2022.06.01.

FinTech szolgáltatásokat terveznek a közműszolgáltatók

Szerző:

Kategóriák:

A számlázás, számlafizetés digitális platformra helyezése nemcsak a működési hatékonyságot javítja, hanem hozzájárul az ügyfélbizalom növekedéséhez, az ügyfélelégedettség javulásához, ezáltal a szolgáltató eredményességéhez – derül ki a PYMNTS és az ACI Worldwide közös, a közműszolgáltatók körében végzett felméréséből.

A PYMNTS és az ACI Worldwide 2021. végén a közműszolgáltatói szektorban 103 felsővezetőt kérdezett meg a társaságok digitális pénzügyi szolgáltatási terveiről. A megkérdezettek közel 75%-a tervezi a pénzügyek digitalizációját a következő években.

A fizetési platform fejlesztése mellett elkötelezett vezetők az alábbi területeket tervezik fejleszteni a következő 3 évben:

  1. A rangsor élén a fizetési megoldások bővítése áll. A megkérdezettek 18%-a jelenleg is folytat fejlesztéseket, további 26% pedig a közeljövőben tervezi a fizetési megoldások bővítését.
  2. Második helyen az ügyféladatok védelme áll. A felmérésben résztvevők 11%-a mondta, hogy folynak adatvédelmi célú fejlesztések a társaságnál, 30% pedig a tervekről számolt be.
  3. A gyorsabb számlázás a 3. legfontosabb fejlesztési cél; a megkérdezettek 13%-ánál van fejlesztés folyamatban, 20% pedig tervez kapcsolódó beruházásokat.
  4. Azonnali fizetés bevezetése: 11%-uknál már folyamatban van és további 18% tervezi.
  5. Csalásmegelőzés és fraud-menedzsment: 12%-uknál folyamatban vannak a fejlesztések ezen a téren. További 18% pedig a közeljövőben fogja elindítani.
  6. Számlázási lehetőségek bővítése: 9% dolgozik rajta és 16% tervezi a közeljövőben a fejlesztések elindítását.
  7. Rugalmas visszafizetési lehetőségek biztosításához szükséges fejlesztéseken a megkérdezett vezetők 7%-a dolgozik, majdnem 15% pedig tervezi.
  8. Automata fizetési opciók kialakításán közel 6% dolgozik és kétszer annyian tervezik a fejlesztések elindítását.

A közeljövőben a közműszektorban jelentős digitalizációs és fintech fejlesztéseket lehet majd látni. A szektor vezetői felismerték, hogy a digitális számlázás megvalósítását szükségszerűen követnie kell a digitális fizetési megoldások bevezetésének is.

E két platform a jövő közműszolgáltatójának a digitális alappillérei lesznek, melyekre számos, a közműszolgáltatók fogyasztói értékajánlatát növelő beágyazott pénzügyi megoldás fejleszthető.

Az Európai Unió területén a Módosított Pénzforgalmi Irányelv (PSD2) megteremtette a fizetési adatok megosztásának lehetőségét, ami megnyitotta az utat a közműszolgáltatók számára is az adatalapú pénzügyi szolgáltatások fejlesztéséhez.

A Bizottság a napokban elindította a PSD2 eredményességének felülvizsgálatát és egyben a felmérést, hogy az adathozzáférési kötelezettség kiterjesztése más pénzügyi adatokra (open finance) milyen új adatalapú szolgáltatások kialakítására ad lehetőséget. A konzultáció eredménye segítheti a közműszolgáltatók digitális platformjának továbbfejlesztését.

Forrás: PYMNTS. Címlapfotó: pexels.com

Címkék: