Az Erste Bank ügyfelei már más pénzintézetnél vezetett számlára is indíthatnak, illetve onnan fogadhatnak fizetési kérelmet. A szolgáltatás népszerűségét a másodlagos azonosítók használatának terjedése is növelheti. Az Erste ügyfelei eddig közel hétezer másodlagos azonosítót adtak meg, a többség a mobilszámát rendelte hozzá a bankszámlájához – olvasható a bank közleményében.
Az Erste Bank ügyfelei júliustól bankon kívülről is fogadhatnak, illetve maguk is indíthatnak más pénzintézetnél vezetett számlával szemben fizetési kérelmet.
“A bankon belüli számlák között az Ersténél még március 2-án, a hazai hitelintézetek között elsőként elindult ez a szolgáltatás netbank és mobilbank felületeken, most már azonban az erstés, valamint más bankok ügyfelei között is van lehetőség fizetési kérelmet használni”
– mondta el Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák igazgatóságának vezetője.
Kapcsolódó cikkek:
- Azonnali fizetés: helyzetkép az indulás után, 2020.05.19.
- Bankkártya versus azonnali fizetés, 2020.05.27.
- Erste Bank a nyílt bankolásról, a fintechről, az Apple Pay-ről – Exkluzív interjú, 2019.10.09.
Három banknál már elérhető a fizetési kérelem
A fizetési kérelem bevezetésére az azonnali fizetési rendszer március eleji indulása teremtette meg a lehetőséget. Fizetési kérelem esetén a fogadó fél egy üzenetet kap a netbankjába vagy mobilbankjába, melynek elfogadásával a kért összeg jóváíródik a kérelmet indító számláján. Ez a fizetési kérelem maximum két hónapig érvényes, és sok élethelyzetben jelenthet könnyebbséget, például, amikor egy nagyobb társaság az éttermi számlát osztja szét, egyszerűbbé teszi az egymás közti elszámolást.
A fizetési kérelem bevezetése nem kötelező a bankok számára, és az Erste mellett egyelőre csupán két másik pénzintézet áll készen a szolgáltatás bankközi indítására illetve fogadására.
“A társbankok csatlakozása mellett a fizetési kérelem népszerűségét várhatóan nagyban növeli majd, ha nem csak a lakossági, hanem – miként az Erste Banknál – a vállalati számlák esetében is elindul a rendszer, és a közüzemi szolgáltatók közül is mind többen kínálják fel a lehetőséget ügyfeleiknek a beszedési megbízás alternatívájaként”
– tette hozzá Bek-Balla László.
Kapcsolódó cikk:
Július végén a FinTechZone Azonnali Fizetési webináriumán az MNB ügyvezető igazgatója, Bartha Lajos úgy nyilatkozott, “az MNB azt tervezte, félévet, 1 évet kivár és ezt követően megnézi, a bankszektor és az egyéb szolgáltatók valóban kijöttek-e az új szolgáltatásokkal.
Ez valójában két irány jelent: a mobilalkalmazások fejlesztését (ide érthető a QR-kódok generálása, fogadása is) és a fizetési kérelem bevezetését. Ha az MNB azt látja, hogy a piac fejlődése elmarad a várakozásoktól, akkor beavatkozik.
Több helyen zajlanak már ezek a fejlesztések, ezért az MNB úgy becsüli, hogy év végére a nagy szereplők kint lesznek ezekkel a szolgáltatásokkal.”
7 000 Ertse Bankos számlához rendeltek másodlagos számlaazonosítót
Az Erste netbankjában és mobilbankjában március óta másodlagos azonosítót is hozzá lehet rendelni a számlához: magánszemélyek e-mail címet, mobilszámot vagy adóazonosítót, míg vállalkozások adószámot is megadhatnak, melyre onnantól ugyanúgy lehet pénzt utalni, mint a bankszámla megadásával.
Az Ersténél március óta közel hétezer számlához regisztráltak másodlagos azonosítót, ezek mintegy 70 százaléka mobilszám és 30 százaléka e-mail cím. A másodlagos azonosító megadásával indított utalásoknál is hasonlóak az arányok. A március óta így kezdeményezett tranzakciók közel 60 százalékánál a mobilszámot, míg több mint 40 százaléknál az e-mail címet adták meg az Erste ügyfelei a számlaszám helyett.
A másodlagos azonosítók terjedése a fizetési kérelem használatát is egyszerűbbé teszi: a szolgáltatás elindításához mindössze a mobiltelefon névjegyzékéből kell az érintett telefonszámát vagy e-mail címét átemelni a mobilbankba, és már mehet is az üzenet a fizetési kérelemről.
Webinárium: Azonnali fizetési megoldások egy helyen
2020. szeptember 9.
Magyarország azonnali fizetési megoldásai egy helyen. A kasszába integrált megoldásoktól a webáruházaknak szánt megoldásokon át a kompakt nyugtaadó, számlázó azonnali mobilfizetési megoldásokig.
Kapcsolódó cikkek:
- Szubjektív: Melyik azonnali fizetési megoldás lehet a befutó? , 2020.08.07.
- Azonnali fizetés: „Heteken belül nagy mozgolódásra lehet számítani”. Az MNB és a GIRO is felgyorsítja a fejlődést., 2020.07.27.
- „Az azonnali fizetés sokkal inkább úthenger”. Hamarosan 20-50% is lehet az azonnali fizetés aránya., 2020.07.23.