A legnépszerűbb funkció a mobilbanki alkalmazásokban még mindig az egyenleglekérdezés, amit szorosan a számlatörténet követ a lakossági kutatások szerint. A magyar felhasználók 78%-a nem tudja beazonosítani a vásárlásait utólag, pedig a jelenlegi időszakban különösen fontos a kiadások pontos nyomon követése. A tranzakciók beazonosítása a mobilbankban mostantól még egyszerűbbé vált annak köszönhetően, hogy a kereskedők logója és geolokációs adatai is megjelennek a számlatörténet kiadási oldalán. Az új szolgáltatás a Mastercard és az OTP Bank összefogásában indult el.
Felértékelődött a mobilbanki alkalmazások szerepe a mindennapi pénzügyekben
A lakossági kutatások szerint évek óta a három legnépszerűbb funkció a mobilbanki alkalmazásban az egyenleglekérdezés, a számlatörténet és az eseti átutalás. A számlatörténet funkció különösen fontos szerepet tölt be a vásárlások, átutalások beazonosítása mellett a kiadáskövetésben is. Függetlenül attól, hogy a nyílt bankolásnak (open banking) köszönhetően számos kiadáskövető fintech megoldás született, a felhasználók a mobilbanki applikációjukat használják erre a célra.
A mobilbanki alkalmazások terjedése az elmúlt három évben különösen felgyorsult többek között a pandémia megfékezését szolgáló intézkedéseknek, az érintésmentes mobilfizetésnek, az internetes fizetésekhez kapcsolódó többlépcsős azonosításnak, valamint a távoli ügyintézésnek köszönhetően. A FinTechZone piaci becslése alapján a letöltött mobilbanki alkalmazások száma meghaladja a 4 milliót Magyarországon, ami azt jelenti, hogy a bankkapcsolattal rendelkező hazai ügyfelek közel 60%-a képes banki ügyeit a mobilján keresztül intézni.
Két év alatt ugrásszerűen nőtt a mobilbankolók száma Magyarországon | 2021.03.31.
Segítség a kiadások beazonosításában, pontos nyomon követésében
A rezsiárak és az infláció emelkedése miatt a felhasználók számára egyre fontosabbá válik, hogy lássák, hová folyik el a pénzük. Ehhez pontos képpel kell rendelkezniük arról, hogy mikor, hol, mennyit költöttek, ám a magyar felhasználók 78%-a sokszor nem tudja utólag beazonosítani a vásárlásait. Ehhez nyújt segítséget mostantól a Mastercard és az OTP Bank új, közös szolgáltatása, amely felhasználóbarát módon megjeleníti költéseinket, vásárlásainkat a mobilbank számlatörténetben.
„A most elindított új szolgáltatás amellett, hogy egyszerűbben kezelhetővé és áttekinthetőbbé teszi a tranzakciótörténetet, segíti ügyfeleinket pénzügyeik tudatos kezelésében is”
– mondta el az új funkció kapcsán Vouszka Péter, az OTP Bank digitális szolgáltatásainak fejlesztéséért felelős vezetője.
A napokban elindított szolgáltatás a kényelem mellett a biztonságos bankoláshoz is nagymértékben hozzájárul: az ismert logók és elnevezések megjelenése a tranzakciótörténetben gyorsan és könnyen azonosíthatóvá teszi a tranzakciókat, amely mind az ügyfelek, mind a kereskedők számára kiemelt jelentőségű.
A kereskedők is jól járnak az új szolgáltatással
„Az Ethoca fejlesztésünk felhasználói szempontból átláthatóbbá teszi a kártyás tranzakciók utánkövetését és tovább erősíti a biztonság érzetét, hiszen könnyen beazonosíthatók az egyes vásárlások. Éppen ezért a kártyakibocsátónak is kevesebb félreértésből elindított chargeback folyamatot kell kezelnie. A kereskedők pedig nagyobb vizibilitást kapnak az által, hogy logójuk és címük megjelenik a mobilbankban”
– emelte ki Szetnics László, a Mastercard regionális üzletfejlesztési igazgatója.
A kereskedők saját nevüket, logójukat és geolokációs adataikat az Ethoca oldalon tölthetik fel.
A Mastercard bemutatta, milyen lehet a jövő digitális fizetési ökoszisztémája | 2022.11.17.
Címlapfotó: a FinTechZone szerkesztése a Mastercard és az OTP Bank arculati elemei alapján