A Simple elérte a 900 ezer fős regisztrációs számot. Al-Absi Gáberrel, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettesével készített interjúnk második részében többek között a kártyamentés előnyeiről, a rohamosan változó fogyasztói szokásokról és az augusztusban bemutatott Simple gyorsfizetési megoldásokról beszélgettünk.

Áttekintés:

  1. Simple: 900 ezer felhasználó és 17 millió tranzakció.
  2. QR-kódos csekkbefizetés: több tízezer tranzakció az első hónapban (2019. augusztus).
  3. Információhiánnyal küzdenek a felhasználók a mentett kártyaadatokkal történő fizetéssel kapcsolatban.
  4. Al-Absi Gáber: “A legjobb úton haladunk a fogyasztói szokások megváltoztatása felé”.
  5. A megkérdezettek 46%-a már halasztotta el a vásárlást (a fizetés miatt).
  6. Miután nő a mentett kártyák száma, ezzel párhuzamosan nő a vásárlási hajlandóság is.

A Simple által bevezetett inapp, QR-kódos és push üzenetes gyorsfizetési megoldások új dimenziót nyitnak az online kártyamentéses fizetések világában.

Az OTP Mobil eddigi tapasztalatai szerint a felhasználók rendkívül nyitottak, gyorsan megváltoztatható a kártyaadatok mentésével kapcsolatban eddig tapasztalt negatív hozzáállás. Ezt támasztja alá a cég hat hetes, adatmentést ösztönző kampánya is, amelynek hatására 32 százalékkal nőtt a SimplePay felületen végrehajtott, azaz Simple fiókos tranzakciók száma.

Az edukáció viszont továbbra is fontos, a jövőben még nagyobb figyelmet szentel ennek a cég, de közel az áttörés – mondta el Al-Absi Gáber, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettese a FinTechZone.hu-nak adott exkluzív interjújának második részében.

Fotón: Al-Absi Gáber, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettese 2019.10.15-én a PayTechShow-n

1. Idén tavasszal ünnepelte a Simple az 5. születésnapját. Akkor már átléptétek a 700 ezer regisztrációt és a 10 millió tranzakciót. Hol tartotok most?

Habár még csak október vége van, mind a regisztrálók, mind pedig a tranzakciók száma jelentősen növekedett a tavasszal mértekhez képest.

Jelenleg 900 ezer regisztrálónál és 17 millió tranzakciónál tart a Simple.

A legnépszerűbb szolgáltatásunk továbbra is a közterületi parkolás, de az elmúlt időszak újítása, a QR-kódos csekkfizetés is közkedvelt: az augusztus elején bevezetett fizetési opció csak az első hónapjában több tízezer tranzakciót generált.

2. Hogyan látjátok a hazai mobilfizetési piac érettségét? Megtörtént már az áttörés a felhasználói számok és a használat gyakorisága tekintetében?

Sajnos hazánkban az európai átlagot tekintve is kiemelkedő a készpénzhasználat aránya. Ugyanakkor pozitív, hogy egyre többen nyitnak az elektronikus pénzkezelési újítások felé, ez a mobilfizetési megoldások felfutásában is tetten érhető.

A Simple által nyújtott kényelmi funkciók sok esetben felülírják a mobilos megoldásokkal szembeni tévhiteket, a bizalmatlanságot. Ezért is tartjuk fontosnak, hogy minél többen kipróbálják ezeket a korszerű szolgáltatásokat, hiszen a mindennapokban segítséget nyújtanak.

3. Idén már elérhető az Apple Pay Magyarországon, hamarosan jöhet a Google Pay is, illetve pár éve elérhetők az Android alapú banki mobiltárcák. Ezek a mobilfizetési megoldások hogyan hatnak a Simple piaci pozíciójára?

A Simple piaci pozícióját erősíti a folyamatosan fejlődő mobilfizetési piac. Az ApplePay Magyarországon először a Simple applikáción és az OTP Bankon keresztül vált elérhetővé idén nyáron.

Androidon pedig

folyamatosan nő az NFC-s felhasználói bázis, havonta több mint félmillió tranzakciót bonyolítanak le ügyfeleink ilyen formában.

4. Az elmúlt hetekben rendkívül aktív kampányba kezdtetek, hogy a felhasználók mentsék el a Simple Fiókba a bankkártyáikat. Mennyire nyitottak a felhasználók arra, hogy elmentsék a kártyaadataikat? Milyen arányban használják az ügyfelek a mentett kártyaadatokkal történő fizetést?

A kártyamentést ösztönző kampányunk nagyszerű példa arra, hogy

a legtöbb felhasználó egyszerűen információhiánnyal küzd ezen a téren.

Ennek a rövid, mindössze 6 hetes kampánynak köszönhetően 32 százalékkal nőtt a SimplePay felületen végrehajtott mentett kártyás, azaz Simple fiókos tranzakciók száma, 15 százalékkal pedig a SimplePay és Simple Fiókos elsővásárlók aránya.

És az ok, amiért ki merem jelenteni, hogy a legjobb úton haladunk a fogyasztói szokások megváltoztatása felé:

csak szeptemberben a Simple fiókba és az egyes SimplePay partnereknél használható mentett kártyás tranzakciók aránya meghaladta a 30 százalékot.

Ezzel összhangban van a Pulzus piackutatóval készített közös kutatásunk eredménye is, eszerint sokan igénylik az online kártyás fizetési folyamat gördülékenyebbé tételét. A 18-55 éves magyar lakosságra reprezentatív felmérés szerint a megkérdezettek 46 százaléka halasztotta már el a vásárlását azért, mert nem volt nála a bankkártyája vagy mert nem volt ideje, kedve begépelni az adatokat.

5. Hogyan segítheti ez (a mentett kártyaadatokkal való fizetés) a hazai elektronikus fizetési piac bővülését?

A kártyamentési hajlandóság most is magas. A felhasználókat leginkább a tranzakció gördülékenyebbé tételével lehet vásárlásra ösztönözni.

A kutatásunk is ezt támasztja alá: a megkérdezettek 48 százaléka ugyanis elmentené vagy valószínűleg elmentené a bankkártyája adatait, ha ezzel lerövidíthetné a tranzakció idejét.

Könnyű belátni azt az összefüggést, hogy miután nő a mentett kártyák száma, ezzel párhuzamosan a vásárlási hajlandóság is nő, hiszen megszűnnek majd a korábban emiatt elhalasztott vásárlások. A Simple applikációban elérhető gyorsfizetési megoldások felé pedig már eleve nagyobb bizalommal fordulnak a felhasználók.

Fontos szempont továbbá, hogy az EU-s pénzügyi szabályozások (például a SCA – erős ügyfél-hitelesítés) bevezetése mellett a kényelmi szempontokra is kiemelten fókuszálunk. Törekszünk arra, hogy a felhasználóink maximális biztonság mellett, maximális felhasználói élményt kapjanak a Simple használatával.

Összességében elmondható, hogy mind a kereskedői, mind a felhasználói oldal számára igyekszünk olyan plusz szolgáltatásokat kínálni, amelyek csökkenthetik a lemorzsolódást és elősegíthetik a vevőmegtartást a szigorodó szabályozási környezetben is.

6. Mit gondoltok arról, hogyan bővülhet a Simple felhasználók száma a következő 1-3 évben? Mi fogja hajtani a további növekedést?

Ahogy a korábban említett számadatokból is látszik, a soron lévő reális mérföldkő az 1 milliós felhasználói bázis elérése, ezen kívül az elkövetkezendő időszak az edukációról is szól majd.

Az a célunk, hogy minél több leendő és jelenlegi felhasználónk felismerje, hogy a Simple szolgáltatásai biztonságosak és egyszerűek. Ráadásul az applikációban elérhető funkciók megkönnyítik a mindennapokat.

Növekedést az egyre bővülő kínálat mellett attól is várunk, hogy nagyobb hangsúlyt fektetünk a kommunikációnkban a Simple kényelmi szolgáltatások bemutatására.

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak