Jobban bízunk azokban a webáruházakban, ahol lehet bankkártyával fizetni

írta | 2021.06.30. | Digitális pénzügyek, Összes hír

kh webinarium

Az online vásárlók 40%-a jobban bízik azokban a webáruházakban, ahol van bankkártyás fizetés. Fellendülőben az innovatív fizetési megoldások és a rendszeres online vásárlók 60%-a már használta az ujjlenyomatát fizetés hitelesítésre. A korosztályok közötti digitalizációs különbségek eltűnőben vannak, és az elpusztíthatatlannak tűnő sárga csekket a fiatalok ugyanannyit használják közmű fizetésre, mint az idősek; viszont Budapest határain túl egy másik e-kereskedelmi világ köszönt minket – derül ki a Mastercard megbízásából készített Fizetési Élmény Riport 2021-ből.

A rendszeresen online vásárlók 90%-a legalább ugyanannyit tervez idén vásárolni online, mint tavaly, így a labda az e-kereskedőknél pattog, hogy mennyire élnek ezzel. Az online vásárlás egyik legkritikusabb szakasza továbbra is a fizetés, 10-ből 9 ember hagyott már abba online vásárlást a fizetés során – olvasható az idei riportban.

Töretlenül hasít az e-kereskedelem

100-ból 30 magyar rendel negyedévente, 20 honfitársunk havonta, 6 pedig hetente minimum egyszer a világhálóról. Ráadásul nem fogunk csökkenteni a fordulatszámon: 10-ből 9 rendszeres online vásárló magyar minimum annyira aktív tervez maradni idén, mint a tavalyi rekord évben.

A 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, több mint felük rendel heti rendszerességgel a netről, de a koronavírus ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webshopperek aránya (39%). A tipikus hazai online vásárló városban él (77%), legalább érettségivel rendelkezik (84%), és 55 százalékuk háztartásának havi nettó jövedelme 300 ezer forint felett van.

A lakosság több mint fele mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál, és az e-vásárlók több mint fele (54%) a bankkártyás opciót preferálja.

Már pusztán az, hogy van lehetőség kártyás fizetésre, bizalmat sugároz: 40 százalékra nőtt azok száma, akik szerint ez az opció önmagában erősíti egy webshop megbízhatóságát.

Ebben nagy valószínűséggel komoly szerepet játszik a chargeback funkció, hiszen ellentétben az utánvétellel vagy átutalással a Mastercard kártyabirtokosok visszakapják pénzüket, ha visszaélés áldozataivá váltak, vagy nem azt a terméket kapták, amit szerettek volna.

Megjelentek az innovatív fizetési megoldások is a palettán

Csekély mértékben, de növekedett azok aránya, akik leginkább a mentett kártyára épülő mobiltárcával vagy Google Pay-jel, illetve Apple Pay-jel való fizetést preferálják. Ez a csoport idén a válaszadók 18%-át teszik ki a tavalyi 15%-hoz képest.

A Google Pay és az Apple Pay terjedése jól mutatja, hogy a bankok is felismerték a bigtech cégek erős, folyamatosan terjeszkedő pozícióját a pénzügyi piacon.

20-ból 3 ember használt a kutatást megelőző egy hónapban valamilyen innovatív online fizetési módszert. Ezen belül, azonnali átutalást a válaszadók már több mint 8%-a hajtott végre fizetési linkkel és majdnem 5%-a QR kóddal, valamint a rendszeres online vásárlók 2%-a használt valamilyen bankkártyás részletfizetési megoldást.

13 tanulság az e-kereskedelemről 2021-ben

A riport készítői 1000 hazai, legalább negyedévente online vásárló körében végeztek kérdőíves kutatást, és nyolc, kiemelkedő iparági szakértővel beszélgettek az elmúlt hónapok tapasztalatairól. Az eredmény az alábbi 13 pont az e-kereskedelem és az online fizetés 2021-es esszenciájáról.

  1. Az e-kereskedelem már a WC-ben van: vásárolunk, amikor csak szabad kezünk.
  2. A sárga csekk hatalmasat csökkent, de még velünk marad egy darabig.
  3. Felvettük a lépést a PSD2-vel, de a konszolidáció még várat magára.
  4. Az e-kereskedők még nem tudnak minden fizetési igényt kielégíteni.
  5. Elmosódnak az életkori különbségek.
  6. Az e-kereskedelem vízválasztója Budapest határán van.
  7. Az oktatás szerepe a digitalizációban megkerülhetetlen.
  8. A pandémia megváltoztatja, hogy mitől bízunk meg egy webshopban.
  9. Csökken a kosárelhagyók száma.
  10. A kártyatársaságok állnak a bizalmi index csúcsán, a Revolutnak van hova fejlődnie.
  11. Messze még, de nem reménytelen a “cashless society”.
  12. A legtöbb ember ugyanannyit tervez online vásárolni idén, mint tavaly.
  13. Az online élmény tervezhetősége segíthet, hogy ne csábuljanak vissza az emberek a boltokba.

Hogyan tovább fizetési élmény?

Ma már nem az a kérdés, hogy legyen-e online fizetés, hanem hogy hogyan állítsa össze a kereskedő azt az elektronikus fizetési mixet, a saját payment wall-ját, amely a saját üzleti modelljének, vásárlói körének, célpiacainak leginkább megfelel.

Számos fizetési innováció, jó gyakorlat toporog a határainknál, amely kellő szolgáltatói és/vagy kereskedői érdeklődés/támogatás hiányában egyelőre nem, vagy csak nagyon lassan talál utat a hazai piacra (pl. GooglePay, card-to-card fizetések, buy now pay later megoldások).

Ezek elterjedéséhez nem csak szolgáltatói nyitottságra van szükség, de arra is, hogy a kereskedők számára ezek gyorsan, kevés informatikai befektetéssel, gyors és könnyű üzleti, szerződéskötési folyamatok útján álljanak rendelkezésre, hiszen nagyon sok webáruházban az ügyintézéstől, a bújtatott költségektől, a bonyolult jogi és technológiai folyamatoktól való félelem akadályozza az elektronikus fizetési megoldások bevezetését – írja dr. Horváth Attila, a BIG FISH Payment Gateway CEO-ja.

A Fizetési Élmény Riport 2021 innen tölthető le.

A cikk a Mastercard támogatásával készült. Címlapfotó forrása: Mastercard

kh webinarium

kh webinarium

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

WEBINÁRIUM

KH webinarium
Mit hoz a jövő? Hogyan alakítják át az újabb és újabb innovációk a pénzügyeinket, a munka világát, a környezetünket vagy akár a táplálkozásunkat?

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.