Már mobilszámra is küldhető fizetési kérelem a GIROFix-szel

írta | 2021.06.18. | Azonnali fizetés, Összes hír

kh webinarium

Tavaly év végén indult el a fizetési kérelmek tömeges benyújtására kialakított szolgáltatás, a GIROFix, aminek a szolgáltatási köre június 1-től tovább bővült. Mostantól másodlagos számlaazonosítóra, úgy mint mobilszámra, e-mail címre, adószámra, adóazonosító jelre is küldhetnek fizetési kérelmet a GIROFix üzleti felhasználói. Dalnoki Gábor, a GIRO Zrt. szolgáltatásmenedzsment vezetője osztotta meg a FinTechZone-nal a GIROFix szolgáltatással kapcsolatos aktuális fejleményeket.

Mi a GIROFix?

Tömeges fizetési kérelem kiküldését biztosító szolgáltatás a GIRO Zrt-től. Elsősorban azon cégek számára lehet hasznos a tömeges fizetési kérelem szolgáltatás, ahol nem időkritikus a fizetési tranzakció végrehajtása. A szolgáltatáshoz való csatlakozás technikai oldala lényegesen egyszerűbb, mint az azonnali fizetési rendszerhez történő közvetlen csatlakozás esetén. A GIROFix szolgáltatást nem banki szereplők is igénybe vehetik.

Díjszabás:

  • Versenyképes árazás a bankkártyával szemben.
  • Jutalékos árazás, amit havi szinten maximalizáltak a nagy tömegben kiküldők számára.
  • Kizárólag a jóváhagyott tranzakció után kerül sor a díj felszámítására.

Hogyan született meg a GIROFix szolgáltatás?

Dalnoki Gábor: A Fizetési kérelem szolgáltatással kapcsolatban történt egyeztetéseink során feltűnt, hogy létezik egy olyan szolgáltatói réteg, ahol szükség van fizetési kérelem küldési képességre, azonban nem szempont az időkritikusság. Ennek mentén született meg a GIROFix szolgáltatás, amelynek implementációja hozzávetőlegesen 30 nap alatt teljesíthető és ezt követően azonnal tömegesen küldhetünk fizetési kérelmeket ügyfeleinknek, június 1-től már másodlagos számlaazonosítóra is.

dalnoki-gabor-giro

Fotón: Dalnoki Gábor, GIRO Zrt.

Milyen esetekben lehet előnyös a GIROFix használata?

Dalnoki Gábor: A legtöbb szolgáltató nem ismeri ügyfelei bankszámlaszámát, aminek beszerzése időigényes és nagy erőforrás igényű feladat is lehet. Mindezzel már nem kell foglalkoznia azoknak a szolgáltatóknak, akik a GIROFix szolgáltatást használják, mert a GIROFix esetében elég, ha a fizető félnek csupán a másodlagos számlaazonosítóját (e-mail cím, telefonszám vagy adószám/adóazonosító jel) ismerjük, és már küldhetjük is a fizetési kérelmet. Természetesen arra a továbbiakban is szükség van, hogy a fizető fél rendelkezzen regisztrált másodlagos számlaazonosítóval.

Mennyire érdeklődnek a Fizetési kérelem és a GIROFix szolgáltatás iránt?

Dalnoki Gábor: A Fizetési kérelem szolgáltatás nyújtására egyelőre mérsékelt az érdeklődés, tekintve, hogy összetettebb IT implementációt igényel (jelenleg 4 nem banki szereplő képes a szolgáltatás nyújtására), azonban a Fizetési kérelem alkalmazása és a GIROFix szolgáltatás láthatóan minden szektorban felkeltette az érdeklődést, ahol nem időkritikus számlafizetésekről van szó.

Számos megkeresésünk van, amelyet a másodlagos számlaazonosító használat még inkább növelni fog. Örülünk annak, hogy a potenciális GIROFix felhasználók rövid idő alatt felismerték azt is, hogy a GIROFix-en keresztül nem csak ügyfeleiknek tudnak fizetési kérelmet küldeni, hanem a rendszer arra is lehetőséget ad, hogy akár az ő ügyfeleik nevében is küldjenek fizetési kérelmet.

A bankszámlák hány százaléka érhető el fizetési kérelemmel?

Dalnoki Gábor: Megfigyelhető, hogy egyre több bank képes biztosítani a fizetési kérelemmel történő címezhetőséget. Jelenleg már a bankszámlák 70%-a számára elérhető a szolgáltatás – ha aktiválják -, és idén várhatóan a 80%-os lefedettséget is elérjük, így a számlafizetők jelentős része már elérhető lehet fizetési kérelemmel.

Tehát például a közüzemi szolgáltatóknál, webshopoknál és egyéb nem időkritikus fizetési helyzetekben hamarosan egyre többször találkozhatunk a fizetési kérelemmel, mint új fizetési móddal, ami valódi alternatívát jelent a készpénzes, sárgacsekkes és kártyás fizetésekkel szemben.

Mire lenne szükség, hogy jobban terjedjen a fizetési kérelem?

Dalnoki Gábor: A fizetési kérelem jelenleg még kevésbé ismert fizetési mód a lakosság számára. Edukációra lesz szükség ahhoz, hogy a szolgáltatók és ügyfeleik megismerjék a fizetési kérelem által nyújtott előnyöket az eddig ismert fizetési módokhoz képest.

Hogyan alakulhat át a következő években az elektronikus fizetési piac Magyarországon? Hogyan néz ki Magyarország elektronikus fizetési térképe? Részletek a “Magyarország elektronikus fizetési térképe” c. legfrissebb kiadványunkban.
Photo by Tyler Lastovich from Pexels

kh webinarium

kh webinarium

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

WEBINÁRIUM

KH webinarium
Mit hoz a jövő? Hogyan alakítják át az újabb és újabb innovációk a pénzügyeinket, a munka világát, a környezetünket vagy akár a táplálkozásunkat?

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.