2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2022.08.30.

Az ügyfelek azt érezhetik, a bankok “kitalálják a gondolataikat”

Szerző:

Kategóriák:

Hogyan írja át a technológia a pénzügyi szektor működését? Ki, milyen technológia megjelenésére számít a következő években? Körinterjú keretében feltérképezzük a hazai bankok, fintech cégek várakozásait. Beszélgető partnerünk Bek-Balla László, az Erste Bank digitális csatornák és contact center vezetője. A legújabb technológiákkal, fintech megoldásokkal, szabályozói intézkedésekkel és az ügyféligények változásával részletesen is foglalkozunk 2022. október 12-én a FinTechShow-n.

Bio: Bek-Balla László

László közgazdász-jogászként végzett. Nemzetközi tanácsadó cégnél kezdett, majd globális pénzintézetnél, és IT cégnél folytatta pályafutását. 4 éve a Digitális csatornák és Contact center vezetője az ERSTE Banknál. A sport szerves része életének, szeret új dolgokat kipróbálni és mindig újat tanulni.
erste bank digitalis platform george bek-balla laszlo

Fotón: Bek-Balla László 2021 februárjában, a George elindulásakor tartott sajtótájékoztatón 

1. Az elmúlt 12 hónapban milyen eredményeket értetek el?

Bek-Balla László: Az Erstében dinamikusan tovább bővült a digitálisan aktív ügyfeleink száma, ezen belül egy év alatt 30 százalékkal nőtt a mobilon bankolók száma.

A George Appban elérhetővé tett személyre szabott Moneyback kedvezményprogramot két hónap alatt 150 ezren kezdték el használni, és már minden ötödik ügyfelünk használja valamelyik mobilfizetési megoldásunkat is. Szinte minden termékcsoportban jelentősen emelkedett az end-to-end online értékesítések részaránya az összértékesítésen belül.

A személyes ügyfélkiszolgálásban új tabletes tanácsadási és papírmentes digitális aláírási megoldásokat vezettünk be.

2. Melyik eredményre vagy a legbüszkébb és miért? 

Bek-Balla László: Másfél évvel az új mobil- és netbankunk, a George bevezetése után az összes platformváltással kapcsolatos célunk teljesült. Többen és gyakrabban használják az új rendszert, nőtt a digitális értékesítés súlya és az ügyfeleink nem csak hozzászoktak az új alkalmazáshoz, de meg is szerették azt, amit jól mutatnak az ügyfélkutatásaink és az alkalmazásáruházbéli értékelések is.

Büszke vagyok arra is, hogy a Moneyback-kel olyan, a magyar piacon egyedülálló személyre szabott kedvezményrendszert vezettünk be egy cseh fintech céggel, a Dateio-val együttműködésben, amellyel az ügyfelek a számukra legrelevánsabb kereskedői ajánlatok közül válogathatnak, és havonta akár több ezer forintot is visszakaphatnak a rendszeres kártyás vásárlásaik után. A kereskedelmi cégek pedig egy nagyon hatékony digitális marketing lehetőséghez jutnak ezzel.

3. A következő 1-2 évre milyen célokat tűztetek ki magatok elé?

Bek-Balla László: A következő évek célja, hogy mind a George, mind a fióki alkalmazások továbbfejlesztésével személyre szabott tanácsokat adjunk ügyfeleinknek, olyan alternatívákat kínáljunk a számukra, amelyek javítják a pénzügyi egészségüket, túllépve a hagyományos tranzakcionális kiszolgáláson.

Ajánlataink, tanácsaink segítségével ügyfeleink optimalizálhatják a kiadásaikat, növelhetik a megtakarításaikat, védettebbé vállhatnak a számukra legrelevánsabb kockázatokkal szemben, optimalizálhatják a befektetéseiket.

4. Melyik az a 3 technológia szerinted, amelyeknek a következő 5 évben meghatározó szerepe lesz a termék-/szolgáltatásfejlesztésben, amely technológiá(k)ra egyre több megoldás fog épülni és/vagy az üzleti életben a megkülönböztetés, a versenyképesség meghatározó elemévé válhat(nak)?

Bek-Balla László:  Még mindig csak a töredékét hasznosítjuk az ügyfelek javára annak a rengeteg információnak, amit tudunk róluk. Az összetett adatok hatékony feldolgozásában a mesterséges intelligenciának, a gépi tanulásnak egyre nagyobb szerepe lesz. A rugalmassági és hatékonysági elvárások mentén a felhősítési tendencia várhatóan tovább folytatódik.

Bár nem kimondottan technológiai trend, de ahogy a mi számainkon is látszik, a mobil mindent visz – ez egyértelműen alakítja a mi fejlesztési fókuszainkat is.

5. Ezeknek a technológiáknak a hasznosulását a pénzügyi szolgáltatók/szolgáltatások mely területein látod, illetve a nap végén a végfelhasználók mit érzékelhetnek majd az adott technológia hasznosulásából?

Bek-Balla László: Az ügyfelek remélhetőleg egyre gyakrabban fogják azt tapasztalni, hogy nem csak kiszolgáljuk őket, de elébe megyünk az igényeiknek, „kitaláljuk a gondolatukat”.

6. Milyen kihívások, akadályok korlátozhatják, lassíthatják az általad említett technológiák és/vagy az azokra épülő megoldások hasznosulását a pénzügyi szektorban?

Bek-Balla László:  Egészséges egyensúlyt kell találnunk a technológiai fejlődés kockázatai és az ezzel kapcsolatos szabályozói elvárások közt. Például a kvázi automatikus reflexé váló cookie-policy elfogadás nem sokat tett hozzá az emberek adat-tudatosságához.

7. A következő 1-2 évben a digitális transzformáció mely területeken lesz erőteljesebb, meghatározóbb a bankoknál, pénzügyi szolgáltatóknál véleményed szerint?

Bek-Balla László:  Leginkább a napi alapvető pénzügyi tranzakciókon és az online termékigényléseken túlmutató pénzügyi tanácsadás digitalizációjában és automatizálásában várok előretörést a következő években.

8. Melyik az a 1-2 fintech megoldás a világban, amely az elmúlt időszakban megragadta a figyelmedet? Mi volt az, ami miatt felfigyeltél az adott fintech megoldásra?

Bek-Balla László:  Izgalmasnak és perspektivikusnak találom például a kisösszegű konkrét ingatlanba történő micro-befektetési megoldásokat, mert azok számára is elérhetővé teszi a lakóingatlan befektetést, akiknek eddig a befektethető megtakarításuk összege miatt nem volt erre lehetőségük. De nagyon jónak tartom azokat a megoldásokat is, amelyek az átalakuló vásárlási szokásainkkal kapcsolatosak, például az egyre szaporodó digitális előfizetéseink kezelésére és könnyű lemondására kínálnak megoldást.

Címlapfotó forrása: Erste Bank
Címkék:
blank
blank