QR-kód alapú mobilfizetést tesztel a Lidl Spanyolországban, majd hamarosan Lengyelországban is. 2020-ban Európa-szerte bevezethetik a megoldást német lapértesülések szerint. A Lidl Pay a Lidl Plus mobilalkalmazáson belül érhető el, amibe VISA és MasterCard kártyák regisztrálhatók.
A Lidl mobilalkalmazása a Lidl Plus 2018-ban vált elérhetővé Dániában, Ausztriában és Spanyolországban, idén pedig Lengyelországban majd Németországban. A Lidl most egy új kísérletbe kezdett és az eddigi loyalty funkciókat QR-kód alapú mobilfizetéssel (Lidl Pay) egészítette ki, amit elsőként Spanyolországban, majd Lengyelországban tesztel.
A Lidl Pay tesztelés eredményeiről, a Facebook Libra kereskedői elfogadásáról, a kereskedői mobilfizetési megoldások jövőjéről, a kereskedői digitális pénzek kibocsátásáról külön is foglalkozunk majd 2019. október 15-én a PayTechShow-n. Arra is keressük majd a választ, hogyan és mikorra juthat el Magyarország a készpénzmentes társadalomig.
Így működik a Lidl Pay
A Lidl Pay fizetési funkció a Lidl Plus mobilappon keresztül érhető el. A fizetési funkció aktiválásához szükséges első lépések:
- Lidl Plus applikáció letöltése az App Store-on vagy a Google Play áruházon keresztül.
- Név, illetve az SMS-ben érkező aktiváló kód megadása.
- A regisztrációt követően automatikusan generálódik egy Lidl Plus digitális loyalty kártya. A Lidl Plus virtuális kártya több szerepet is betölt: a vásárló azonosítása mellett a kupon beváltása is a Lidl Plus kártya leolvasásával történik – az adott kupon aktiválását követően.
- A főképernyőn keresztül elérhető „Portfólióm” menüben lehet a bankkártya adatokat rögzíteni, illetve a fizetés során alkalmazandó PIN kód beállítására is itt kerül sor.
A Lidl Pay-jel történő fizetéshez szintén a Lidl Plus digitális kártya kiválasztása és a „mobillal fizetek” funkció bekapcsolása szükséges.
A Lidl Plus alkalmazás további funkciói:
- digitális bizonylat a vásárlásokról,
- kedvezmény kuponok aktiválása és beváltása mobilappon keresztül,
- a vásárlások után egy digitális „kaparós” kártyát kap a vásárló, amellyel további kedvezmények vehetők igénybe,
- valamint további partner kedvezmények a Lidl szerződött partnereinél történő vásárláskor.
QR-kód szabványosítási törekvések
A QR-kódos mobilfizetés terjedését támogathatják az elmúlt időszakban megfigyelhető egységesítési törekvések.
Tavaly ősszel beszámoltunk arról a szingapúri kezdeményezésről, amelynek keretében a szingapúri pénzügyi szabályozó (MAS), valamint az infokommunikációs és média hatóság (IMDA) több mint 30 pénzügyi szolgáltatót fogott össze annak érdekében, hogy egységesítsék és ezáltal egyszerűsítsék a QR-kód alapú mobilfizetést. A közös munka eredményeként született meg az SGQR (Singapore Quick Response Code), amely az EMVCo – „QR Code Specification for Payment System – Merchant Presented Mode” – szabványán alapul.
Idén júniusban 6 európai mobiltárca – a finn ePassi és Pivo, a norvég Vipps, a spanyol MOMO, a portugál Pagaqui és az osztrál Bluecode – jelentette be együttműködését az Alipay-jel, amelynek keretében az Alipay QR-kódot alkalmazva egységesítik a mobilfizetést. A programhoz csatlakozó kereskedőknél nemcsak az összefogásban résztvevő mobiltárcák felhasználói, hanem az Európába látogató kínai Alipay felhasználók is fizethetnek majd az egységes QR-kódnak köszönhetően.
Kapcsolódó cikkek:
- Visszajön a QR-kód a mobilfizetésben, 2018.09.27.
- Az Alipay-jel közösen egységesítenék a QR-kódos mobilfizetést Európában, 2019.06.11.
Itthon is jön a QR-kód szabvány
Az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR) projekt keretében az MNB és a GIRO a piaci szereplőkkel közösen dolgozik a QR-kódos fizetési megoldások fejlesztését elősegítő ajánláson, amelyet a tervek szerint még ebben a hónapban publikálnak.
Ha a Lidl Plus applikáció megérkezik Magyarországra is és a Lidl úgy dönt, hogy csatlakozik az AFR-hez, akár egy mobiltelefonszámot (ún. másodlagos számlaazonosítót) is elegendő lesz beregisztrálni az alkalmazásba és a szabványos QR-kód segítségével közvetlenül a bankszámla terhére is fizethetünk a Lidl áruházakban.
A QR-kódos fizetés nemzetközi terjedéséről, magyarországi jövőképéről, valamint a kereskedői stratégiákról további részleteket 2019. október 15-én a PayTechShow-n hallhatnak majd az érdeklődők.
Kapcsolódó cikkek: