Nem kell biztosítási díjat fizetni álló gépjárműre?

írta | 2019. 03. 28. | Insurtech, Összes hír

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

Folyamatosan változnak a gépjármű használati szokások és ezzel párhuzamosan az ügyfelek igényei is. A telematika használatával újfajta árazási modellek, egyszerűsödő folyamatok és gyors kárrendezés érhető el. Nem utolsó sorban pedig magasabb ügyfélélmény.

Egyre többen költöznek a (nagy)városokba, ahol hétközben jellemzően tömegközlekednek. Hétközben parkol a gépjármű, hétvégente viszont jól jön a hosszabb, vidéki kiruccanásokhoz. Az új igények, új és okosabb gépjárműbiztosítást igényelnek, amire a hagyományos biztosítók egyelőre nem, vagy rosszul, vagy rossz megoldással reagáltak. Szerencsére azért akad jó példa is: Metromile (sajnos csak az Egyesült Államokban, de hamarosan itthon is számíthatunk…).

A Metromile

A Metromile-t 2011-ben alapították Kaliforniában. Az első pillanattól kezdve használat alapú gépjármű biztosítást kínáltak, telematikai eszköz segítségével. Eleinte biztosítói partnerségben, azaz egy biztosító adta termékük mögé a hátteret, azonban 2016-ban saját biztosítót alapítottak. Eddig összesen 291,5 millió dollár befektetést kaptak, és az Owler.com becslése alapján évente 170 millió dollár bevételt érnek el.

Hogy működik a Metromile?

A Metromile ügyfelei fix havi alapdíjat, valamint a megtett mérföldek alapján számított használati díjat fizetnek. A használathoz a pontos adatokat egy telematikai eszköz, az ún. Metromile Pulse segítségével szerzik meg, amit a gépjármű OBDII-es portjába kell bedugni – és bárki tudja telepíteni.

A statisztikáik alapján azok az ügyfelek, akik tényleg nagyon keveset használják az autójukat, jelentősen olcsóbban biztosíthatják azt, mint a hagyományos biztosítási termékekkel. 

A termékük része a hagyományos kárrendezésen túl egy teljeskörű asszisztencia szolgáltatás is, hiszen az ügyfeleknek (különösen a célcsoportjuknak számító fiataloknak) egyre inkább az a fontos, hogy minél több terhet levegyenek a vállukról, és egy baleset, vagy egy meghibásodás után mielőbb visszakapják autójukat javítva.

Egyszerű folyamatok

A Metromile applikációban minden rendkívül egyszerű. A szerződéskötés az alkalmazáson keresztül történik, és mivel az első lépés, hogy be kell dugni az OBDII-es portba a Metromile Pulse eszközt, az kiolvassa az autó alapadatait, így nem kell például alvázszámot begépelnünk. 

A mindennapokban egyébként nincs szükség az appra, hiszen a Pulse saját SIM kártyával rendelkezik és továbbítja a használati adatokat a Metromile felé. Az alkalmazásra például a kárbejelentés során lehet szükség, ami faék egyszerűen működik – a hagyományos biztosítói kárbejelentéshez képest.  Az applikáción belül bejelented a kárt, kiválasztod a javító műhelyt (akár térkép alapján), és foglalhatsz bérautót.

A telematika szerepe

A Metromile alapvetően a folyamatai optimalizálására (pl szerződéskötés), valamint a díjképzésnél használja fel a telematikai eszköz által biztosított adatokat.

Ezen túl az ügyfeleknek további szolgáltatásokat is nyújt, mint például segít optimalizálni a vezetési stílust, hogy gazdaságosabban vezessenek a felhasználók, segít megmutatni hol parkoltunk le, vagy hogyan találhatunk vissza  a leggyorsabban autónkhoz, valamint képes a hibakódok kiolvasására is, így segíti kideríteni, mit is jelent egy-egy felvillanó visszajelzés a műszerfalon.

A kárbejelentéseknél a telematika segítségével alátámasztják a bejelentett károk valódiságát. Ehhez saját, kárrendezéshez használt mesterséges intelligenciát is építettek, aminek a neve AVA. Ez egy öntanuló rendszer, ami képes a már többmilliós ügyfélkör adatainak elemzésére egy-egy kár kapcsán, és mindegyik esetből tanulni. Persze a Metromile mérnökei sem pihentek, hisz maguk mentek kocsit törni (a lenti videó tanulsága alapján), hogy legyen adatuk a kis sebességű ütközésekről is.

Összegzés

A Metromile megmutatta, hogyan lehet választ adni az új igényekre, a változó gépjármű használati szokásokra. Évek óta sikeresen alkalmazzák a telematikát működésükben, és sikeresen fejlesztik az ügyfélélményt, hogy felhasználóik többet kapjanak a ma megszokott biztosítási folyamatokhoz képest.

A gépjármű használati szokások ráadásul folyamatosan változnak. Egyre nagyobb szerepe van például a carsharing szolgáltatásoknak is, amire szintén választ kell találni. Ehhez is kiváló alapot jelenthetnek a megfelelő, telematikával támogatott folyamatok.

Izgalmas évek/évtizedek elé nézünk, aminek a végén az autózás élménye vélhetően teljesen más lesz majd, mint manapság. Az önvezető autózás elterjedésével az is kérdés lesz, hogy vezetünk-e majd autót, illetve ha igen, akkor azt a forgalomban, vagy csak elzárt útszakaszokon. Ez azonban még messze van, és sokat kell még addig tanulniuk nemcsak az önvezető funkcióknak, hanem a biztosítóknak is a folyamatosan változó ügyfélelvárásokról. 

Az eredeti írás a szerző saját blogján jelent meg. A szerző további írásai a FinTechZone-on itt.

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

SZOTA SZABOLCS

Anno nem volt felvétel a mekiben, így Szabolcs a biztosítási szektorban kötött ki. Kijárta a ranglétrát, és manapság mindent megtesz azért, hogy felrázza az alvó biztosítási szektort. Figyelemmel kíséri a nemzetközi #insurtech trendeket, a bíztató kezdeményezéseket, valamint ő maga is aktív innovátor. #insurtech

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!