Novemberben az átlagosnak a duplájára, kilencezerre ugrott a regisztrációk száma a Díjneten, így a március-áprilisi csúcs után, a járványügyi korlátozásokkal összefüggésben ismét egyre többen térnek át számláik elektronikus fizetésére – közölte a Díjnet Zrt. az MTI-vel a mai napon.
Az e-számlakezelési szolgáltató tájékoztatása szerint a pandémia hatására is,
az elmúlt egy évben 10 százalékkal, 787 ezerre nőtt a Díjnet felhasználóinak száma, a befizetett számlák összértéke pedig megközelítette az 50 milliárd forintot.
A legnépszerűbb a bankkártyás fizetési mód, az elmúlt egy évben 4,1 millió ilyen tranzakciót indítottak -, de egyre többen használják e-számláik befizetésére az iCsekk alkalmazást is. Utóbbival októberben már 56 ezer fizetést indítottak, ami 28 százalékos növekedés az előző évhez képest. Veszített ugyanakkor jelentőségéből a netbankon keresztüli számlafizetés, októberben 3 százalékkal kevesebb, 60 ezer ilyen tranzakciót kezdeményeztek – közölték.
Kapcsolódó cikkek:
A következő hónapokban további növekedés várható
A Díjneten jelenleg 32 közüzemi, telekommunikációs, biztosítási és egyéb szolgáltató számláit lehet befizetni, országos és regionális cégekét egyaránt. A felületen a különböző számlákat egy regisztrációval, egyetlen online felületen kezelhetik a felhasználók.
Egy-egy felhasználó egyre több szolgáltató számláját kezeli a felületen, idén októberben már 907 ezret, ami 72 ezerrel több, mint egy évvel korábban. Tavaly október vége óta 5,45 millió tranzakciót bonyolítottak a Díjneten keresztül.
Schiszler János, a Díjnet Zrt. vezérigazgatója a közleményben elmondta:
arra számítanak, hogy a következő hónapokban érdemben tovább nő az elektronikus számlafizetés volumene Magyarországon, mivel a veszélyhelyzet miatt sokan térnek át a készpénzhasználatot és a személyes megjelenést nem igénylő e-számlafizetésre.
Hozzátette: mivel a Díjnet bankfüggetlen, az ügyfeleknek nincs kötöttségük, hogy melyik pénzintézetnél vezetik a számlájukat, szabadon választhatnak a fizetési megoldások közül. A pandémia nemcsak a felhasználókat, hanem a szolgáltatókat is a digitális csatornák felé tereli. Az elmúlt hónapokban több szolgáltató is jelezte a Díjnetnek csatlakozási szándékát.
FinTechZone: Versenyt teremtene a Mastercard a számlaaggregátor piacon
Nemrég számoltunk be arról, hogy a Mastercard versenyt teremtene Magyarországon a számlaaggregátor piacon. A részleteket Racskó Tamás, a Mastercard üzletfejlesztési menedzsere mutatta be 2020.10.13-án a FinTechShow-n.
A Mastercard felismerte, hogy a számlakibocsátó szempontjából a folyamat (számlabemutatás, soft behajtás, fizetés, számla-rekonsziliáció, ügyfélszolgálat) számos ponton javítható és megalkotta a Mastercard Bill Pay Exchange névre keresztelt számla-aggregációs motort.
A platformot a Mastercard nem saját márkanév alatt tervezi kínálni, hanem a technológiát ajánlja felhasználásra a számlabefizetésekben érdekelt piaci szereplőknek.
További részletek itt: “Sárgacsekk és nyílt bankolás Magyarországon“, 2020.11.24.
64 millió elektronikus számla a Díjnet rendszerében
A Magyar Posta tulajdonában álló Díjnet Zrt. ingyenes szolgáltatása egyetlen felületen teszi lehetővé különböző közüzemi, telekommunikációs és biztosítási szolgáltatók ügyfeleinek, hogy számláikat elektronikus formában tekintsék meg, illetve egyenlítsék ki. A rendszer emellett lehetőséget biztosít számlakibocsátókkal való kapcsolattartásra, észrevételek, reklamációk jelzésére, valamint egyes szolgáltatók esetében mérőállás-bejelentésre is.
A Díjnet indulása óta mintegy 64 millió számlát kaptak a felhasználók a rendszeren keresztül, a 2007 óta kifizetett számlaösszeg pedig meghaladja a 280 milliárd forintot.
Forrás: MTI