A Global Payments Europe fizetési szolgáltató az elsők között vezette be itthon a softPOS megoldást, amellyel okostelefonunkon érintésmentes fizetéseket fogadhatunk. Ha Androidos okostelefonnal rendelkezel, akkor elérhető számodra a GPE softPOS szolgáltatása, amellyel a zsebedben lapuló mobiltelefonod bankkártya elfogadó terminállá válhat akár havidíj mentesen*.
Mi az a softPOS?
A softPOS egy olyan szoftveres alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy érintés nélküli fizetéseket tudjunk végrehajtani közvetlenül az okostelefonon, vagy tableten keresztül. Az eddig ismert mPOS megoldásokhoz képest abban hozott újítást, hogy a fizetési kártyák elfogadásához a mobiltelefonon kívül nincs szükség további eszközre, hardverre.
Az 5 legfontosabb dolog, amit érdemes ellenőrizned, ha fizetési kártyát szeretnél elfogadni GPE softPOS-on keresztül
- Platform és operációs rendszer verziószáma: a softPOS megoldások jelenleg csak az Andoridos mobiltelefonokon érhetők el, azon belül is azokon, amelyeken Android 8, vagy annál magasabb verziószámú szoftver fut.
- NFC képesség: az okostelefonnak rendelkeznie kell NFC olvasóval.
- Google Play Áruház elérhetősége: a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges alkalmazások csak a Google Play Áruházon keresztül érhetők el, a Huawei AppGallery-ben nem.
- Átlagos tranzakció összeg: A GPE softPOS-on jelenleg PIN kódot nem igénylő fizetések fogadhatók. A PSD2 szabályozás által meghatározott erős ügyfél-hitelesítési szabályok függvényében, a 15.000 forint alatti fizetések jellemzően PIN kód nélkül lebonyolíthatók. Az Apple Pay és Google Pay tárcák esetében összeghatártól függetlenül lehet fizetéseket kezdeményezni.
- Széchenyi Pihenőkártya elfogadásának igénye: A GPE softPOS VISA és Mastercard kártyák elfogadását biztosítja, Széchenyi Pihenőkártya elfogadására nincs lehetőség.
1. lépés: Ajánlatkérés és szerződéskötés
A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy rendelkezzünk bankkártya elfogadói szerződéssel a Global Payments Europe magyarországi irodájánál (továbbiakban: GPE). Ehhez kapcsolódóan az igényt, érdeklődést itt lehet jelezni mindössze négy adat megadásával az oldal alján található űrlap segítségével.
A GPE képviselője 24 órán belül felveszi az érdeklődőkkel a kapcsolatot a megadott kontakt adatok valamelyikén és ajánlatot küld.
Az ajánlat elfogadását és a szerződés megkötését követően az igénylést egy kockázatértékelési eljárás keretében elbírálja a fizetési szolgáltató.
2. lépés: PhonePOS és kereskedői (softPOS) app letöltése, aktiválása
Az igénylés jóváhagyásáról és a szerződés létrejöttéről egy ún. aktiváló email keretében kapunk értesítést, amely tartalmazza
- a softPOS terminálunk azonosítóját, valamint
- a PhonePOS alkalmazás aktiválásához szükséges kód első felét.
Az aktiváló kód második fele SMS-ben érkezik meg a telefonunkra.
A szolgáltatáshoz kapcsolódóan két alkalmazás letöltésére lesz szükségünk, de rendszeresen csak egyet, a GPE softPOS alkalmazást fogjuk használni.
- A PhonePOS applikáció a legmagasabb szintű biztonsági technológiával ellátott alkalmazás, amelyet a PCI Security Standards Council és a kártyatársaságok is bevizsgáltak és a háttérben a fizetések biztonságos végrehajtásáért felel.
- A GPE softPOS alkalmazást fogjuk rendszeres használni, ezen keresztül tudjuk a fizetéseket kezdeményezni, a kártya bizonylatot a vásárlóval megosztani és a tranzakciókat lekérdezni, ellenőrizni.
Kép 1.: GPE softPOS mobilalkalmazás nyitó képernyőkép és menü
Kép 2.: GPE softPOS tranzakciós lista
3. lépés: Bankkártya elfogadása és kártya bizonylat megosztása
A GPE softPOS alkalmazásba ugyanazzal a hitelesítési eljárással tudunk belépni, mint a telefonunk feloldásakor. Az applikációba történő belépését követően a bankkártya elfogadás ugyanolyan egyszerűen és gyorsan lebonyolítható, mint egy fizikai POS terminál esetében:
- lépés: Adjuk meg a vásárlás összegét.
- lépés: Kérjük meg a vásárlót, hogy a bankkártyáját, vagy mobiltárcával történő fizetés esetén a mobilja hátoldalát érintse a telefonunk hátoldalához.
- lépés: A tranzakció sikeres engedélyezését követően a telefonunkon megjelenik a visszaigazoló üzenet.
A sikeres fizetést követően, ha a vásárló kéri a kártyabizonylatot, megoszthatjuk vele email-ben, SMS-ben, vagy akár QR-kódon keresztül.
Kép 3.: Vásárlás kezdeményezése
Kép 4.: Tranzakció részletek és bizonylat
Kép 5.: Bizonylat megosztása üzenetben vagy QR-kódon keresztül
Kapcsolódó cikk:
- Így lett a mobilunkból bankkártya elfogadó terminál, 2021.04.08.
* Havi 350.000 forint bankkártyás forgalom felett.
Címlapfotó: pexels.com
Támogatott tartalom.