A Simple elérte a 900 ezer fős regisztrációs számot. Al-Absi Gáberrel, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettesével készített interjúnk második részében többek között a kártyamentés előnyeiről, a rohamosan változó fogyasztói szokásokról és az augusztusban bemutatott Simple gyorsfizetési megoldásokról beszélgettünk.

Áttekintés:

  1. Simple: 900 ezer felhasználó és 17 millió tranzakció.
  2. QR-kódos csekkbefizetés: több tízezer tranzakció az első hónapban (2019. augusztus).
  3. Információhiánnyal küzdenek a felhasználók a mentett kártyaadatokkal történő fizetéssel kapcsolatban.
  4. Al-Absi Gáber: “A legjobb úton haladunk a fogyasztói szokások megváltoztatása felé”.
  5. A megkérdezettek 46%-a már halasztotta el a vásárlást (a fizetés miatt).
  6. Miután nő a mentett kártyák száma, ezzel párhuzamosan nő a vásárlási hajlandóság is.

A Simple által bevezetett inapp, QR-kódos és push üzenetes gyorsfizetési megoldások új dimenziót nyitnak az online kártyamentéses fizetések világában.

Az OTP Mobil eddigi tapasztalatai szerint a felhasználók rendkívül nyitottak, gyorsan megváltoztatható a kártyaadatok mentésével kapcsolatban eddig tapasztalt negatív hozzáállás. Ezt támasztja alá a cég hat hetes, adatmentést ösztönző kampánya is, amelynek hatására 32 százalékkal nőtt a SimplePay felületen végrehajtott, azaz Simple fiókos tranzakciók száma.

Az edukáció viszont továbbra is fontos, a jövőben még nagyobb figyelmet szentel ennek a cég, de közel az áttörés – mondta el Al-Absi Gáber, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettese a FinTechZone.hu-nak adott exkluzív interjújának második részében.

Fotón: Al-Absi Gáber, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettese 2019.10.15-én a PayTechShow-n

1. Idén tavasszal ünnepelte a Simple az 5. születésnapját. Akkor már átléptétek a 700 ezer regisztrációt és a 10 millió tranzakciót. Hol tartotok most?

Habár még csak október vége van, mind a regisztrálók, mind pedig a tranzakciók száma jelentősen növekedett a tavasszal mértekhez képest.

Jelenleg 900 ezer regisztrálónál és 17 millió tranzakciónál tart a Simple.

A legnépszerűbb szolgáltatásunk továbbra is a közterületi parkolás, de az elmúlt időszak újítása, a QR-kódos csekkfizetés is közkedvelt: az augusztus elején bevezetett fizetési opció csak az első hónapjában több tízezer tranzakciót generált.

2. Hogyan látjátok a hazai mobilfizetési piac érettségét? Megtörtént már az áttörés a felhasználói számok és a használat gyakorisága tekintetében?

Sajnos hazánkban az európai átlagot tekintve is kiemelkedő a készpénzhasználat aránya. Ugyanakkor pozitív, hogy egyre többen nyitnak az elektronikus pénzkezelési újítások felé, ez a mobilfizetési megoldások felfutásában is tetten érhető.

A Simple által nyújtott kényelmi funkciók sok esetben felülírják a mobilos megoldásokkal szembeni tévhiteket, a bizalmatlanságot. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy minél többen kipróbálják ezeket a korszerű szolgáltatásokat, hiszen a mindennapokban segítséget nyújtanak.

3. Idén már elérhető az Apple Pay Magyarországon, hamarosan jöhet a Google Pay is, illetve pár éve elérhetők az Android alapú banki mobiltárcák. Ezek a mobilfizetési megoldások hogyan hatnak a Simple piaci pozíciójára?

A Simple piaci pozícióját erősíti a folyamatosan fejlődő mobilfizetési piac. Az ApplePay Magyarországon először a Simple applikáción és az OTP Bankon keresztül vált elérhetővé idén nyáron.

Androidon pedig

folyamatosan nő az NFC-s felhasználói bázis, havonta több mint félmillió tranzakciót bonyolítanak le ügyfeleink ilyen formában.

4. Az elmúlt hetekben rendkívül aktív kampányba kezdtetek, hogy a felhasználók mentsék el a Simple Fiókba a bankkártyáikat. Mennyire nyitottak a felhasználók arra, hogy elmentsék a kártyaadataikat? Milyen arányban használják az ügyfelek a mentett kártyaadatokkal történő fizetést?

A kártyamentést ösztönző kampányunk nagyszerű példa arra, hogy

a legtöbb felhasználó egyszerűen információhiánnyal küzd ezen a téren.

Ennek a rövid, mindössze 6 hetes kampánynak köszönhetően 32 százalékkal nőtt a SimplePay felületen végrehajtott mentett kártyás, azaz Simple fiókos tranzakciók száma, 15 százalékkal pedig a SimplePay és Simple Fiókos elsővásárlók aránya.

És az ok, amiért ki merem jelenteni, hogy a legjobb úton haladunk a fogyasztói szokások megváltoztatása felé:

csak szeptemberben a Simple fiókba és az egyes SimplePay partnereknél használható mentett kártyás tranzakciók aránya meghaladta a 30 százalékot.

Ezzel összhangban van a Pulzus piackutatóval készített közös kutatásunk eredménye is, eszerint sokan igénylik az online kártyás fizetési folyamat gördülékenyebbé tételét. A 18-55 éves magyar lakosságra reprezentatív felmérés szerint a megkérdezettek 46 százaléka halasztotta már el a vásárlását azért, mert nem volt nála a bankkártyája vagy mert nem volt ideje, kedve begépelni az adatokat.

5. Hogyan segítheti ez (a mentett kártyaadatokkal való fizetés) a hazai elektronikus fizetési piac bővülését?

A kártyamentési hajlandóság most is magas. A felhasználókat leginkább a tranzakció gördülékenyebbé tételével lehet vásárlásra ösztönözni.

A kutatásunk is ezt támasztja alá: a megkérdezettek 48 százaléka ugyanis elmentené vagy valószínűleg elmentené a bankkártyája adatait, ha ezzel lerövidíthetné a tranzakció idejét.

Könnyű belátni azt az összefüggést, hogy miután nő a mentett kártyák száma, ezzel párhuzamosan a vásárlási hajlandóság is nő, hiszen megszűnnek majd a korábban emiatt elhalasztott vásárlások. A Simple applikációban elérhető gyorsfizetési megoldások felé pedig már eleve nagyobb bizalommal fordulnak a felhasználók.

Fontos szempont továbbá, hogy az EU-s pénzügyi szabályozások (például a SCA – erős ügyfél-hitelesítés) bevezetése mellett a kényelmi szempontokra is kiemelten fókuszálunk. Törekszünk arra, hogy a felhasználóink maximális biztonság mellett, maximális felhasználói élményt kapjanak a Simple használatával.

Összességében elmondható, hogy mind a kereskedői, mind a felhasználói oldal számára igyekszünk olyan plusz szolgáltatásokat kínálni, amelyek csökkenthetik a lemorzsolódást és elősegíthetik a vevőmegtartást a szigorodó szabályozási környezetben is.

6. Mit gondoltok arról, hogyan bővülhet a Simple felhasználók száma a következő 1-3 évben? Mi fogja hajtani a további növekedést?

Ahogy a korábban említett számadatokból is látszik, a soron lévő reális mérföldkő az 1 milliós felhasználói bázis elérése, ezen kívül az elkövetkezendő időszak az edukációról is szól majd.

Az a célunk, hogy minél több leendő és jelenlegi felhasználónk felismerje, hogy a Simple szolgáltatásai biztonságosak és egyszerűek. Ráadásul az applikációban elérhető funkciók megkönnyítik a mindennapokat.

Növekedést az egyre bővülő kínálat mellett attól is várunk, hogy nagyobb hangsúlyt fektetünk a kommunikációnkban a Simple kényelmi szolgáltatások bemutatására.