A Billingo az idei FinTechShow-n bepillantást adott a legújabb fejlesztésébe, amely gyökeresen átalakíthatja a felhasználók ügyfélélményét a jövőben. Az elektronikus számlázás folyamatát egyszerűen biztosító szolgáltató ma már kísérleti pilot projektben teszteli a generatív mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket.
A belső tesztelések eredménye alapján a Billingo úgy döntött, hamarosan bővíti a tesztelők körét, és az ügyfelek szűk köre számára elérhetővé teszi a generatív AI-ra épülő új funkciókat.
Miért most?
A ChatGPT lehengerlő hatást ért el a mindennapi felhasználók körében, hisz a természetes nyelvi modellek fejlődése már lehetővé teszi, hogy megrázóan intelligensnek tűnő válaszokat adjon egy program.
A Billingo fejlesztői számára a generatív AI technológiája nem jelentett kiugróan új ismeretet, hisz a mesterséges intelligenciáról szóló trendek követése (túlmutatva a szöveggenerálási képességen) folyamatos volt a cégen belül, de mindenki által elismert tény volt, hogy nem érdemes lemaradni a nagy nyelvi modellek technológiájának felhasználásában.
2023 év elején született döntés arról, hogy a generatív AI hasznosíthatóságáról tervezés indul házon belül és nyár elején már kézzelfogható ötletek születtek. Hozzájárult a folyamat gyorsulásához, hogy az OpenAI megnyitotta az API hozzáférést is.
Laborkörnyezet, mint kreatív játszótér
Szinte természetes, hogy az első dilemmák nem a kódolással kapcsolatban merültek fel. A Billingo csapatának fő víziója volt, hogy az átlag felhasználók számára a BI (Business Intelligence) világot demokratizálja. Ne legyenek bonyolult adatlekérdezések, elemzések, vagyis a kisebb vállalkozások vezetői számára is érthető és naprakész információk elérése volt a cél.
Fontos, hogy minden vállalkozó számára érdemes legyen az adatalapú döntés; nem csak a több száz termékkel vagy szolgáltatással rendelkező vállalatok esetében, hisz a hazai kis- és középvállalkozásoknál is növelheti a nyereséget az optimalizálás.
A generatív AI megjelenése pont azokat az emberi nyelvre lefordított lekérdezéseket támogathatja, melyek segítik a KKV szektor döntéshozóit – mindenféle BI megoldás bevetése nélkül.
Biztonság rovására nem mehet az üzleti döntés
Az adatok védelme, másrészt a promptok kompromittálódásának elkerülése a legfontosabb szempont.
A Billingo rendszerében megtalálható felhasználói adatok különösen érzékenyek. A biztonságos megoldások technikai hátterével kapcsolatos kutatómunka és kísérletezés hosszú időt vett igénybe. Olyan megoldásokat kellett találni, amelyek amellett, hogy kikezdhetetlenek, az ügyfelekre sem terhel többlet költséget.
Fotón: Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója a hetedik FinTechShow-n (Készítette_ Kovács Dávid)
Hogyan válhatunk jó tanárrá a generatív AI számára?
A Billingo fejlesztői addig nem szerettek volna semmilyen pilot projektet indítani, amíg a rendszeren belüli beszélgetések nem tudnak gördülékenyen működni.
Egyértelmű elvárás volt, hogy a rendszeren belüli kommunikáció a beszélt nyelvhez hasonlóan tudjon zajlani és a rendszer felismerje, hogy egy-egy (akár csak kontextusban értelmezhető) kérdés esetén pontosan mire gondol az ügyfél.
A generatív AI sajátossága, hogy nem tud csendben maradni. Próbáltál már úgy beszélni a ChatGPT-vel, hogy arra kérted, maradjon csendben? Jelenleg nem fogad szót, választ generál akkor is, ha arra kérjük, ne tegye. Ha pénzügyeinkről van szó, elvárható, hogy egy digitális asszisztens funkció inkább semmilyen információt ne adjon abban az esetben, ha a válasza nem száz százalékosan biztos.
A Billingo szeptember elejétől a jogszabályi környezet tanítását állította fókuszba. Kihívás ez egy új rendszer felállítása során, hisz a jogszabályokban való keresési funkció tökéletesítése mellett az információátadásnak érthetőnek kell lennie – már-már érdemes hétköznapi nyelven fogalmazni az ügyfeleknek.
Felhasználói oldalról jelenleg ez azt jelenti, hogy a jogszabályok alapján a Billingo felülete közérthető formában fog tudni válaszolni az Áfára, személyi jövedelemadóra, SZJA-ra, számviteli törvényre, tételes adókra vonatkozó kérdésekre.
Hosszútávú cél azonban nemcsak az, hogy a megtanult jogszabályok alapján információkat adjon át a Billingo, hanem az, hogy a jogszabályi információkat össze tudjon illeszteni a Billingo ügyfeleinek adataival.
Ez azt jelenti, hogy egy szinte tanácsadói „beszélgetés” során már átfogó válaszokat kaphatnak a felhasználók olyan kérdésekre is, amelyek személyre szabottan a saját vállalkozásának adatain alapul.
Vigyázz, kész, rajt!
Az első körben kis létszámú felhasználók köre folyamatosan visszajelzést ad majd a fejlesztőknek. Ezt az időszakot a Billingo munkatársai kivételesen interaktívnak tervezik, hisz amellett, hogy a felhasználók egyedi igényeire szabhatják a rendszert, az ügyfelek számára is tanulságos lesz, hogy mennyi funkció szolgálja majd az vállalkozásuk fejlődését.
Kapcsolódó cikkek:
Címlapfotó forrása: Billingo | Licenc: FinTech Group