blank
blank

2025.01.23.

Innovatív fizetési megoldások, fenntarthatóság és 24/7-es szolgáltatási infrastruktúra: a Raiffeisen Bank digitális áttörései és 2025-ös tervei

Szerző:

Kategóriák:

A Raiffeisen Bank 2024-es éve nem csupán a digitális fejlesztések előretöréséről, hanem a fenntarthatóság és a mesterséges intelligencia gyakorlati alkalmazásának megvalósulásáról is szólt. Innovatív fizetési megoldásaival, a myRaiffeisen applikációba épített karbonlábnyom kalkulátorával és a 24/7-es szolgáltatási infrastruktúra megteremtésével a bank megmutatta, hogyan lehet a digitalizációt a mindennapok szolgálatába állítani, mindezt úgy, hogy a bankolás nem csak gyorsabb és kényelmesebb, de környezettudatosabb is legyen.

Interjúsorozatunk következő állomásaként Kelemen Bálint, a Raiffeisen Bank informatikai és operációs vezérigazgató-helyettese beszélt a bank 2024-es digitalizációs törekvéseinek eredményéről és az idei év prioritásairól.

blank

Fotón: Kelemen Bálint, a Raiffeisen Bank informatikai és operációs vezérigazgató-helyettese | Kép forrása: Raiffeisen Bank

Milyen kiemelkedő digitális fejlesztéseket valósított meg a bank 2024-ben és mik az első tapasztalatok a 2024-ben bevezetett digitális újításokkal, új szolgáltatásokkal kapcsolatban?

Kelemen Bálint: A Raiffeisen részéről a 2024-es évet egyértelműen a digitális fejlesztések kövezték ki: számos téren a piacot megelőzve tudtunk lépni, miközben modernizáltuk infrastruktúránkat is, felkészítve a következő időszakban várható további újításokra.

Kiemelkedő mérföldkőnek a kereskedői fizetési szolgáltatásunk elindítását nevezném, akik számára szeptember óta POS, VPOS vagy mobilra telepíthető SoftPOS elfogadást is kínálunk. Ráadásul nemcsak kártyás, hanem az országban egyik elsőként qvik fizetési elfogadást is biztosítunk valamennyi eszközön.

Fizetési megoldások terén így olyan stabil alapszolgáltatási portfóliót építettünk, amit kihasználva vállalati ügyfeleink egyedi igényeire közösen tudunk innovatív megoldásokat fejleszteni, hogy hatékonyabbá, ügyfélbarátabbá vagy éppen gyorsabbá tegyük fizetési folyamataikat.

Ilyen egyedi fejlesztés volt a tavalyi évben például a MOHU visszaváltási rendszere, ahol pénzügyi partnerként lehetővé tettük, hogy az ügyfelek akár azonnal a számlájukra kapják a visszaváltásért járó összeget, lényegesen kellemesebbé és gyorsabbá téve így a folyamatot.

Utóbbi kapcsán már most látjuk, hogy egyes partnereink, így például a Generali Biztosító, képesek voltak meggyorsítani a fizetési folyamataikat:

a fizetési kérelem alkalmazásával átlagosan 3-4 nappal hamarabb teljesülnek a díjfizetések.

Szintén nagy előrelépést tettünk a banki szolgáltatások elérhetőségének bővítésében. Idén teremtettük meg annak lehetőségét, hogy bizonyos esetekben szolgáltatások – például számlanyitás vagy hiteligénylés – informatikai háttere a hét minden napján, napi 24 órában elérhető legyenek.

A Raiffeisen számára kiemelten fontos a fenntarthatóság, így ezen a téren is több fejlesztést indítottunk. Egy kézzelfogható, azonnal látható megoldást említenék, ami a mobilbanki myRaiffeisen applikációba építve teszi teljesebbé a bankolást. Az applikációnkban minden – Raiffeisen számlát és kártyát – érintő tranzakció után, valamint havi bontásban is értesülnek ügyfeleink a pénzügyi aktivitásuk karbonlábnyomáról.

Ez kis lépés egy fenntarthatóbb életvitel felé, de minden nagy változás az adatgyűjtéssel és elemzéssel kezdődik.

Ezek a fejlesztések nemcsak technológiai előrelépések, hanem annak a szemléletnek is a bizonyítékai, hogy a banki szolgáltatásoknak minél gyorsabb ütemben alkalmazkodniuk kell az ügyfelek igényeihez: egyszerűbben, gyorsabban, zöldebben és élvezetesebben van lehetőségük pénzügyeiket intézni.

Az elmúlt egy évben jelentős változás következett be a generatív mesterséges intelligencia megítélésében és gyakorlati felhasználásában. Mely területeken látható egyértelműen potenciál a GenAI alkalmazásában és melyek azok, ahol a bank már elkezdte a technológia alkalmazását, vagy annak tesztelését?

Kelemen Bálint: Az elmúlt egy évben valóban hatalmas figyelmet kapott a generatív mesterséges intelligencia, és teljesen egyértelmű, hogy ez a technológia megkerülhetetlenné vált, nemcsak a banki szektor, hanem egyéb iparágak számára is.

A Raiffeisen Bank évek óta aktívan alkalmazza és teszteli a mesterséges intelligencia különböző megoldásait.

Különösen büszke vagyok arra, hogy rendelkezünk egy saját, biztonságos és belső használatra minden dolgozó számára elérhető AI-megoldással, ami számos területen segíti a munkánkat – általános folyamatoptimalizálásban, hibakeresésben, fejlesztésekben.

Mindemellett az összes AI megoldásnál kiemelt figyelmet fordítunk a biztonságra és az EU AI szabályainak betartására is. Ez nemcsak hatékonyabbá teszi a munkánkat, hanem lehetőséget ad arra is, hogy a kollégák kreatívabb, stratégiai fókuszú feladatokra koncentrálhassanak.

Az ügyfélkiszolgálás területén ugyanakkor óvatosak vagyunk a generatív AI alkalmazásával.

Bár az ügyfélélmény javítása mindig kiemelt cél, úgy gondolom, hogy ezen a területen az emberi döntéshozatal, az empátia és a precizitás továbbra is elengedhetetlen.

Az AI itt inkább egy kiegészítő eszközként működhet a jövőben; még nem tartunk ott, hogy a közvetlen ügyfélkapcsolatot az AI-ra bízzuk.

Véleménye szerint milyen technológiai trendek és kihívások alakíthatják leginkább a bankszektort 2025-ben és ezekre tekintettel, melyek lesznek a bank legfontosabb digitális prioritásai 2025-ben?

Kelemen Bálint: 2025-ben a már most látható technológiai trendek alakítják majd a bankszektort, mind nemzetközi, mind hazai szinten. Az AI, az automatizálás, a digitális portfóliók bővítése és ezekhez kapcsolódóan a kiberbiztonság mind kiemelt szerepet kapnak.

A Raiffeisen Bank számos olyan adottsággal rendelkezik a hazai piacon, amit kihasználva az új, digitális megoldások hazai implementációjában is élen járhatunk.

Terveink között szerepel az automatizálás és az AI alkalmazásának további fejlesztése, hogy gyorsabbá és hatékonyabbá tegyük a belső folyamatainkat, valamint személyre szabott ügyfélmegoldásokat kínáljunk.

Ügyfeleink egyre több szolgáltatást fognak tudni 7 nap 24 órában elérni legyen ez igénylés, vagy adatmódosítás és természetesen új szolgáltatásokkal is fogunk jelentkezni főleg a mobil applikációban, hiszen a legnagyobb igényt ezen a platformon látjuk. Stay tuned…

Címlapfotón: Kelemen Bálint, a Raiffeisen Bank informatikai és operációs vezérigazgató-helyettese | Kép forrása: Raiffeisen Bank

Címkék:

blank