A mobileszközök egyre inkább a mindennapi élet magától értetődő részévé válnak. A Visa legfrissebb kutatása szerint a magyar válaszadók 62%-a használja okostelefonját az interneten vásárlásra és fizetésre, közel a negyedük (23%) pedig a boltokban is azzal fizet. A hazai fogyasztók elsősorban a gyorsaság és a kényelem, valamint a biztonság miatt részesítik előnyben a mobilfizetést.
A tanulmány szerint okostelefonja segítségével a magyar fogyasztók 74%-a keres termékeket és szolgáltatásokat, 69%-uk kedvezményeket és akciókat böngészik, 59%-uk árakat hasonlít össze és 62%-uk pedig fizet is vele. A magyarok elsősorban a kényelem (60%) és a gyorsaság (56%) miatt szeretnek okostelefonjukkal online vásárolni.
A magyarok szívesen adják hozzá bankkártyájukat különböző alkalmazásokhoz: leggyakrabban az ételrendelésért (31%), a streaming szolgáltatásokért (24%), a közlekedésért (18%) és az utazásokért (17%) fizetnek így.
A válaszadók 40%-a válaszolta azt, hogy hozzáadta kártyáját a legnépszerűbb magyar mobiltárca alkalmazáshoz. A tanulmányból az is kiderült, hogy a Z generáció, azaz a 18-24 éves magyarok 76%-a már legalább egy mobilalkalmazáshoz hozzáadta a kártyáját.
1,5 millió bankkártyát regisztráltak az Apple Pay-be, Google Pay-be, Simple-be, mobiltárca alkalmazásokban Magyarországon | 2022.09.19.
A Magyar Nemzeti Bank a napokban bemutatta a legfrissebb pénzforgalmi, a 2022 második negyedéves adatait, amelyből kiderült, tovább nőtt a mobiltárcás alkalmazásokba – például Apple Pay-be, Google Pay-be, Simple-be – regisztrált kártyák száma és két és félszeresére nőtt ezen alkalmazásokkal lebonyolított vásárlások darabszáma is.
Bolti mobilfizetés – nem csak a fiatalok kiváltsága
Az online vásárláshoz hasonlóan a magyarok elsősorban a gyorsaság (67%) és a kényelem (65%) miatt szeretnek az üzletekben okostelefonnal egy érintéssel fizetni. Bár mintegy tíz éve még futurisztikus álomnak tűnhetett, hogy a mobiltelefonunkkal fizetünk, ma már a magyar válaszadók 69%-a ismeri ezt a fizetési módot.
“A 45-54 éves magyar válaszadók 75%-a tisztában van azzal, hogy az üzletekben fizethet okostelefonjával, és 22% él is ezzel a lehetőséggel”
– nyilatkozta Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős igazgatója.
Közeledik a vásárlási főszezon, és a Visa felmérése szerint a magyar válaszadók 21%-a Black Friday alatt, 44%-uk a karácsonyi bevásárlás során és 37% az újévi leárazások idején tervezi a mobilját használni fizetéshez.
Még nem ismerjük eléggé a mobiltárcákat. Elkészült a Mobiltárca Útmutató. Apple Pay, Google Pay, Androidos tárcák egy helyen. | 2021.12.02.
Egy ideje már velünk vannak a mobiltárcák és egyre többen használják a mindennapokban, ám a többség jellemzően bizonytalan, mikor, milyen élethelyzetekben lehet hasznos ez a megoldás. Olykor a felkészültebb felhasználók is meglepődnek, hogy egyes mobiltárcákhoz digitális pénztárca funkciók is kapcsolódnak.
Mobiltárca minden zsebben – milyen tévhitek állnak az útjában?
Az okostelefonnal fizető magyar fogyasztók a biztonságot tartják az ilyen típusú fizetési módok egyik kiemelkedő előnyének (43% a bolti fizetés esetében, 27% az online vásárlás esetében). Azonban a mobilfizetést nem használók pont a biztonság miatt tartanak mind az online (31%), mind a bolti (40%) használattól. Az is kiderült, hogy a magyar fogyasztók 22%-a úgy véli, hogy az ilyen megoldások beállítása nehézségekbe ütközhet.
Manapság azonban már nem csak a fogyasztók használhatják az okostelefonokat fizetésre. A Tap to Phone technológia – amely lehetővé teszi, hogy egy Androidos okoseszköz alakuljon fizetési terminállá – átalakította a szolgáltatók és a kiskereskedők számára is a tranzakciók elfogadásának módját.
Az eladók külön eszköz beszerzése nélkül a mobiiltelefonjukra tölthetnek le egy alkalmazást, és elkezdhetik az érintéses fizetések elfogadását, ami biztonságos és kényelmes élményt nyújt az ügyfelek számára.
A tanulmány szerint már a magyarok 56%-a hajlandó lenne úgy fizetni okostelefonjával, hogy a kereskedő mobiltelefonja működik fizetési terminálként.
Elektronikus fizetési megoldások kézikönyve (második kiadás)| 2022. november
A kiadvány célja, hogy átfogó és hasznos információkat, ismereteket adjon a hazai vállalkozásoknak a készpénz-helyettesítő fizetési megoldásokról. A kiadvány bemutatja a Magyarországon elérhető elektronikus fizetési megoldásokat és az azokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.
[Visa sajtóközlemény] | Címlapfotó: Karolina Grabowska, Pexels