Minden vállalkozás életében ott lesz a Billingo

írta | 2021.12.13. | Digitális pénzügyek, Fintech szolgáltatások, Open banking, Összes hír

Billingo az online szamlazo es digitalis okoszisztema
Fintechshow 6.0

„A víziónk, hogy a Billingo minden hazai vállalkozáshoz kapcsolódni fog valamilyen formában és a billingózás a digitális cégvezetés kategóriateremtő kifejezésévé válik” – osztotta meg a FinTechZone-nal Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója, társalapítója. Az exkluzív interjú keretében megismerhettük a Billingo idei évi eredményeit, stratégiai irányait és a következő évek fejlesztéseit.

Melyek voltak a Billingo legjelentősebb eredményei 2021-ben?

Sárospataki Albert: Az idei év számos szempontból áttörést hozott a Billingónak. Végrehajtottunk egy 900 milliós tőkebefektetést, pénzügyi intézménnyé és szolgáltatóvá váltunk és leraktuk a cégvezetést támogató digitális ökoszisztémánk alapjait. Számos olyan fejlesztést hajtottunk végre, amelyekkel a Billingo úttörő szerepet tölt be az online számlázók világában.

A Billingo az első online számlázó, amelyik felcsatlakozott a GIROHálóra és jogosulttá vált fizetési kérelem küldésére. Elsőként vezettük be az integrált softPOS megoldást, amelynek segítségével a Billingo felhasználók az androidos mobiltelefonjukat bankkártya-elfogadó terminállá alakíthatják. Megkaptuk a Magyar Nemzeti Banktól a számlainformációs szolgáltatói jogosultságot, így ősszel elindíthattuk a nyílt bankolásra épülő szolgáltatásunkat, a Billingo Bankszinkront. A Billingo 10 bankkal, pénzügyi szolgáltatóval kapcsolódott össze, ami szintén egyedülálló ma Magyarországon.

Amire a legbüszkébbek vagyunk, hogy idén ősszel a világ egyik legismertebb fintech társaságával, a Wise-zal (korábban TransferWise) közösen elindítottuk az azonnali átutalás lehetőségét a Billingóból. Ez azt jelenti, hogy a beérkező számlákat a Billingo felhasználók azonnali átutalással is kifizethetik. Ezzel a lépéssel a Billingo elindult a multibankolás irányába is.

Összességében egy új működési modell alapjait raktuk le, amelynek segítségével a Billingo felhasználók gyorsan és egyszerűen összeállíthatják maguknak azokat a digitális szolgáltatásokat és megoldásokat, amelyekkel a cégvezetést hatékonyabbá tehetik. A másik oldalról pedig megkönnyítettük a harmadik feles szolgáltatók számára, hogy egyszerűen csatlakozhassanak a Billingo piacteréhez és ökoszisztémájához. Az új működési modell eredményeként a Billingo új, szintén az idén átadott piacterén keresztül számos megoldásból és szolgáltatásból válogathatnak a felhasználók.

A felhasználóink díjazták újításainkat, amit az idei évi árbevételünk kb. 50%-os növekedése és a havi regisztrálók számának nagymértékű emelkedése is mutat. De ennél is fontosabb, hogy olyan képességekre tettünk szert az idei évben, amelyek magasabb növekedési pályára állították a Billingót.

Azáltal, hogy beléptünk a pénzügyi és a fizetési szolgáltatások területére, diverzifikáltabb szolgáltatások nyújtására lettünk képesek. Ez az idei év legjelentősebb eredménye.

Hogyan értékeled a hazai online számlázói piac jelenlegi fejlettségét, telítettségét?

Sárospataki Albert: Úgy látom, hogy a számlázói piac alapvetően hárompólusúvá vált. Az első pólust a két meghatározó piaci szereplő, a Billingo és a számlázz.hu alkotja, amelyek nemcsak a legtöbb felhasználóval rendelkeznek, de folyamatos újításaikon keresztül formálják is a piacot. Mindkét szereplő elindult abba az irányba, hogy a vállalkozásokat a számlázáson túl, de a számlázáshoz kapcsolódó további digitális megoldásokkal támogassa, segítse.

A Billingo itt azt a stratégiát választotta, hogy olyan piacteret épít, ahol a harmadik feles szolgáltatók is integrálhatják a digitális megoldásaikat, szolgáltatásaikat. Az integrációknak köszönhetően a felhasználók nem szigetszerű, hanem egymással összekapcsolható és „szuperintegrált” megoldásokat kapnak. Úgy gondoljuk, hogy a felhasználóknak olyan integrált megoldásokra van szüksége, amelyeket egyetlen felületen keresztül kezelhetnek, irányíthatnak. Ennek a megközelítésnek részben az egyik eredménye a Billingo vezérlőpult, amely igen nagy fókuszt fog kapni az elkövetkezendő időben és központja lesz a különböző megoldásoknak.

A vezérlőpult jelenleg még egy kezdeti MVP**, egy kis „sárkányrepülő” – amiből nagyon sokat tanulunk. Két éven belül egy nemzetközi szinten is példaértékű „űrrakétává” fejlesztjük, ami a vállalkozás menedzselésének élményét új szintre emeli majd. Ennek körülbelül egy év múlva látszódnak majd számunkra is az eredményei. Addig is sok teendő van még előttünk.

A másik pólust a NAV alkotja az ingyenes megoldásával, amit jellemzően azok vesznek igénybe, akik eseti jelleggel, néhány számlát állítanak ki évente. A NAV nagyon helyesen felismerte, nemcsak a szigor eszközére van szükség a számlaadási hajlandóság növeléséhez, hanem ingyenesen elérhető, belépő szintű megoldásra is, ami alkalmas a törvényi kötelezettség teljesítésére*.

Ezzel a megoldással a NAV edukálja a piacot és egy ponton túl, ahogy a felhasználók elkezdik érzékelni, hogyan kapcsolódik a számlázás a cégvezetést támogató további megoldásokhoz, elkezdik majd keresni a magasabb szintű, integrált szolgáltatásokat nyújtó online számlázókat. A NAV megoldása rendkívül rövid idő alatt lett népszerű és az ingyenesen elérhető megoldásokat nyújtó társaságok között a legnagyobb szereplővé vált.

A harmadik pólust az egyéb számlázók alkotják, amelyek növekedési üteme elmarad a piacvezetők növekedésétől. Ennek eredményeként nő a szakadék a piacvezetők és a többi számlázók között.

Mik a várakozásaid, miben fognak egymással versenyezni az online számlázók itthon a következő 1-2 évben?

Sárospataki Albert: Az online számlázók napjainkra alapinfrastruktúrává váltak, így a verseny az értéknövelt szolgáltatások területén zajlik majd. Az egyik meghatározó irány a pénzügyi szolgáltatások területe lesz, hiszen a számlázás szorosan összefonódik a pénzügyi és a fizetési szolgáltatásokkal. A számlázóból kinyerhető adatok felhasználhatók többek között hitelminősítéshez, bonitásvizsgálathoz, követeléskezeléshez, vagy faktoráláshoz.

Másrészt a számlafizetés összefonódik az elektronikus fizetési megoldásokkal, ami felveti az online számlázók helyét és szerepét a fizetési iparágban. A Billingo ezen a területen számos lépést tett az elmúlt időszakban. Az online számlázók közül elsőként vezettük be a Barionnal történő fizetést, a QR-kód alapú azonnali fizetést, a fizetési kérelmet, a Global Payments Europe-pal közösen a softPOS megoldást, valamint az azonnali átutalás lehetőségét a Wise-zal közösen. Az előbbiek mellett elérhetővé tettük a SimplePay-jel történő fizetést is.

Jelenleg a Billingo egyértelműen élen jár az integrált fizetési megoldások terén, és itt nem is állunk meg, ezeken felül is látunk még izgalmas lehetőségeket.

A Billingo a pénzügyi és a fizetési szolgáltatások területén is a partnerségekben hisz. Hiszünk abban, hogy támogatni tudjuk a bankokat például a mikrovállalati termékek fejlesztésében, közös értékajánlat kidolgozásában.

Milyen további fejlesztésekre, szolgáltatásokra számíthatunk 2022-ben a Billingótól?

Sárospataki Albert: A jövő évben folytatni fogjuk a pénzügyi és a fizetési szolgáltatások körének a bővítését. Ezzel párhuzamosan továbbfejlesztjük a Billingo vezérlőpultját és piacterét, ahol újabb saját és harmadik feles fejlesztések fognak megjelenni. Reményeink szerint a jövő évben elérhetők lesznek a banki és pénzügyi partnereinkkel közösen kialakított értékajánlatok is.

Emellett teljes, illetve részleges felvásárlási lehetőségeket is vizsgálunk hozzánk közel álló piaci szegmensekben, hogy ezzel is tovább erősítsük a diverzifikált szolgáltatásaink körét.

Mi a víziód, mi lesz a Billingo 2025-ben, hová fejlődik 2025-ig és milyen szerepet fog betölteni a mindennapjainkban?

Sárospataki Albert: A Billingo célja, hogy minden hazai vállalkozás életében valamilyen formában jelen legyen. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy minden vállalkozás a Billingót fogja használni számlázásra.

A számlázáson túlmutató, a cégvezetést, vagy könyvelést támogató szolgáltatásainkkal kívánunk jelen lenni a vállalkozások mindennapjaiban.

A víziónk, hogy a Billingo minden hazai vállalkozáshoz kapcsolódni fog valamilyen formában és a billingózás a digitális cégvezetés kategóriateremtő kifejezésévé válik.

———

*2021. január 4-től kötelező adatot küldeni a NAV-hoz minden számláról, amire áfatörvény szabályai vonatkoznak.
**Minimum viable product

A cikk a Billingo támogatásával készült.

Címlapfotó forrása: Billingo

Fintechshow 6.0
Fintechshow 6.0

Itt követhetsz minket:

LEMÁK GÁBOR

A Szabadidő Központban (a KÖZGÁZ-on) végzett, a Duna bal partján. Kimaradt a bölcsi és a multikulti szocializáció az életéből, így lettek eretnek gondolatai. Néha kiengedik a zártosztályról, de már egyre ritkábban. A gumiszobából pattantak ki a FinTechZone, a FinTech Akadémia, a FinTech Verseny, a HUNFINTECH25 és a FinTechShow ötletek, amiket sajnos továbbiak is követnek majd. #fintechterapia #gumiszoba

FINTECHSHOW 6.0

fintech fintechshow
Bankokból tech cégek? Kódban a jövőnk? A pénzügyi szektor aktuális digitális kérdései és a legújabb hazai fintech megoldások a hatodik FinTechShow-n.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!