Itt az MNB döntés: 12 hónapos halasztást kapott az erős ügyfél-hitelesítés bevezetése

írta | 2019.09.10. | Digitális pénzügyek, Összes hír, PSD2

Az Európai Uniós szinten hozott döntéssel összhangban, az MNB többlet időt biztosít a magyar pénzügyi szektor számára, hogy megfeleljen az erős ügyfél-hitelesítésről szóló jogszabályoknak, a fizetési kártyával végzett online fizetési műveletek esetében – tette közzé a mai napon az MNB.

A hazai elektronikus kereskedelmi piac kiemelt szereplői, az Ecommerce Hungary elnöke, a Jófogás.hu ügyvezetője, a szallas.hu és a Wolt vezérigazgatója 2019. október 15-én a PayTechShow-n részletesen is kifejtik, mit jelent majd az erős ügyfél-hitelesítés alóli mentesség a gyakorlatban

12 hónapos halasztás mellett döntött az MNB

Az új Pénzforgalmi irányelv (PSD2) és az ehhez kapcsolódó, az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációra vonatkozó szabályozástechnikai standard (SCAr.) 2019. szeptember 14-ét határozta meg azon dátumként, amikortól a bankoknak és más pénzforgalmi szolgáltatóknak alkalmazni kell az erős ügyfél-hitelesítés előírásait, amelynek keretében legalább két faktor (például jelszó, biometrikus ujjlenyomat, okos telefon tanúsítványa stb.) szükséges ahhoz, hogy az ügyfelek biztonságosan hozzáférjenek az online fizetési számláikhoz és elektronikus fizetési műveletet kezdeményezzenek.

Az MNB egyeztetett az érintett piaci szereplőkkel – bankokkal, kártyatársaságokkal, szolgáltatókkal, és az e-kereskedők szövetségével – megfontolva, hogy a halasztás mérsékelni tudja-e a felmerülő kockázatokat, elkerülve azt, hogy a fizetési műveletek meghiúsuljanak az e-kereskedelemben és egyúttal negatív ügyféltapasztalatokat okozzanak. 

Az egyeztetés alapján

az MNB úgy döntött, hogy 12 hónapos meghosszabbított átállási időszakot biztosít a hazai szereplők számára.

A pénzforgalmi szolgáltatóknak átállási tervet kellett benyújtaniuk a MNB részére, amelynek végrehajtását az MNB folyamatosan ellenőrizni fogja. A szolgáltatóknak egyúttal megfelelően tájékoztatniuk kell az érintett kereskedőket és a banki ügyfeleket is.

Átmeneti időszak: erős ügyfél-hitelesítés alkalmazása nélkül is lehet majd fizetni

Az átmeneti időszakban a pénzforgalmi szolgáltatók ügyfelei változatlan formában, a jelenlegi megszokott módon, azaz erős ügyfél-hitelesítés alkalmazása nélkül is használhatják a fizetési kártyájukat az online kezdeményezett belföldi és külföldi fizetéseknél.

A pénzforgalmi törvény hatályos felelősségi szabályai garantálják az ügyfelek számára, hogy ezen fizetések során a kockázatuk ne növekedjen, továbbá rendezi a pénzforgalmi szolgáltatók közötti felelősségi kérdéseket is.

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.