2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2022.08.29.

Kamatmentes részletfizetéssel, BNPL fizetési megoldással segíti a szupermarket a megélhetési válság elkerülését

Szerző:

Kategóriák:

Az Egyesült Királyságban az Iceland szupermarket lánc kamatmentes részletfizetés, a Buy Now, Pay Later (BNPL) fizetési lehetőség bevezetésével segíti vásárlóit a gyorsan növekvő élelmiszer költségek kezelésében. A bevezetést megelőző 18 hónapos pilotban a résztvevők 92%-ának javult az életminősége azáltal, hogy rendszerezni tudta az élelmiszer vásárlásait és 80%-uk tudta felszámolni az uzsora hiteleit – mondta Richard Walker, az Iceland vezetője.

Bruzsa-Geza

Előadás: BNPL: fintech hóbort, vagy az évtized banki ügyfélakvizíciós stratégiája?

Bruzsa Géza, Fintrous Group/Instacash, ügyvezető

FinTechShow 6.0: “Kódban a jövőnk? Bankokból tech cégek?” | 2022. október 12.

A brit szupermarket lánc egyre több vásárlója küzd megélhetési problémákkal elsősorban a mindennapi fogyasztási cikkek emelkedő ára miatt. A vásárlók számára a hagyományos bankok szolgáltatásai jellemzően nem nyújtanak megoldást erre a problémára a bankolás és a hitelkártyák magas díjai miatt.

Az Iceland Food Club kártya lényege, hogy a tagjai számára jellemzően 25-100 angol font összegű mikrohitelt nyújt előre feltöltött kártyán, mely a lánc minden boltjában használható. A kölcsön törlesztése hetente, a vásárló által választott napon történik. A kötelező törlesztés összege mindössze 10 font.

Szabályoznák a BNPL fizetési lehetőséget

A szolgáltatás a brit Parlament figyelmét is felkeltette. Stella Creasy munkáspárti képviselő Twitter üzenetben megfogalmazott véleménye szerint

a BNPL szolgáltatás nem segít a megélhetési válság kezelésében, mert a vásárlókat túlfogyasztásra ösztönzi miközben a felhalmozott adósság kezelésére nincs kidolgozott fogyasztóvédelmi keretrendszer.

Az Egyesült Királyságban a BNPL szolgáltatásra vonatkozóan a jövő évtől több szabály kerül bevezetésre. A BNPL szolgáltatónak a szolgáltatását engedélyeztetni kell majd a pénzügyi felügyelettel (Financial Conduct Authority – FCA). A pénzügyi ombudsman (Financial Ombudsman Service – FOS) feladatai kiterjednek majd a BNPL-t érintő fogyasztói panaszok kezelésére. 2023-től általánosságban elmondható, hogy a hitelezési szabályok lesznek érvényesek a BNPL szolgáltatásra.

Egyúttal szigorodik a hagyományos rövidtávú, kamatmentes áruvásárlási hitelek szabályozása is.

A BNPL javítja az igénybe vevők életminőségét

Az Iceland vezetője, Richard Walker a parlamenti képviselő üzenetére válaszolva rámutatott, hogy a kritikusok olyan középosztálybeli állampolgárok, akik a hagyományos bankok hitelkártyáját gondolkodás nélkül használják, azaz valójában maguk is élnek az áruhitel (egy másfajta) intézményével.

Az Iceland vezetője egyúttal felhívta a figyelmet, hogy a Food Club kezdeményezést az FCA szabályozás alá eső “Fair For You” alapítványi tulajdonú etikus hitelezővel közösen dolgozták ki.

A szolgáltatás meghirdetését 18 hónapos tesztelés előzte meg, melynek eredményét kritikus szemmel értékelték. Az eredmények azt mutatták, hogy a résztvevők 95 %-a találta hasznosnak a szolgáltatást, 92%-uk fel tudott hagyni vagy csökkenti tudta az élelmiszer-bank használatát és 80%-uknak nem volt már szükségük a drága hitelekre.

“Az Iceland pilot eredményei önmagukért beszélnek és egybevetve a mikrohitelek világszerte elterjedt használatáról szóló kutatásaink eredményével, a Food Club részletfizetési szolgáltatása hasznos az alacsony és rendszertelen jövedelmek kezelésére. Javítja a vásárlók életminőségét és egyben növeli önbecsülésüket“

– mondta az Iceland vezetője.

Berényi Benjamin

Előadás: “Buy Now Pay Later” – lehetőségek B2B és B2C szemmel

Berényi Benjamin, Péntech / PastPay, ügyvezető, társalapító

FinTechShow 6.0: “Kódban a jövőnk? Bankokból tech cégek?” | 2022. október 12.

Címkék:
blank
blank