A Facebook QR-kód alapú pénzküldést és megszemélyesített fizetési linket tesztel az Egyesült Államokban. A 2019 végén debütált Facebook Pay fizetési lehetőségei között jelentek meg az újítások.
A Facebook felhasználók észrevétele alapján írta meg a napokban a MacRumours, hogy a Facebook Pay digitális pénztárcában a pénzküldést és a pénzkérést már QR-kód lefotózásával is lehet kezdeményezni. Első körben a magánszemélyek közötti (p2p) pénzküldésre kínálja ezt a megoldást a Facebook.
A Messengeren állítható elő a pénz kérésére alkalmas QR-kód, amit a pénzküldő Facebook felhasználó a Facebook Pay „Scan” funkciójával olvashat be. A „Küldés” gombra kattintva teljesül a pénzküldés a korábban berögzített bankkártya terhére.
Szintén a Facebook Pay fizetési lehetőségei között jelent meg a megszemélyesített fizetési link, amit a Facebook hálózatán kívülre is elküldhetünk ismerőseinknek.
Mi a Facebook Pay?
A Facebook először 2015-ben az Egyesült Államokban vezette be a Messengeren keresztüli pénzküldést. Akik a bankkártyájuk adatait berögzítették a Facebook oldalán, azok a Messengeren keresztül küldhettek pénzt másik Facebook felhasználónak.
A 2019 végén debütált Facebook Pay „újdonsága”, hogy a Facebook egyetlen márkanév, a Facebook Pay alatt egyesítette a fizetési szolgáltatásait és tette elérhetővé valamennyi social media hálózatában, a Facebookon, Messengeren, Instagramon és WhatsAppon.
Elég egyszer beregisztrálnunk a bankkártyánkat és többé nem lesz szükségünk kártyaadataink megadására, ha a Facebook piacterén vásárolnánk, pénzt küldenénk, vagy adományoznánk.
„A Facebook Pay szolgáltatást az Egyesült Államokban a Messengeren keresztül lehet használni jegyvásárlásra, pénzküldésre és a piactéren online vásárlásra– korlátozott körben. Azt ígérik, idővel még több felhasználó számára teszik elérhetővé a digitális pénztárcát – többek között az Instagramon és a WhatsAppon is” – adta hírül a társaság 2019 végén.
Kapcsolódó cikk:
- Itt a Facebook Pay, az új digitális tárcád, 2019.11.13.
Nem mond le a pénzügyi adatainkról a Facebook
A Facebook régóta dédelgetett álma, hogy digitális pénztárcát kínáljon felhasználói számára, ám eddigi kísérletei kudarcba fulladtak. 2019-ben állította le a társaság a Messengeren keresztüli pénzküldést Franciaországban és az Egyesült Királyságban és ekkor kaszáltak el a Libra projektet is az Egyesült Államokban, valamint Európában.
Az eddigi rossz tapasztalatok ellenére mégis építi a Facebook az „új” pénzügyi szolgáltatását.
A Facebook Pay üzenet a világnak, hogy a Facebook nem mond le a pénzügyi szolgáltatás nyújtásáról és pénzügyi adatainkról sem.
Kapcsolódó cikkek: