A Facebook nem akar lemaradni a többi BigTech céghez (Apple, Google, Amazon, PayPal) képest a fizetési szolgáltatások terén, ezért augusztustól elérhetővé teszi a Facebook Pay fizetési megoldást az online kereskedők számára. Első körben a Shopify platformot használó webshopok számára nyílik meg a lehetőség, hogy vásárlóik Facebook Pay-jel (is) fizethessenek.
Azok a Facebook felhasználók, akik elmentették kártyaadataikat a social média platformon, ú.n. egykattintással (one-click-payment) fizethetnek majd a Facebook Pay-t bevezető webáruházakban – kivéve az EU-ban, ahol a PSD2 miatt kötelező a felhasználók többlépcsős azonosítása.
A Facebook 2019-ben vezette be a Facebook Pay-t, miután megbukott a kripto alapú fizetési megoldása, a Libra. A Facebook Pay-t eddig csak a Facebookon, a Messengeren, az Instagramon és a WhatsAppon volt elérhető, ám augusztustól már az online áruházak is bevezethetik. A Facebook Pay Magyarországon is elérhető a Facebookon és az Instagramon.
Kapcsolódó cikkek:
- Itt a Facebook Pay, az új digitális tárcád, 2019.11.13.
- Teszteli a QR-kódos pénzküldést a Facebook, 2021.04.12.
- De mi az a Facebook Libra? – 1. rész, 2019.07.03.
- Facebook Libra 2.0? “Rázva, nem keverve.” – 6. rész, 2020.03.10.
A Facebook nemcsak egy újabb fizetési megoldást adna az online kereskedőknek, hanem további adatokat is átadna, pl. a számlázáshoz, kiszállításhoz, a vásárló eléréséhez szükséges adatokat (pl. mobilszám). A Facebook nem titkolt célja, hogy a fizetési adatokat felhasználja a marketing kampányokhoz is, így a Facebook Pay-en keresztül fizetők a social média platformon olyan reklámokat láthatnak majd, amelyek kapcsolódnak a fizetési tranzakcióikhoz.
A Facebook nemcsak a Shopify, hanem további webáruház platformokon is elérhetővé kívánja tenni a Facebook Pay-t. Első körben viszont csak az Egyesült Államokban bejegyzett cégek használhatják majd a fizetési megoldást.
Kapcsolódó cikk:
Arról egyelőre nincs információ, hogy Magyarországon mikor lesz elérhető a Facebook Pay a webáruházakban, ugyanakkor a Shopify-fiókot itthon is összeköthetik a webáruház tulajdonosok a Facebookkal. Az összekapcsolás után az online kereskedők további adatokhoz férhetnek hozzá és a hirdetéseik eredményességét is növelhetik.
Igaz, hazánkban az Apple Pay-t és a Google Pay-t is bevezethetik a webáruházak, ám ezek elterjedtsége még alacsony.
Címlapfotó forrása: Facebook