2019.05.20.

Ősszel jön az új okos casco megoldás – exkluzív interjú

Szerző:

Kategóriák:

A FinTechShow győztes okos casco megoldás, a Kriph idén októbertől lesz elérhető Magyarországon. Az insurtech startup a Generali leánycégével, a Roar csapatával közösen lép majd piacra. A részletekről Szota Szabolccsal, a Kriph társalapítójával beszélgettünk.

Kriph: Az okos casco

A magyar insurtech startup elsősorban a 18-35 év közötti, jellemzően városi fiatalokat célozza meg a használat alapú okos casco megoldásával. A gépjármű OBDII csatlakozójába helyezett telemetriai eszköz folyamatosan nézi a gépjármű mozgását és ennek függvényében határozza meg – perc alapon – a casco díjat. Mivel a díjfizetés során a valós gépjárműhasználat számít, így a felhasználók akár felezhetik is casco díjukat.

Melyek a legfontosabb fejlemények a Kriph körül?

Szota Szabolcs: Az egyik legfőbb fejlemény, hogy 1,5-2 év hosszas keresés után megtaláltuk az ideális biztosítói partnert az okos casco megoldásunkhoz, amellyel legkésőbb idén októberben piacra lépünk.

Idén tavasszal megállapodtunk a Generali Biztosítóval, és leánycégével, a Roarral a közös piaci bevezetésről, amelynek keretében a fedezetet az okos biztosításhoz a Generali, az együttműködéshez a hátteret a Roar nyújtja majd.

A másik fejlemény a BnL Start inkubátorral való megállapodás, amelynek keretében befektetőként is megjelennek a cégben a sikeres inkubációs és befektetési szerződés megkötését követően. A tőke mellett rengeteg szakmai segítséget is kapunk majd a piaci bevezetéshez, a későbbi nemzetközi terjeszkedéshez.

Balról jobbra: Nyíri József (BnL Start) és a Kriph alapítói: Szota Szabolcs, Fekete Krisztián és Szabó Zsolt (Hiányzik a képről Godó Zoltán)

Milyen termékkel fogtok kijönni?

Szota Szabolcs: Szerencsére a termék alapelveiből nem kellett feladnunk semmit és 99%-ban az eredeti koncepcióval fogunk elindulni. A nemzetközi tapasztalatok és a minőségi szolgáltatás érdekében a felhasználóknak egy ún. telemetriai eszközt fogunk adni, amit a gépjármű OBDII csatlakozójába kell behelyezni. Ez fogja biztosítani számunkra az adatokat arról, hogy az autó épp áll, vagy úton van, így az ügyfélnek nem lesz semmi teendője – az eszköz behelyezésén túl – a mindennapi autózása során a biztosításával kapcsolatban.

Több technológiát is megvizsgáltuk, elemeztük az okostelefonok képességeit is, ám arra a következtetésre jutottunk, hogy a minőségi szolgáltatás, valamint az ügyfélélmény érdekében a legmegbízhatóbb eszközt kell a felhasználóknak adni. A telemetriai eszközök egyrészt sokat fejlődtek, valamint áruk is csökkent az elmúlt két évben, így

a biztosítók számára is egyre inkább valós alternatívát nyújtanak az okos megoldások bevezetéséhez.

Nagyon fontos volt számunkra, hogy a szolgáltatás minősége feletti kontroll a mi kezünkben maradhasson a technológia kiválasztásától, a digitális folyamatok kialakításán át a digitális ügyfélélmény nyújtásáig. Így tudjuk biztosítani a gyors, online minőségi kiszolgálást, amiben a Generali és a Roar 100%-ig rugalmas partner.

Mennyibe fog kerülni a felhasználóknak?

Szota Szabolcs: A felhasználók a telemetriai eszközt bérleti díjas konstrukcióban kaphatják majd meg, viszont törekszünk rá, hogy ez a bérleti díj elhanyagolható mértékű legyen, illetve bizonyos esetekben akár el is engedhessük.

Az induláskor az okos cascohoz asszisztencia szolgáltatást is biztosítunk, illetve egyéb kényelmi és extra funkciókkal is készülünk. Összességében olyan szolgáltatás csomagot alakítunk ki, hogy az ügyfeleknek megérje majd letölteni az alkalmazásunkat, igénybe venni a CASCO biztosítást, illetve élni az applikációban megjelenő egyéb kényelmi funkciókkal, szolgáltatásokkal.

Ezeknél építeni fogunk az elérhető technológiákra, mint például a telemetriai eszköz által megteremtett háttérre. Nem lesz nehéz például segíteni abban a felhasználóinknak, hogy mit is jelez az épp megjelenő „check engine” ikon a műszerfalon, figyelmeztetni tudjuk majd őket, hogy ne felejtsék el leállítani parkolásukat amikor elindulnak, vagy akár riasztást tudunk küldeni, ha az eszköz eltávolításra került, vagy az autó mozgásban van.

Olcsóbb lesz, vagy drágább lesz az okos casco díja a jelenlegi casco díjakhoz képest?

Szota Szabolcs: Nagyon fontos azt kihangsúlyozni, hogy az okos casco árazását nem a vezetési stílus alapján, hanem a vezetéssel töltött idő után számítjuk. Természetesen lesz majd alapdíj is, mivel az álló gépjárművet is érheti kár. Az álló gépjárműre fizetendő okos casco díj nagyságrendileg az adott autóra jelenleg fizetett átlagos casco díj 30%-a lesz. A díj többi része az autó mozgásával lesz kapcsolatos.

Ha a felhasználó az átlaghoz képest kevesebbet vezet, akkor az okos casco díja alacsonyabb lesz a jelenlegi casco díjakhoz képest.

A díjkonstrukciót a megváltozott gépjármű használati szokásokhoz illeszkedően alakítottuk ki, így várhatóan többek számára

kedvezőbb lesz a casco díj a használat alapú árazásnak köszönhetően.

Mennyi felhasználót vártok?

Szota Szabolcs: Hiszünk a gyors felfutásban, 2019 végéig 1.000-1.200, 2020 végére 10.000 ügyfélre számítunk elsősorban a magyar piacról. Jövő októbertől a közép-kelet-európai régióban is elkezdjük a terjeszkedést és terveink szerint évente legalább egy újabb országban kerül bevezetésre a Kriph.

Miért pont Kriph?

Szota Szabolcs: Erről nem meséltünk korábban még sehol, így szívesen osztom meg. A megoldás Szent Kristóf után kapta a nevét, aki az utazók védőszentje. Nagyon sokat gondolkodtunk azon, mi legyen a neve és alapvetően olyanban gondolkodtunk, ami nemzetközi szinten is eladható.

Nem titok azonban, hogy az utóbbi időben sokat gondolkodtunk rajta, hogy megfelelő-e ez a név a hazai piacon. Ezzel kapcsolatban kíváncsiak vagyunk a FinTechZone olvasóinak véleményére is, hogy tetszik-e nekik ez az elnevezés. Aki szívesen megosztaná velünk a véleményét, az alábbi kérdőíven keresztül megteheti.

Cover fotón: a Roar ügyvezetői: Szabolcsi Attila és Árr Mariann, valamint Szota Szabolcs, a Kriph társalapítója.

Címkék: