2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2018.10.10.

Hazai biztosítói app mustra

Szerző:

Kategóriák:

Közel 5,5 millió honfitársunk zsebében már okostelefon lapul, ám a hazai biztosítók mégsem használják ki ezt. A biztosítók mobilalkalmazásai vagy a roncstelepen végezték, vagy vegetálnak. Nincs szüksége az ügyfeleknek biztosítói mobilalkalmazásra – lehet majd a biztosítók mondása. Pedig a kihagyott ziccer óriási, amit egy jó alkalmazással be lehetne rúgni.

A roncstelepre került hazai biztosítói mobilalkalmazások után most azok kerültek górcső alá, amelyek még épp elkerülték a feledés homályát.

Groupama Ügyfélzóna

A Groupama alkalmazása alapvetően hasznos lehet a biztosító ügyfeleinek. Van jól működő térképes ügyfélszolgálat kereső, kárbejelentő felületek lakás- és gépjárműbiztosításhoz. Lehet ellenőrizni a bejelentett kár státuszát, illetve utasbiztosítást kalkulálni, vagy a legfontosabb telefonszámokat felhívni.

Ha a felhasználó Groupama ügyfél, akkor lehetősége van saját azonosítóval és PIN-kóddal belépni. Ebben az esetben a szerződés adatai előtöltődnek például egy kárbejelentéskor, vagy kárügyintézéskor. Az irány jó, az app használható. Mindenképp érdemes lenne vele foglalkozni és továbbfejleszteni, mert ez a funkcionalitás már szegényes. A gyenge pont a körülményes regisztráció, ahol érdemes lenne felzárkózni a mai ügyfélbarát megoldásokhoz.

Generali Ügyfélpont

blank

Az utóbbi időben sok frissítést kapott a Generali Ügyfélpont applikáció és több funkció is bekerült. Volt is tér az új funkcióknak, mivel az alkalmazás évekig csak viharriasztásra volt alkalmas. (Igaz, hónapok óta a telefonomon van az app, engedélyeztem az értesítés küldést, mégsem riasztott egyetlen esetben sem, pedig volt vihar a környéken.)

A funkciók között van kár ügyintézés, ahol a meglévő kár státuszát lehet lekérdezni, valamint lehetőség van kárbejelentésre is lakás- és vagyonbiztosítás, élet- baleset- és egészségbiztosítás kapcsán. Sajnos azonban ezek csak linkek az alkalmazásban és külön böngészőben nyílnak meg a felületek. Gépjármű károkat nem lehet bejelenteni, csak hívást lehet kérni és megadni, hogy mikor vagyunk elérhetőek. Szintén csupán egy link az utasbiztosítás kötés is.

Az egyetlen valóban hasznos funkció az “Árfolyamok” menüpont, ahol a biztosító unit-linked biztosításához kapcsolódó eszközalapok grafikonjait, leírásait és aktuális trendjét lehet jól kezelni.

Az alkalmazás alapvetően jónak tűnik, de igazából nem sokkal több, mint hasznos linkek gyűjteménye. A legtöbb funkció csak látszat és böngészőbe visz át. Nincs lehetőség ügyfélként belépni és saját szerződéssel kapcsolatban bármit intézni, vagy megnézni. Ahogy a linkelés miatt például előre kitöltött adatok sincsenek a kárbejelentéshez, vagy az utasbiztosítás megkötéséhez.

Posta Biztosító

A Posta Biztosító alkalmazása más képet mutat, mint az eddigiek. Érezhető, hogy az app kivitelezésével egy digitális ügynökséget bíztak meg. A kezdőlapon akciók, valamint hírek találhatók, amik mindig biztosítanak valamilyen aktivitást és folyamatos változatosságot. Ez jó gondolat, hisz az ügyfelek felé segíti a kommunikációt.

blank

A funkciók között itt is megtalálható az utasbiztosítás kötés, valamint a kárbejelentés lakásbiztosításokhoz. Mindkét felület rendkívül jól használható, átlátható és működik, ami nagy szó az eddigiek fényében. Sehol egy linkelés weboldalra, vagy széteső képernyő.

Érdekes még az ingatlanfotózás és poggyászfotó menüpont, ahol egyrészt vagy lakásunkat, vagy poggyászunkat tudjuk lefotózni. A lakásfotókra kedvezményt kapunk, míg a poggyász fotóknál kár esetén magasabb térítést nyújt a biztosító. Mindkét megközelítés jó ötlet, ráadásul igyekeztek megkönnyíteni a felhasználók életét, mert elég beolvastatni az ajánlaton lévő QR-kódot, ami alapján a szerződés adatai kitöltésre kerülnek.

A Posta alkalmazása jó irányt vett, azonban van még mit fejlődni funkcionalitás területén itt is.

Új megközelítések, marketing eszközök

Vannak olyan applikációk, amelyek az elmúlt időszakban jelentek meg újszerű megközelítésként. Ezek egy-egy célcsoportra szabott megoldások, hasznos ajánlatokkal, szolgáltatásokkal, de inkább marketing eszközök. Azonban mindenképp megér pár sort szánni rájuk, mert üde színfoltok a hazai biztosítói applikációk palettáján.

Aegon SmartCASCO

blank

Az Aegon SmartCASCO picit kilóg a fenti megállapítások sorából, mivel nem egy új alkalmazás, évek óta ott van az alkalmazásboltok kínálatában. Az alkalmazás egy teljesen újszerű termékmodellel debütált és az ún. Pay-As-You-Drive árazási modellt valósította meg elsőként a hazai piacon. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek aszerint fizetik biztosításuk díját, hogy épp mennyit áll, vagy mennyit van úton gépjárművük.

Az alapgondolat előremutató és mindenképp egy lehetséges jövőbemutató irány. A megvalósítás azonban nem sikerült a legjobban.

Egyrészt nagyon sok negatív véleményt kaptak, mert a szerverrel nem sikerült megvalósítani a megbízható kommunikációt, így volt, aki nem tudta lezárni az utat. Az ügyfélélmény sem feltétlenül a legjobb, hiszen minden alkalommal el kell indítani majd megállítani az alkalmazásban az utat, ami folyamatos odafigyelést igényel. Ha nem indítjuk el az utat, akkor kár esetén nem fizet a biztosító, ha nem állítjuk le , akkor hamar elfogy az egyenleg.

Mindennek köszönhetően láthatóan alábbhagyott az ügyfelek érdeklődése, és ezzel a biztosító lelkesedése is. Nem igazán kap már frissítést az alkalmazás és nem dolgoztak rajta, hogy megfogadva az ügyfelek visszajelzéseit valami jót hozzanak ki belőle.

Hello Bringás, Hello Utazó

blank

A Posta Biztosító a Hello brand alatt hozott ki két alkalmazást. Az első a Hello Bringás volt, pár hónapja pedig megjelent Hello Utazó alkalmazásuk is. A Bringás appnál sajnos volt egy kis öngól az elmúlt időszakban. Hirdettek egy jótékonysági tekeréses akciót, aminél valamiért hibás volt a távolság és idő mérés (amit más appokból vett át a Bringás), így sokan csalódásuknak adtak hangot az alkalmazás minősítésével és a kommentekkel. Kár volt érte, mert továbbra is jó az elképzelés.

Az Utazó Hello2U néven található. A szerződéskötés folyamata itt is egyszerű és itt is – a Bringásnál megismert – hasznos információkkal látják el a felhasználót. Ellenőrizhetjük például, hogy mindent bepakoltunk-e, vagy lefotózhatjuk az igazolványainkat, hogy legalább az alkalmazásban meglegyenek, ha elhagynánk azokat.

Nem rossz az irány, érdemes lenne továbbgondolni a funkciókat.

Runaddict, Protect.me

blank

Az NN biztosító az utóbbi időben egyre erősebben képviseli az innovatív biztosító képét. Elsőként Runaddict alkalmazásukkal léptek a piacra, ami a futóknak nyújtott lehetőséget kedvezményes ajánlatokra. Kaptak továbbá ingyenes biztosítást is, ami így jó címanyagot jelentett az NN számára egyéb termékek értékesítéséhez. Az ötlet jó, hisz egészségtudatos ügyfeleket értek el, viszont ez az alkalmazás egyértelműen marketing eszköz.

A Protect.me friss alkalmazás, pár hónapja debütált. Egyszerű a regisztrációs folyamat, szépek és jól használhatók a felületek. Az alkalmazás háttere itt is egy on-demand biztosítási megoldás – hasonlóan az Aegon SmartCASCO-hoz.

A megjelölt sporttevékenységek során a balesetbiztosítási védelmet annyi időre kell csak megfizetni, amennyit tényleg sportolunk. Ehhez el kell indítanunk, majd le kell állítanunk a tevékenységünket az alkalmazásban. Nem rossz irány, de hasonlóan a SmartCASCO-hoz itt is kíváncsi leszek, mennyire marad meg az ügyfelek lelkesedése a védelem kapcsolgatásához.

Összegzés

Az általános tapasztalatom – egy-két friss próbálkozást leszámítva -, hogy jellemzően nem definiálták az alkalmazások célját. Úgy tűnt, a legtöbb esetben maga az alkalmazás volt a cél, hogy legyen. Rengeteg hasznos dolgot lehetne beépíteni ezekbe az appokba, vagy ügyfélbarátabbá tenni azokat. Hamarosan ezekre is kitérek.

Az insurtech trendekről, startupokról, működési modelljükről, a biztosítási iparág digitális kihívásairól bővebben a Finspire! TOP10 InsurTech eseményünkön hallhatnak az érdeklődők.

Az eredeti írás a szerző saját blogján jelent meg. A szerző további írásai a FinTechZone-on itt.

Címkék:
blank
blank