Elindult a K&H multibank: több bank számlája egy helyről

írta | 2019.10.08. | API bankolás, Open banking, Összes hír, PSD2

Elsőként lépett a K&H a nyílt bankolás területén a hazai bankok közül. A K&H-s mobilbankból mostantól az érintett ügyfelek más banknál vezetett számlájukat is elérhetik. Az uniós szabályozásnak – a Második Pénzforgalmi Irányelvnek (PSD2) – köszönhetően elinduló nyílt bankolás segítségével az eddiginél is kényelmesebbé és gördülékenyebbé válik a pénzügyek intézése, valamint az ügyfelek megszerzésére és megtartására irányuló banki verseny is szintet lép – közölte a K&H.

Alapvető változásokat hozhat a mindennapi pénzügyekben a nyitott bankolásról szóló, szeptember 14-től életbe lépett uniós szabályozás. Ennek köszönhetően a jövőben minden banknak hozzáférést kell adnia – a legszigorúbb biztonsági előírásokat teljesítő, és minősített külsős szolgáltatóknak – például más bankoknak a számlaadatokhoz, amennyiben erre az adott ügyfél engedélyt ad.

„Az uniós szabályozás ezzel a lépéssel a bankok és pénzügyi szolgáltatók közötti versenyt szeretné fokozni. Vagyis azt, hogy az ügyfelek a piacon található, számukra legjobb megoldást az eddigieknél könnyebben választhassák ki

– mondta a nyílt bankolás indulásáról Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetője.

K&H multibank: több bank számlája egy helyről

A magyar piacon a K&H elsőként lép a bankok között multibank nevű új digitális szolgáltatásával:

ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a K&H mobilbankon keresztül az érintett ügyfelek nem csak a K&H-s számlájukat láthatják és kezelhetik, hanem – amennyiben rendelkeznek ilyennel -, akkor az Erste Banknál vezetett számlájukhoz is hozzáférhetnek, lekérdezhetik egyenlegüket, számlatörténetüket.

A K&H Bank a multibank szolgáltatás további fejlesztésének keretében tervezi még a fizetési szolgáltatás (forint átutalás), valamint további számlavezető bankok elérhetővé tételét is.

Hogyan működik a multibank?

I. Idegen bankszámla bevonása az alkalmazásba:

  • A belépést követően az alábbi képernyő fogadja az ügyfelet. Egy K&H-s és egy már bevont külső bankszámla (narancs színnel jelölve) látható, alatta az „új külső számla hozzáadása” opció. Az ügyfél ezt a lehetőséget választva indíthatja el újabb számla bevonását.
  • Az ezt következő képernyőn megjelennek azok a bankok, amelyek számlái a K&H multibank szolgáltatás keretében bevonhatóak az alkalmazás felületére.
  • A bank kiválasztása utáni képernyőn a jogi nyilatkozat elfogadása szükséges, hogy az ügyfelet átirányíthassák a kiválasztott bank ügyfélazonosító képernyőjére.
  • A bevonandó számlát kezelő banknál az ügyfél az ottani kódjaival erős ügyfél-azonosítást végez (pl. felhasználónév + jelszó + SMS kód), majd visszakerül a K&H mobilbank alkalmazásba, ahol már megjelenik a sikeresen bevont számla. (Az illusztrációban a narancsszínű jelölés utal a külső számlára).

II. Egyéb funkciók a K&H multibank szolgáltatásban

  • A bevont idegen banki számla története lekérdezhető a számla részleteinél a számlatörténet menüpontban.
  • A számlabeállítások alatt tetszőleges nevet adhat a bevont számlának.
  • Hozzájárulás megújítása: az ügyfél megújíthatja a hozzájárulását a számla részleteken belül a „Megújítás”-t választva.
  • Ügyfél törölheti a bevont számlát.

Élményszerű bankolás a nyílt bankoláson keresztül

  • A nyílt bankolás alapjait az EU-ban a Módosított Pénzforgalmi Irányelv, a PSD2 rakta le. Az Irányelv megnyitotta a fizetési szolgáltatások piacát nem banki szereplők (továbbá kártyatársasági tagsággal nem rendelkező szereplők) előtt.
  • Az Irányelv a bankoknak előírta, hogy az Irányelvben meghatározott feltételek mellett harmadik feles szolgáltatóknak biztosítsanak nyílt szabványokon alapuló interfészen keresztül hozzáférést a felhasználók fizetési számlájához.
  • Két szolgáltatási kategóriát vezetett be az Irányelv: számlainformációs szolgáltatás (AIS – Account Information Service) és fizetés-kezdeményezési szolgáltatás (PIS – Payment Initiation Service).
  • Az AISP szolgáltató a felhasználó felhatalmazása birtokában a felhasználó fizetési számla egyenlegéhez és tranzakciós adataihoz férhet hozzá. Az adatokat további pénzügyi szolgáltatások nyújtásához felhasználhatja.
  • A PISP szolgáltató a felhasználó felhatalmazása birtokában a felhasználó aktuális fizetési egyenlege adatához fér hozzá, valamint fizetést indíthat a felhasználó bankszámlájáról, pl. kifizetheti a közműszámlát, a webshopban a vásárolt áru ellenértékét.
  • A hazai jogszabályok alapján az AISP és a PISP szolgáltató a 2020. március 2-án induló azonnali fizetési rendszerhez kapcsolódhatnak, a másodlagos számlaazonosító központi adatbázisból információt lekérhetnek. Így a PISP pl. mobilszámra, vagy email címre is képes fizetési tranzakciót, pl. fizetési kérelmet indítani.

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.