2023.09.29.

K&H: elég néhány jó szó. Hangalapú digitális forintátutalás elsőként a magyar pénzügyi szektorban

Szerző:

Kategóriák:

Mesterséges intelligencia szóbeli utasításával is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott. Kate új funkciója a hazai pénzügyi szektorban előzmény nélküli, innovatív megoldás, amely jelentősen megkönnyíti az ügyfelek pénzügyeinek intézését – hangzott el a K&H sajtóbeszélgetésén.

„A K&H mobilbankjában a hazai pénzügyi szektorban elsőként vezeti be a hangalapú utasításra történő digitális forintátutalást

– jelentette be Király Andrea, a K&H lakossági banki üzletágának vezetője a tegnapi sajtóbeszélgetésen.

A K&H 2022 novemberében mutatta be Kate-et, a digitális pénzügyi asszisztenst, aki nagymértékben segíti a bank és a biztosító ügyfeleit a kényelmes és gyors ügyintézésben.

„Immár nem csupán a bank és a biztosító költözött be félmillió ügyfelünk zsebébe, de egy valódi pénzügyi asszisztens is, aki nyitvatartástól és szünnaptól függetlenül, folyamatosan rendelkezésükre áll, segítségükre van”

– tette hozzá a banki vezető.

Király Andrea elmondta: néhány további funkció is beépül a mobilbankba, így például automatikusan feltölthető a hitelkártya, könnyen elérhetők és letölthetők a bankszámlakivonatok és egy mozdulattal megtekinthetők, másolhatók és megoszthatók a számlaadatok.

Hangalapú bankolás: pár szóban utalást is indíthatunk

Egy pénzösszeg átutalását az ügyfelek szóban vagy chat formájában is kezdeményezhetik – az előre rögzített partnerek számláira. Az ügyfél például bemondja a mobilbankban, hogy

„Kate, utalj anyunak tízezret!”.

A digitális pénzügyi asszisztens értelmezi a szóbeli utasítást – ha szükséges, további tisztázó kérdéseket tesz fel –, majd a képernyőn összefoglalja az utalással kapcsolatos legfontosabb információkat: a küldő és a fogadó számlaszámát, valamint az átutalandó összeget.

Az utalást kezdeményező ügyfél ekkor ellenőrizheti a megadott paramétereket, és ha mindent rendben talál, megerősítheti utalási szándékát. Mindez pár pillanatot vesz igénybe, így gyors, kényelmes és biztonságos.

Újabb lépés a szuperapp irányába

A K&H 2023 júniusában új mobilbanki applikációra cserélte le tíz éve bevezetett, és folyamatosan frissített mobilbankját. A nyáron útjára indított új K&H mobilbank nem csak friss és könnyen áttekinthető dizájnt hozott, de új informatikai architektúrát is kapott.

Ezzel teremtették meg a lehetőségét annak, hogy a már több, mint 60 funkció száma tovább gyarapodjon. A cél egy valódi szuperapplikáció, amely mindent tud, amivel szinte minden pénzügy – és még nagyon sok más – elintézhető.

„A hangalapú utasítással indított forintátutalás mérföldkő a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztensek hazai alkalmazása terén”

– jelentette ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Hozzátette: a K&H digitális pénzügyi asszisztensének új funkciója jól mutatja, hogy a mesterséges intelligencián alapuló megoldások milyen változásokat hoznak az emberek és a pénzügyi szektor életébe.

„Szintet léptünk az ügyfélélmény (UX) és a könnyen kezelhető felhasználói felület (UI) terén”

– tette hozzá az innovációs szakember.

A korábbi hónapok tesztüzemmódjának visszajelzései is azt mutatják, hogy az ügyfelek elégedettek az új megoldással, bíznak benne és használni fogják.

K&H szeretjük-e az MI-t?

K&H szeptember elején ezer fős, az aktív korú lakosságra reprezentatív véleménykutatás formájában vizsgálta, hogyan viszonyulnak a magyarok a mesterséges intelligenciához.

A „K&H szeretjük-e az MI-t?” kutatásból kiderül, hogy aktív korú lakosság háromnegyede úgy érzékeli, hogy már találkozott ilyen alapú szolgáltatással. Majdnem felük chatelt már, negyedük beszélt is MI-val, a pénzügyi szolgáltatások kapcsán a felnőtt lakosság több mint negyede állítja, hogy használta.

Általánosan elmondható, hogy ez a technológia a fiatalokhoz, a magasabb végzettséggel, valamint jövedelemmel rendelkezőkhöz inkább elért már.

A technológiát ismerők leginkább gyorsnak és segítőkésznek érzik azt, legkevésbé a problémamegoldás hatékonyságával és pontosságával elégedettek. A használók negyedének oldotta meg problémáját vagy válaszolta meg kérdését teljes mértékben a MI.

A „K&H szeretjük-e az MI-t” kutatásból kiderül, hogy az aktív korú magyar lakosság többsége nyitott arra, hogy a jövőben igénybe vegyen MI-t pénzügyi szolgáltatások kapcsán.

[K&H sajtóközlemény]

Címkék: