2024.05.27.

Új fizetési lehetőség a Google Pay-en: debütál a BNPL szolgáltatás

Szerző:

Kategóriák:

A Google együttműködést indított a Zip Co. és az Affirm BNPL szolgáltatókkal, hogy részletfizetési (Buy Now Pay Later – BNPL) lehetőséget kínáljon a Google Pay-en keresztül. Az amerikai fogyasztók számára elérhető szolgáltatás olyan kereskedőknél lesz használható, akik támogatják a Google fizetési megoldását.

A Google éber tekintetét nem kerülhette el a digitális fizetési világban tapasztalható pezsgés, ezért lépett, és három új funkcióval bővítette a Google Pay-t.

A Google Pay alelnöke és általános igazgatója, Ben Volk szerint az új funkciók arra a három tényezőre összpontosítanak, amelyeket a felhasználók fontosnak ítélnek az online fizetés során: a biztonság, a kényelem és okos pénzköltési megoldások elérése.

Indul a Google Pay BNPL kísérleti program

A Google 2024 első negyedévében indítja el a “Vásárolj Most, Fizess Később” (Buy Now, Pay Later) kísérleti programját az Egyesült Államokban, amelyben az Affirm és a Zip új fizetési lehetőségként jelennek meg az Android felhasználók számára.

Ez az opció azoknál a kereskedőknél lesz elérhető, akik a Google Pay-t támogatják pénztáruknál, akár alkalmazásukban, akár weboldalukon.

A pénztárnál a felhasználók kiválaszthatják a listán szereplő BNPL-szolgáltatók egyikét, és ezáltal kamatmentes részletre oszthatják fel a fizetést. Például, ha a Zip-et választják, a felhasználók néhány egyszerű lépésben befejezhetik vásárlásukat a felhasználási feltételek megismerése után.

Ha a vásárlás értéke meghaladja a 35 dollárt, a jóváhagyást követően a vásárlók négy részletben fizethetik ki a vételárat.

A Google Pay alelnöke felhívta a figyelmet a BNPL növekvő népszerűségére, különösen a fiatalabb fogyasztók körében, akik rugalmas fizetési lehetőségeket keresnek a költségvetésük kezeléséhez.

Google Pay vs Apple Pay a BNPL piacon

A Google Pay belépése a BNPL piacra akár versenyfutásnak is tűnhet, mivel az Apple már 2022-ben bejelentette a Buy Now, Pay Later (BNPL) megoldás bevezetését.

Hosszas előkészületek után az Apple 2023 márciusában az Egyesült Államokban elindította az Apple Pay Later megoldást, amellyel a felhasználók vásárlásaikat kamat- és díjmentesen kifizethetik négy részletben hat hetes időintervallumon belül.

Az Apple Pay Later fizetési megoldás mindenhol elérhető lesz, ahol Apple Pay-jel lehet online, vagy alkalmazáson belül fizetni. A társaság bejelentése szerint a Mastercard kártyával rendelkezők használhatják majd először a Buy Now Pay Later (BNPL) részletfizetési megoldást.

Aggodalommal vegyes várakozások

A BigTech cégek fizetési és pénzügyi szolgáltatásai aggodalomra adhatnak okot, mivel egyesíthetik a vásárlási információkat személyes adatokkal (pl.: az egészségügyi, geolokációs adatokkal vagy a böngészési előzményekkel).

Szabályozás nélkül a BigTech ezzel az adatvagyonnal tovább erősítheti a pozícióját – például az e-kereskedelemben.

A FinTechZone 2022 nyarán számolt be arról, hogy az Apple Pay Later bejelentése után az amerikai pénzügyi fogyasztóvédelmi hatóság (CFPB) azonnal lépett és előrevetítette az Apple adatgyűjtési, adathasznosítási folyamatainak, modelljének mélyrehajtó vizsgálatát.

A fogyasztóvédelmi hatóság felhívta a figyelmet, hogy a Big Tech cégek kedvező rövidtávú hitelajánlatai csökkenthetik a versenyt, ezáltal visszaszoríthatják az innovációt.

Ujjlenyomat és arcfelismerés a Google Pay-ben

A Google Pay mostantól lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy ujjlenyomat, arcfelismerés vagy PIN-kód segítségével töltsék ki kártyaadataikat.

Ez a funkció a készülék feloldási funkcióját használja, hogy automatikusan kitöltse fizetéskor a szükséges kártyaadatokat, csökkentve a biztonsági kódok manuális megadásának szükségességét és növelve az általános biztonságot.

A kereskedőknek gyakorlatilag semmit sem kell tenniük ezeknek a funkcióknak az aktiválásához, a tervezés kifejezett célja volt az integrációs kihívások minimalizálása a kereskedők számára.

A rendszer automatikusan működik a Chrome-ot használó fogyasztók számára, nem igényel további erőfeszítést a kereskedőktől a fizetési élmény során.

[Forrás: Marcel van Oost, PYMNTS] Címlapfotó: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group Kft.

Címkék: