2024. október 15.
FinTechShow

2024. november 26.
BankTechShow

2022.05.26.

Érintéses fizetési lehetőséggel bővült a SimpleBusiness

Szerző:

Kategóriák:

Az OTP Mobil bejelentette, mostantól érintéses fizetésre is alkalmas a SimpleBusiness mobilalkalmazás. Az új funkció segítségével a SimpleBusiness-t használó kereskedők Androidos okostelefonjukat érintéses fizetésre alkalmas bankkártyaelfogadó terminállá alakíthatják. A mobilalkalmazással most már öt különféle elektronikus fizetési megoldást is nyújthatnak a kereskedők vásárlóiknak.
A technológiai fejlődésnek és a kártyatársaságok fejlesztéseinek köszönhetően az ú.n. softPOS megoldással az Androidos okostelefonok kártyaelfogadó terminállá alakíthatók. Ez azt jelenti, hogy a kereskedők külön eszköz beszerzése nélkül, a saját okostelefonjukon fogadhatnak érintéses fizetést.

SimpleBusiness: öt elektronikus fizetési megoldás egyetlen alkalmazásban

Az OTP Mobil 2020 őszén vezette be a SimpleBusiness mobilalkalmazást, ami egyszerre képes bankkártyás fizetés és azonnali átutalás kezelésére. Az alkalmazás most érintéses fizetési funkcióval bővült, így a kereskedők mostantól érintéses bankkártyás fizetést is nyújthatnak az Androidos mobiltelefonjukon keresztül. A SoftPOS funkcióval a kereskedők a 15 ezer forint feletti, PIN-kódot igénylő fizetési tranzakciókat is lebonyolíthatják.

A SimpleBusiness mobilalkalmazásban az érintéses funkcióval együtt immár öt elektronikus fizetési megoldás érhető el bankfüggetlen módon. A kereskedők a vásárlóik számára az alábbi fizetési lehetőségeket kínálhatják: (1) QR-kódos fizetést bankkártyával, (2) QR-kódos fizetést azonnali átutalással, (3) linkes fizetést bankkártyával, (4) linkes fizetést azonnali átutalással, (5) érintéses bankkártyás fizetést.

A szerződéskötés pár lépésből áll és a teljes folyamat online elvégezhető. A meglévő SimpleBusiness kereskedők az új szolgáltatást szerződésmódosítással vehetik igénybe, amit szintén online megtehetnek.

Az érintéses fizetés aktiválása

A „Tranzakció indítása” felületen adhatjuk meg a fizetendő összeget, illetve beállíthatjuk a vásárlói bizonylat küldése lehetőséget is. Ezen a képernyőn választhatjuk ki, hogy az öt elektronikus fizetési mód közül melyikkel történjen meg a fizetés. Az érintéses fizetés esetén az „Érintéses” csúszkát állítsuk át. Miután megadtuk az összeget is, kattintsunk a zöld pipa gombra az érintéses fizetés kezdeményezéséhez.

Ezt követően kérjük meg a vásárlót, hogy a bankkártyáját érintse a telefonunk hátlapjához. Előfordulhat, hogy a fizetendő összeg meghaladja az érintéses fizetés limitösszegét, a 15 ezer forintot vagy egyéb okból kifolyólag PIN-kód megadása szükséges a tranzakció jóváhagyásához. Ebben az esetben kérjük meg a vásárlót, hogy a mobiltelefonunk képernyőjén adja meg a bankkártyához tartozó négyjegyű PIN-kódot. A fizetési tranzakció eredményéről tájékoztatást kapunk a mobiltelefonunkon.

OTP Mobil - softPOS
Ha a vásárlónk szeretne bizonylatot kapni, akkor azt elektronikusan elküldhetjük az e-mail címére. Ehhez arra van szükség, hogy a „Tranzakció indítása” felületen a „Vásárlói bizonylat” csúszkát átállítsuk. Ahogy a fizetési tranzakció sikeresen lefut, automatikusan betöltődik a „Bizonylat küldése” felület, ahol a vásárló e-mail címét rögzíthetjük. A küldés gombra kattintva a vásárlói bizonylat azonnal elküldésre kerül. Ugyanakkor arra is van lehetőségünk, hogy a bizonylatot későbbi időpontban is elküldhessük az adott tranzakcióra kattintva.

A SimpleBusiness alkalmazáson belül a tranzakciós listában, illetve a forgalmi összesítő menüpontban nyomon követhetjük, hogy a fizetési tranzakciók melyik elektronikus fizetési móddal kerültek végrehajtásra.

SimpleBusiness - softPOS - 002

Egyedi integrációs lehetőségek

A tranzakciós adatokat (összeg) nem csak manuálisan lehet rögzíteni a SimpleBusiness alkalmazásban. A kereskedőnek lehetősége nyílik arra, hogy a saját alkalmazásában, vagy kereskedői felületén tegye ezt meg, ahonnan automatikusan átadásra kerülnek a fizetés során az információk. Ehhez a kereskedő rendszereinek felkészítésére van szükség*. Két típusú megoldás lehetséges: (1) a SimpleBusiness és a kereskedői alkalmazás kommunikációján, vagy (2) a háttérrendszerek közötti kommunikációján keresztül.

Az első esetben egy adott Androidos eszközön 2 alkalmazás kommunikál egymással: a tranzakciókat a kereskedői alkalmazásból indítjuk, a tranzakció ugyanakkor a SimpleBusiness alkalmazásban zajlik le.

A második esetben két kereskedői eszköz kommunikál a kereskedő és az OTP Mobil háttérendszerein keresztül. A tranzakciók indítása ekkor a kereskedő eszközén (pl. kassza) történik, a bonyolítás pedig a kereskedő egy másik Androidos eszközén futó SimpleBusiness alkalmazásban**.

Kedvezményes időszak 2022.07.31-ig

A SimpleBusiness alkalmazást 2022. július 31-ig kedvezményesen vehetik igénybe a kereskedők, vállalkozók. A SimpleBusiness alkalmazás havi díja nettó 990 Ft (+ÁFA). A fizetési módok kedvezőbb forgalmi díjakkal vehetők igénybe 2022. július 31-ig. Az Instant transzfer esetén a tranzakciós díj 0,99% helyett 0,69%, a bankkártyás fizetések esetén (érintéses, QR és linkes) szintén 0,99% helyett 0,69%, amihez hozzá jön még a rendszerhasználati díj és a bankközi jutalék.

További információk itt érhetők el.

*További információk: innovacio@otpmobil.com

**A SoftPOS funkció kizárólag NFC képes Android 9.0 készülékeken érhető el, IOS környezetben a megoldás nem támogatott.

Fotók forrása: OTP Mobil

Címkék:
blank
blank