blank
blank

2025.02.13.

Mobiltárcák, ismétlődő fizetések, qvik – 2025 meghatározó trendjei a hazai fizetési piacon az OTP Mobil szerint

Szerző:

Kategóriák:

Az elektronikus fizetések rohamosan változó világában 2025 újabb izgalmas fejleményeket tartogat. A mobiltárcák, az ismétlődő fizetések és a qvik térnyerése határozhatja meg az előttünk álló évet dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető helyettese szerint, akit a PayTechShow interjúsorozatunk keretében a hazai fizetési piacot meghatározó trendekről, kihívásokról és a SimplePay idei évi fejlesztéseiről is kérdeztük.

Mi lesz a következő nagy dobás? Az OTP Mobil részéről hamarosan új innovatív fizetési megoldásokra számíthatunk, amelyek tovább növelhetik a Simple-fiókos fizetések arányát és javíthatják az ügyfélélményt. A piac egészét nézve az AI alapú hiperperszonalizált ajánlatok nyithatnak új dimenziókat az elektronikus fizetések terén.

blank

Fotón: dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető helyettese | Fotó forrása: OTP Mobil

Milyen kulcsfontosságú trendeket látsz 2025-ben az elektronikus fizetések területén? Ezek hogyan alakíthatják a hazai piacot a következő években?

dr. Al-Absi Gáber Seif:

Az idei év a mobiltárcák, az ismétlődő fizetések és a qvik forradalma lesz.

Úgy látjuk, hogy a bigtech cégek mellett továbbra is szép eredményeket ér el a saját mentett kártyás megoldásunk. Az online vásárlások közel 40 %-a mentett kártyával teljesül, ehhez társul a mobilról történő online vásárlások magas aránya (70%).

Az online fizetések rohamosan terjedő népszerűségét jól mutatja, hogy a magyar internetezők kétharmada ma már ezeket a megoldásokat részesíti előnyben a készpénzhasználattal szemben – ez derült ki az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (Efisz) megbízásából készült kutatásból. A legismertebb mobiltárca alkalmazások között második helyet foglal el a Simple (44 százalék) a magyar internethasználók körében.

Azt látjuk, hogy a SimplePay felületen elvégzett wallet típusú tranzakciók 44%-a Simple-fiókkal történik, míg az ApplePay aránya 36%, a GooglePay aránya pedig 20%.

De például egyre népszerűbbek a különböző ismétlődő fizetési megoldások, legyen szó akár előfizetési modellekről, akár használatalapú számlázásról. Több kereskedő is indított olyan szolgáltatást, ahol egy előfizetési díjért cserébe, valamilyen hozzáadott értéket biztosítanak a vásárlóknak, például gyorsabb vagy ingyenes szállítást, esetleg egyedi kedvezményeket.

Véleményed szerint mi pörgetheti tovább az elektronikus fizetési piacot 2025-ben?

dr. Al-Absi Gáber Seif:

A qvik bevezetése egyértelműen hatással lesz a 2025-ös évünkre is.

A digitális fizetési megoldások terjedése, az egyre biztonságosabb és testre szabható fizetési opciók nemcsak az e-kereskedők életét könnyítik meg, hanem a vásárlóikét is.

Az OTP Mobil a tavalyi év során automatikusan elérhetővé tette 4500
Telefonos POS, valamint több mint 21 000 Online Fizetési megoldást használó SimplePay partnernél a qvik fizetési megoldást. Mindez a partnereink oldaláról nem igényelt addicionális fejlesztési feladattal, erőforrással.

Az első tapasztalatok alapján elmondhatjuk, hogy a qvik fizetési opció egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Az átlagos qvik kosárérték 21%-kal magasabb, mint a bankkártyás fizetés esetében ugyanez a szám. Előszeretettel fizetnek nagyobb összegű vásárlásaikért a qvik-et választva a SimplePay fizetési megoldásain keresztül.

2025. Q1. végére várhatóan a teljes SimplePay portfólióban elérhetővé válik ez a fizetési forma, ami új lendületet adhat a piacnak, hiszen ne felejtsük el, hogy ma már több mint 31 ezer elfogadóhelyen találkozhatnak SimplePay fizetési megoldásokkal a vásárlók.

Meglátásod szerint milyen kihívásokkal kell megküzdeniük az elektronikus fizetési piac szereplőinek 2025-ben?

dr. Al-Absi Gáber Seif: A teljeskörűség sosem volt még annyira alapvető fogalom a payment piacon, mint napjainkban. A fizikai és online környezetben egyaránt fontos megtalálni azt a fizetési szolgáltatót, partnert, aki end-to-end megoldásokat tud biztosítani és dinamikusan leköveti a piaci változásokat, reagál a vásárlói igényekre.

Emellett az akadálymentesítéssel kapcsolatos elvárások és irányelvek egyértelműen hatással lesznek az elektronikus fizetési piacra. A webshopüzemeltetőknek is érdemes akár árbevételtől függetlenül felkészülniük a változásra, hiszen hosszabb távon jól járhatnak, ha már most invesztálnak az akadálymentesítésbe. A jogszabályok értelmezése vagy a dizájnnal, fejlesztéssel járó extra költségek ugyanakkor kihívást jelenthet a piacnak.

Meg kell említenünk még a Temu-hatást is. A kínai webáruházak rendkívül alacsony áraikkal jelentős szeletet hasítanak ki a hazai e-kereskedelmi piacból, ami az elmúlt években folyamatosan nőtt, ez a tendencia az idei évben sem fog változni.

+1) Mire számítasz, mi lehet a következő nagy dobás az elektronikus fizetések terén a következő időszakban? Mi hozhat wow-effektust?

dr. Al-Absi Gáber Seif: OTP Mobil oldalról elmondhatom, hogy hamarosan POS-terminálok esetében is elérhetővé válik a qvik fizetési opció és egyéb innovatív fizetési megoldásokkal, újításokkal is készülünk.

A Simple alkalmazáshoz kapcsolódó új fizetési megoldást vezetünk be, amely várakozásaink alapján tovább növelheti a Simple-fiókos fizetések arányát, ezáltal javítva az ügyfélélményt és a konverziót.

Ennek a megoldásnak köszönhetően új szintre emeljük a Simple app és SimplePay közötti szinergiákat.

Ha a piac egészét nézzük, az AI elterjedése kapcsán sok irányban látunk kezdetleges megoldásokat a piacon, kérdés, hogy lesz-e olyan, ami gyorsan és széleskörben el tud terjedni (pl.: hiperperszonalizált ajánlatok).

Címlapfotón: dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil Kft. ügyvezető helyettese | Kép forrása: OTP Mobil Kft.

Címkék:

blank