt.

Korábban írtunk már arról, mi az oka annak, hogy nem fizetünk online. Az ok egyszerű: “még mindig nem elég kényelmes“. És ott vannak még azok a “fűszálnyi” akadályok is, amiken a felhasználók akár két számjegyű százaléka is képes fennakadni. Pedig ezekre a problémákra is van megoldás, amit éppen cikkünk főszereplője “talált fel” 20 évvel ezelőtt (és a napokban jár le a szabadalma)

 

Kapcsolódó cikkeink:

Címkék:
blank