2023.01.31.

Öt trend, amely a kisvállalkozások sikerének kulcsa lehet 2023-ban itthon is

Szerző:

A kisvállalkozásoknak 2023-ban a bizonytalan gazdasági környezet veszélyeinek és lehetőségeinek sűrűjében kell kiigazodniuk, ebben segítheti őket, hogy az üzleti pénzügyek területén egyre több, a lakossági ügyfeleknél már működő technológia válik elérhetővé. Az év elején öt olyan trendre szeretnék felhívni a figyelmet a Visa szakértői, amelyek kulcsfontosságúak lesznek a kisvállalkozások számára 2023-ban.

1. A rugalmasság lesz a kulcs a bizonytalanság (újabb) évében

2022-hez hasonlóan 2023-ban is kihívást jelent majd a magas infláció, a munkaerőhiány és az ellátási lánc minden vállalkozás, köztük a kkv-k számára is. A kkv-knak agilisnak kell lenniük a siker érdekében.

A Visa kutatása szerint a megkérdezett kisvállalati vezetők 86%-a a gazdasági bizonytalanságot nevezi meg az egyik leggyakoribb stresszfaktornak.

A felhőalapú számítástechnika, a mesterséges intelligencia (AI) és a digitális pénzügyi eszközök segíthetnek a kkv-knak eligazodni a folyamatos bizonytalanságban.

Ha ez távolinak is hangzik, a legújabb kutatás szerint a megkérdezett kisvállalati vezetők 44%-a már integrálja a mesterséges intelligenciát, éppen készül rá, vagy szorosan követi a trendeket. Az olyan újszerű megoldások, mint a ChatGPT AI alkalmazása a kisebb vállalkozások esetén is komoly előnyt jelenthet a jövőben, bár ez a folyamat még korai stádiumban jár.

Ha az ilyen megoldások integrálása bonyolultnak tűnik, érdemes megjegyezni, hogy a kisvállalkozások támogatására szakosodott fizetési közvetítő cégek sokat segíthetnek a kihívások sikeres leküzdésében, és a problémák leegyszerűsítésében.

2. A kisvállalkozások a szívekre hatva nyerhetik meg a tehetségekért folytatott háborút

A kisvállalkozásoknak alapvető hátrányai vannak, amikor a kimagasló tehetségek megnyeréséről van szó: hiányzik a vállalati edzőterem vagy parkoló, vagy éppen az ingyenes étkezést kínáló kantin, azonban más módon is fel lehet venni a kesztyűt.

Jobb munka-magánélet egyensúlyt biztosíthatnak a munkavállalóknak, valamint erősebben támogathatják őket a személyes céljaik elérésében – két olyan jellemző, amely a Gallup felmérése szerint majdnem olyan fontos a potenciális munkavállalók számára, mint a fizetés és a juttatások.

A kis- és középvállalkozások számára javasolt út, hogy a potenciális munkaerővel való érintkezés minden pontján – weboldal, közösségi média, marketinganyag – az értékeiket tükröző, személyes és szakmai szempontból is hiteles élményt nyújtsanak.

Az ügyfelek beszámolói és az alkalmazottak történetei például segítenek abban, hogy a kkv-k megkülönböztessék magukat kis és nagy versenytársaiktól , valamint vonzóvá váljanak a munkát kereső tehetségek számára.

3. A digitális szakadék megszűnése továbbra is a kkv-k versenyképességének motorja lesz

A Világgazdasági Fórum előrejelzése szerint ebben az évtizedben az újonnan létrehozott érték 70%-a digitálisan támogatott technológiákon alapul majd. Mivel a megélhetést és a jóllétet egyre inkább a digitális gazdaságban való részvétel határozza meg, ez a gyors átmenet mindenki számára lehetőséget biztosíthat az egész világon.

A kisvállalkozásokat is be kell vonni ebbe a folyamatba, hogy az emberek kényelmesen, egyszerűen és biztonságosan tudjanak fizetni, valamint a vállalkozások új ügyfeleket érjenek el, hatékonyabban működjenek és növekedjenek. Ez a vállalkozások ellenálló képességét is növeli, legyen szó gazdasági visszaesésről, vagy olyan külső sokkhatásról, mint egy világjárvány.

A 2020-as COVID járvány első napjaiban a Visa azt a célt tűzte ki, hogy 2023 végéig 50 millió kis- és mikrovállalkozást támogat a digitális átállásban a növekedés újraindításáért.

2023 januárjára a Visa már több mint 40 millió vállalkozásnak segített a digitális transzformációban.

4. A kis- és középvállalkozásoknak kiemelt kérdésként kell kezelniük a bizalmat és a biztonságot

A kisvállalkozások – mivel közvetlenebbek és elérhetőbbek, mint nagyobb vetélytársaik – a legmegbízhatóbb szervezetek közé tartoznak az Amerikai Egyesült Államokban. Egy Gallup-felmérés szerint a megkérdezettek 68%-a a kisvállalkozásokat megbízhatónak minősítette szemben a nagyvállalatok 17%-ával. A bizalom azonban törékeny és tenni kell érte.

A biztonsági hiányosságok tartós következményekkel járhatnak egy vállalkozásra nézve, és sebezhetőnek vélt helyzetük miatt a kisvállalkozások jelentősen nagyobb kockázatnak vannak kitéve a kibertámadások szempontjából. Saját maguk és ügyfeleik védelme érdekében a kis- és középvállalkozásoknak prioritásként kell kezelniük a megfelelő biztonsági technológia alkalmazását.

A tokenizált fizetések és az olyan iparági szabványok, mint például az EMV 3-D Secure, segíthetnek a csalások csökkentésében az online és a fizikai értékesítési pontokon biztonságosabb fizetési környezetet kialakítva.

5. A digitalizálás 360 fokos megközelítése kulcsfontosságú lesz a kkv-k számára

A digitális kereskedelem előnyeinek teljes körű kiaknázása érdekében ugyanolyan fontos, hogy egy kisvállalkozás miképp fizeti ki az eladóit, beszállítóit és partnereit, mint az ahogyan a vevők tranzakcióit kezeli.

Bár a fogyasztók fizetési módjai kapnak sokszor prioritást, de mindeközben a digitális megoldások megkönnyítik a kisvállalkozásokkal együttműködő külső partnerek felé történő kifizetések automatizálását és nyomon követését.

A kkv-k továbbra is az e-kereskedelemre és az online fizetésekre fognak koncentrálni, de egyben nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a pénzügyi eszközök és alkalmazások felhasználására is, amelyek többek között a tervezésben, a pénzforgalomban, a költségvetés készítésében, a kiadások nyomon követésében és az adóügyekben segíthetnek.

Ahogy ezeket az alkalmazásokat integrálják, a kisvállalkozók egyre inkább képesek lesznek „félkézzel” irányítani vállalkozásaikat.

B2B fizetesek - ecommerce

Elérkezett a B2B fizetések évtizede. Ez lesz az innováció új melegágya | 2022.12.27.

Általános tendencia, hogy az innováció első körben lakossági (B2C) környezetben jelenik meg, majd néhány évvel, évtizeddel később átragadnak ezek a trendek a vállalati (B2B) iparágakra is. A fizetési megoldások piacán hasonló folyamatok mentek végbe az elmúlt években. Miközben lakossági körökben arról szól a szakmai vita, hogy melyik innovációval lehet a legjobban megfogni az ügyfeleket, vállalati oldalon a kereskedők most kezdik el átterelni az ügyfeleket az offline, készpénzes világból digitális és hatékonyabb csatornákra, fizetési megoldásokra, mint amilyen a halasztott fizetés. 2023, és szélesebb körben a következő évtized, erről az átállásról fog szólni.

[Visa] | Címlapfotó forrása: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group Kft.
Címkék: