2024. október 15.
FinTechShow
Terítéken a legújabb digitális pénzügyi szolgáltatások és megoldások

EARLY BIRD JEGYEK    2024. ÁPRILIS 30-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow
Megoldások a jövő digitális bankjához

EARLY BIRD JEGYEK    2024. ÁPRILIS 30-IG! 

2023.07.19.

Sikerrel zárult a SWIFT több-valutás azonnali fizetési kísérlete

Szerző:

Kategóriák:

A Swift és több nemzetközi bank sikeresen zárta az első olyan éles kísérleti projektet, amely a különböző valutaövezetek közötti azonnali fizetési tranzakciókat a nap 24 órájában, másodperceken belül feldolgozza. A résztvevő bankok szerint javult az ügyfelek felhasználói élménye miközben megteremtődött a tranzakciók és a díjak átláthatósága a teljes tranzakciós úton.
A kezdeményezést a partnerek 2022. április 28-án jelentették be, és 6 hónappal később már sikeres technikai tranzakciókról számoltak be. A 25 pénzintézet által támogatott kísérlet összhangban van többek között a Pénzügyi Stabilitási Tanács (FSB), a Bázeli Nemzetközi Fizetések Bankja (BIS), az Európai Bizottság, a Világbank és a Nemzetközi Valutaalap iránymutatásaival.

A kísérleti üzem alatt eltérő valutaövezeti bankokból (pl. National Australia Bank, Australia and New Zealand Banking Group, a brazil Itaú Unibanco és a Lloyds Banking Group) érkező, a Swift GPI Instant szolgáltatáson keresztül küldött valós fizetési tranzakciókat dolgoztak fel, egyenlítettek ki és írtak jóvá a végső kedvezményezett ügyfél számláján néhány másodperc alatt.

A tranzakciók lebonyolításához a spanyol Iberpay fizetési szolgáltató azonnali átutalási platformját integrálták a Swift GPI trackerével, amely a nap 24 órájában, valós időben működik biztosítva ezzel a tranzakciók és a tranzakcós díjak nagyobb átláthatóságát.

A BBVA elégedett a kísérlet eredményével, és úgy nyilatkozott

“A kezdeményezés legfőbb előnyei közé tartozik a nemzetközi fizetések feldolgozásának lehetősége a nap 24 órájában, másodperceken belül, valamint a fizetések végponttól végpontig tartó nyomon követhetősége. Mindez lehetővé teszi számunkra, hogy javítsuk az ügyfelek felhasználói élményét, új felhasználási eseteket kínáljunk, és olyan innovatív szolgáltatásokat fejlesszünk ki, amelyek felveszik a versenyt az új szereplőkkel a fizetési ágazatban.”

Címkék: