2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2018.09.13.

Elkészült a roncstelepre került hazai biztosítási mobilalkalmazások listája

Szerző:

Kategóriák:

Jó dolog a retró, de nem akkor, amikor szolgáltatást szeretnénk igénybe venni. Márpedig igazi retró érzés törhet ránk, amint megnyitjuk a hazai biztosítók applikációit. Egyre több biztosító rombolja feleslegesen hírnevét a roncstelepre került mobilalkalmazásával. Íme a lista.

Van egy olyan szeglete a nagy alkalmazás áruházaknak, amit úgy is lehetne hívni, mint az AppStore és a Google Play roncstelepe. Itt vannak azok az applikációk, amelyek évekkel ezelőtt elkészültek, ám azóta érdemben nem frissültek. Az alábbiakban összegyűjtöttük, mely biztosítói applikációk jutottak ide.

Aegon Angyal Pro

aegon biztosito mobilalkalmazas

Az Aegon Angyal Pro egy gépjárművezetőknek szánt mindenes alkalmazás, ami fénykorában segíteni próbált baj esetén. Lehetett parkolást vagy autópálya matricát fizetni az appon belül, megnézni a traffipaxok helyzetét, vagy igénybe venni a dugófigyelőt. Megjelenik a CASCO és az utasbiztosítás kötés lehetősége is, ami most egyszerű webes átirányításként működik, azaz megnyit egy böngészőt a telefonon és ott lehet biztosítást kötni.

Amikor kiélesítették az applikációt, a felhasználóknak alapvetően tetszett a koncepció, hiszen benne volt minden, amire gépjárművezetőként szükségünk lehet. Hol van hát a probléma?

Ma már a biztosításkötés webes átirányításán kívül gyakorlatilag semmi nem működik. Üres térkép fogad, ha benzinkutat, vagy parkolóházat keresnénk. A parkolás fizetésétől is óvnék mindenkit, mert régi zónák vannak beállítva és a telefonszámok sem stimmelnek már. Ez az applikáció jól mutatja, milyen is az elfelejtett app.

K&H útitárs

kh utitars mobilalkalmazas

A K&H Biztosító alkalmazását az utazóknak szánták, melynek segítségével tippeket és hasznos információkat kaphatunk a felkészülésben. Van egy nagy segélyhívó gomb (112 hívása), megtekinthetjük a külképviseleteket, olvashatunk hasznos tippeket és természetesen köthetünk utasbiztosítást, ha működne.

A díjszámítás alapadatainak megadása után a “Tovább a díjszámításra” kattintva “Ismeretlen technikai hiba történt” hibaüzenet fogad és nem lép tovább. A biztosító számára az egyetlen üzletszerzés lehetőségét jelentő menüpont nem működik.

Ha beléptek a “Hasznos holmik, információk” részbe, akkor bekapcsolhatjátok a zseblámpát, ami csak felvillan, vagy akár megnyithatjátok a valutaváltót is, ami igazából egy olyan számológép, ami csak szorozni tud, mivel a külföldi valuták árfolyamát nem képes semmilyen központi adatbázisból betölteni. Ehelyett nekünk kell kézzel megadni.

Allianz Utazás és Hozamok

allianz utazas es hozamok mobilalkalmazas

Az Allianz alkalmazása láthatóan az egyik legjobban átgondolt megoldás, ám évek óta ezt sem frissítették és itt sem működik az utasbiztosítás kötés.

Miért volt jól átgondolt? Először is, ez az alkalmazás szinte a legrégebbi, ami Facebook vagy Google bejelentkezést kér. Nem kell külön regisztrálni, elég egy gombnyomás. Képes tárolni a megkötött utasbiztosítás adatait offline is, így külföldön nem kell mobilnetet használni. Ha valakinek van Allianz-os Életprogram megtakarítása, akkor a kötvényszámmal és születési dátummal lehet regisztrálni a szerződést és követni a befektetés alakulását.

Az alkalmazásban van működő online díjfizetés is, amihez elegendő csupán a kötvényszám és a születési év. Az applikáció pillanatok alatt bekérdez a háttérrendszerbe és jelzi például, ha nem egyezik a szerződő születési dátuma.

Látszik, hogy tervben volt az alkalmazás további funkciókkal való bővítése, továbbá jók a folyamatok, a funkciók, így érdemes lenne elővenni az asztalfiókból és picit dolgozni rajta.

Összegzés

Vannak még appok a roncstelepen, mint például a Signal Biztosító applikációja, ami megjeleníti az eszközalapokat, a híreket, ugyanakkor több funkció már nem működik. A Generali Smart, vagy a Generali Befektetés applikációja is láthatóan már nem kapja a frissítéseket egy ideje (régi design, régi logo, leakadó ügyfélszolgálat kereső stb.).

A fenti alkalmazásokat fejlesztő biztosítóknál érdemes lenne végiggondolni, mi legyen az irány applikációs fronton. Az is helyes döntés lehet, ha leveszik ezeket az alkalmazásokat, hogy ne rombolják a stabil és megbízható biztosítói márkát. Ki kellene találni, hogy szükségük van-e egyáltalán alkalmazásokra, és ha igen, akkor viszont a kornak megfelelő, működő és minőségi szolgáltatást kellene nyújtani.

Az insurtech trendekről, startupokról, működési modelljükről, a biztosítási iparág digitális kihívásairól bővebben a Finspire! TOP10 InsurTech eseményünkön hallhatnak az érdeklődők.

Az eredeti írás a szerző saját blogján jelent meg. A szerző további írásai a FinTechZone-on itt.

Címkék:
blank
blank