Már mobilszámra is küldhető fizetési kérelem a GIROFix-szel

írta | 2021.06.18. | Azonnali fizetés, Elektronikus fizetési megoldások, Összes hír

girofix tomeges fizetesi kerelem kuldo szolgaltatas
Fintechshow 6.0

Tavaly év végén indult el a fizetési kérelmek tömeges benyújtására kialakított szolgáltatás, a GIROFix, aminek a szolgáltatási köre június 1-től tovább bővült. Mostantól másodlagos számlaazonosítóra, úgy mint mobilszámra, e-mail címre, adószámra, adóazonosító jelre is küldhetnek fizetési kérelmet a GIROFix üzleti felhasználói. Dalnoki Gábor, a GIRO Zrt. szolgáltatásmenedzsment vezetője osztotta meg a FinTechZone-nal a GIROFix szolgáltatással kapcsolatos aktuális fejleményeket.

Mi a GIROFix?

Tömeges fizetési kérelem kiküldését biztosító szolgáltatás a GIRO Zrt-től. Elsősorban azon cégek számára lehet hasznos a tömeges fizetési kérelem szolgáltatás, ahol nem időkritikus a fizetési tranzakció végrehajtása. A szolgáltatáshoz való csatlakozás technikai oldala lényegesen egyszerűbb, mint az azonnali fizetési rendszerhez történő közvetlen csatlakozás esetén. A GIROFix szolgáltatást nem banki szereplők is igénybe vehetik.

Díjszabás:

  • Versenyképes árazás a bankkártyával szemben.
  • Jutalékos árazás, amit havi szinten maximalizáltak a nagy tömegben kiküldők számára.
  • Kizárólag a jóváhagyott tranzakció után kerül sor a díj felszámítására.

Hogyan született meg a GIROFix szolgáltatás?

Dalnoki Gábor: A Fizetési kérelem szolgáltatással kapcsolatban történt egyeztetéseink során feltűnt, hogy létezik egy olyan szolgáltatói réteg, ahol szükség van fizetési kérelem küldési képességre, azonban nem szempont az időkritikusság. Ennek mentén született meg a GIROFix szolgáltatás, amelynek implementációja hozzávetőlegesen 30 nap alatt teljesíthető és ezt követően azonnal tömegesen küldhetünk fizetési kérelmeket ügyfeleinknek, június 1-től már másodlagos számlaazonosítóra is.

dalnoki-gabor-giro

Fotón: Dalnoki Gábor, GIRO Zrt.

Milyen esetekben lehet előnyös a GIROFix használata?

Dalnoki Gábor: A legtöbb szolgáltató nem ismeri ügyfelei bankszámlaszámát, aminek beszerzése időigényes és nagy erőforrás igényű feladat is lehet. Mindezzel már nem kell foglalkoznia azoknak a szolgáltatóknak, akik a GIROFix szolgáltatást használják, mert a GIROFix esetében elég, ha a fizető félnek csupán a másodlagos számlaazonosítóját (e-mail cím, telefonszám vagy adószám/adóazonosító jel) ismerjük, és már küldhetjük is a fizetési kérelmet. Természetesen arra a továbbiakban is szükség van, hogy a fizető fél rendelkezzen regisztrált másodlagos számlaazonosítóval.

Mennyire érdeklődnek a Fizetési kérelem és a GIROFix szolgáltatás iránt?

Dalnoki Gábor: A Fizetési kérelem szolgáltatás nyújtására egyelőre mérsékelt az érdeklődés, tekintve, hogy összetettebb IT implementációt igényel (jelenleg 4 nem banki szereplő képes a szolgáltatás nyújtására), azonban a Fizetési kérelem alkalmazása és a GIROFix szolgáltatás láthatóan minden szektorban felkeltette az érdeklődést, ahol nem időkritikus számlafizetésekről van szó.

Számos megkeresésünk van, amelyet a másodlagos számlaazonosító használat még inkább növelni fog. Örülünk annak, hogy a potenciális GIROFix felhasználók rövid idő alatt felismerték azt is, hogy a GIROFix-en keresztül nem csak ügyfeleiknek tudnak fizetési kérelmet küldeni, hanem a rendszer arra is lehetőséget ad, hogy akár az ő ügyfeleik nevében is küldjenek fizetési kérelmet.

A bankszámlák hány százaléka érhető el fizetési kérelemmel?

Dalnoki Gábor: Megfigyelhető, hogy egyre több bank képes biztosítani a fizetési kérelemmel történő címezhetőséget. Jelenleg már a bankszámlák 70%-a számára elérhető a szolgáltatás – ha aktiválják -, és idén várhatóan a 80%-os lefedettséget is elérjük, így a számlafizetők jelentős része már elérhető lehet fizetési kérelemmel.

Tehát például a közüzemi szolgáltatóknál, webshopoknál és egyéb nem időkritikus fizetési helyzetekben hamarosan egyre többször találkozhatunk a fizetési kérelemmel, mint új fizetési móddal, ami valódi alternatívát jelent a készpénzes, sárgacsekkes és kártyás fizetésekkel szemben.

Mire lenne szükség, hogy jobban terjedjen a fizetési kérelem?

Dalnoki Gábor: A fizetési kérelem jelenleg még kevésbé ismert fizetési mód a lakosság számára. Edukációra lesz szükség ahhoz, hogy a szolgáltatók és ügyfeleik megismerjék a fizetési kérelem által nyújtott előnyöket az eddig ismert fizetési módokhoz képest.

Hogyan alakulhat át a következő években az elektronikus fizetési piac Magyarországon? Hogyan néz ki Magyarország elektronikus fizetési térképe? Részletek a “Magyarország elektronikus fizetési térképe” c. legfrissebb kiadványunkban.
Photo by Tyler Lastovich from Pexels
Fintechshow 6.0
Fintechshow 6.0

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru

FINTECHSHOW 6.0

fintech fintechshow
Bankokból tech cégek? Kódban a jövőnk? A pénzügyi szektor aktuális digitális kérdései és a legújabb hazai fintech megoldások a hatodik FinTechShow-n.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!