Minden vállalkozás életében ott lesz a Billingo

írta | 2021. 12. 13. | Digitális pénzügyek, Fintech szolgáltatások, Open banking, Összes hír

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

„A víziónk, hogy a Billingo minden hazai vállalkozáshoz kapcsolódni fog valamilyen formában és a billingózás a digitális cégvezetés kategóriateremtő kifejezésévé válik” – osztotta meg a FinTechZone-nal Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója, társalapítója. Az exkluzív interjú keretében megismerhettük a Billingo idei évi eredményeit, stratégiai irányait és a következő évek fejlesztéseit.

Melyek voltak a Billingo legjelentősebb eredményei 2021-ben?

Sárospataki Albert: Az idei év számos szempontból áttörést hozott a Billingónak. Végrehajtottunk egy 900 milliós tőkebefektetést, pénzügyi intézménnyé és szolgáltatóvá váltunk és leraktuk a cégvezetést támogató digitális ökoszisztémánk alapjait. Számos olyan fejlesztést hajtottunk végre, amelyekkel a Billingo úttörő szerepet tölt be az online számlázók világában.

A Billingo az első online számlázó, amelyik felcsatlakozott a GIROHálóra és jogosulttá vált fizetési kérelem küldésére. Elsőként vezettük be az integrált softPOS megoldást, amelynek segítségével a Billingo felhasználók az androidos mobiltelefonjukat bankkártya-elfogadó terminállá alakíthatják. Megkaptuk a Magyar Nemzeti Banktól a számlainformációs szolgáltatói jogosultságot, így ősszel elindíthattuk a nyílt bankolásra épülő szolgáltatásunkat, a Billingo Bankszinkront. A Billingo 10 bankkal, pénzügyi szolgáltatóval kapcsolódott össze, ami szintén egyedülálló ma Magyarországon.

Amire a legbüszkébbek vagyunk, hogy idén ősszel a világ egyik legismertebb fintech társaságával, a Wise-zal (korábban TransferWise) közösen elindítottuk az azonnali átutalás lehetőségét a Billingóból. Ez azt jelenti, hogy a beérkező számlákat a Billingo felhasználók azonnali átutalással is kifizethetik. Ezzel a lépéssel a Billingo elindult a multibankolás irányába is.

Összességében egy új működési modell alapjait raktuk le, amelynek segítségével a Billingo felhasználók gyorsan és egyszerűen összeállíthatják maguknak azokat a digitális szolgáltatásokat és megoldásokat, amelyekkel a cégvezetést hatékonyabbá tehetik. A másik oldalról pedig megkönnyítettük a harmadik feles szolgáltatók számára, hogy egyszerűen csatlakozhassanak a Billingo piacteréhez és ökoszisztémájához. Az új működési modell eredményeként a Billingo új, szintén az idén átadott piacterén keresztül számos megoldásból és szolgáltatásból válogathatnak a felhasználók.

A felhasználóink díjazták újításainkat, amit az idei évi árbevételünk kb. 50%-os növekedése és a havi regisztrálók számának nagymértékű emelkedése is mutat. De ennél is fontosabb, hogy olyan képességekre tettünk szert az idei évben, amelyek magasabb növekedési pályára állították a Billingót.

Azáltal, hogy beléptünk a pénzügyi és a fizetési szolgáltatások területére, diverzifikáltabb szolgáltatások nyújtására lettünk képesek. Ez az idei év legjelentősebb eredménye.

Hogyan értékeled a hazai online számlázói piac jelenlegi fejlettségét, telítettségét?

Sárospataki Albert: Úgy látom, hogy a számlázói piac alapvetően hárompólusúvá vált. Az első pólust a két meghatározó piaci szereplő, a Billingo és a számlázz.hu alkotja, amelyek nemcsak a legtöbb felhasználóval rendelkeznek, de folyamatos újításaikon keresztül formálják is a piacot. Mindkét szereplő elindult abba az irányba, hogy a vállalkozásokat a számlázáson túl, de a számlázáshoz kapcsolódó további digitális megoldásokkal támogassa, segítse.

A Billingo itt azt a stratégiát választotta, hogy olyan piacteret épít, ahol a harmadik feles szolgáltatók is integrálhatják a digitális megoldásaikat, szolgáltatásaikat. Az integrációknak köszönhetően a felhasználók nem szigetszerű, hanem egymással összekapcsolható és „szuperintegrált” megoldásokat kapnak. Úgy gondoljuk, hogy a felhasználóknak olyan integrált megoldásokra van szüksége, amelyeket egyetlen felületen keresztül kezelhetnek, irányíthatnak. Ennek a megközelítésnek részben az egyik eredménye a Billingo vezérlőpult, amely igen nagy fókuszt fog kapni az elkövetkezendő időben és központja lesz a különböző megoldásoknak.

A vezérlőpult jelenleg még egy kezdeti MVP**, egy kis „sárkányrepülő” – amiből nagyon sokat tanulunk. Két éven belül egy nemzetközi szinten is példaértékű „űrrakétává” fejlesztjük, ami a vállalkozás menedzselésének élményét új szintre emeli majd. Ennek körülbelül egy év múlva látszódnak majd számunkra is az eredményei. Addig is sok teendő van még előttünk.

A másik pólust a NAV alkotja az ingyenes megoldásával, amit jellemzően azok vesznek igénybe, akik eseti jelleggel, néhány számlát állítanak ki évente. A NAV nagyon helyesen felismerte, nemcsak a szigor eszközére van szükség a számlaadási hajlandóság növeléséhez, hanem ingyenesen elérhető, belépő szintű megoldásra is, ami alkalmas a törvényi kötelezettség teljesítésére*.

Ezzel a megoldással a NAV edukálja a piacot és egy ponton túl, ahogy a felhasználók elkezdik érzékelni, hogyan kapcsolódik a számlázás a cégvezetést támogató további megoldásokhoz, elkezdik majd keresni a magasabb szintű, integrált szolgáltatásokat nyújtó online számlázókat. A NAV megoldása rendkívül rövid idő alatt lett népszerű és az ingyenesen elérhető megoldásokat nyújtó társaságok között a legnagyobb szereplővé vált.

A harmadik pólust az egyéb számlázók alkotják, amelyek növekedési üteme elmarad a piacvezetők növekedésétől. Ennek eredményeként nő a szakadék a piacvezetők és a többi számlázók között.

Mik a várakozásaid, miben fognak egymással versenyezni az online számlázók itthon a következő 1-2 évben?

Sárospataki Albert: Az online számlázók napjainkra alapinfrastruktúrává váltak, így a verseny az értéknövelt szolgáltatások területén zajlik majd. Az egyik meghatározó irány a pénzügyi szolgáltatások területe lesz, hiszen a számlázás szorosan összefonódik a pénzügyi és a fizetési szolgáltatásokkal. A számlázóból kinyerhető adatok felhasználhatók többek között hitelminősítéshez, bonitásvizsgálathoz, követeléskezeléshez, vagy faktoráláshoz.

Másrészt a számlafizetés összefonódik az elektronikus fizetési megoldásokkal, ami felveti az online számlázók helyét és szerepét a fizetési iparágban. A Billingo ezen a területen számos lépést tett az elmúlt időszakban. Az online számlázók közül elsőként vezettük be a Barionnal történő fizetést, a QR-kód alapú azonnali fizetést, a fizetési kérelmet, a Global Payments Europe-pal közösen a softPOS megoldást, valamint az azonnali átutalás lehetőségét a Wise-zal közösen. Az előbbiek mellett elérhetővé tettük a SimplePay-jel történő fizetést is.

Jelenleg a Billingo egyértelműen élen jár az integrált fizetési megoldások terén, és itt nem is állunk meg, ezeken felül is látunk még izgalmas lehetőségeket.

A Billingo a pénzügyi és a fizetési szolgáltatások területén is a partnerségekben hisz. Hiszünk abban, hogy támogatni tudjuk a bankokat például a mikrovállalati termékek fejlesztésében, közös értékajánlat kidolgozásában.

Milyen további fejlesztésekre, szolgáltatásokra számíthatunk 2022-ben a Billingótól?

Sárospataki Albert: A jövő évben folytatni fogjuk a pénzügyi és a fizetési szolgáltatások körének a bővítését. Ezzel párhuzamosan továbbfejlesztjük a Billingo vezérlőpultját és piacterét, ahol újabb saját és harmadik feles fejlesztések fognak megjelenni. Reményeink szerint a jövő évben elérhetők lesznek a banki és pénzügyi partnereinkkel közösen kialakított értékajánlatok is.

Emellett teljes, illetve részleges felvásárlási lehetőségeket is vizsgálunk hozzánk közel álló piaci szegmensekben, hogy ezzel is tovább erősítsük a diverzifikált szolgáltatásaink körét.

Mi a víziód, mi lesz a Billingo 2025-ben, hová fejlődik 2025-ig és milyen szerepet fog betölteni a mindennapjainkban?

Sárospataki Albert: A Billingo célja, hogy minden hazai vállalkozás életében valamilyen formában jelen legyen. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy minden vállalkozás a Billingót fogja használni számlázásra.

A számlázáson túlmutató, a cégvezetést, vagy könyvelést támogató szolgáltatásainkkal kívánunk jelen lenni a vállalkozások mindennapjaiban.

A víziónk, hogy a Billingo minden hazai vállalkozáshoz kapcsolódni fog valamilyen formában és a billingózás a digitális cégvezetés kategóriateremtő kifejezésévé válik.

———

*2021. január 4-től kötelező adatot küldeni a NAV-hoz minden számláról, amire áfatörvény szabályai vonatkoznak.
**Minimum viable product

A cikk a Billingo támogatásával készült.

Címlapfotó forrása: Billingo

HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

LEMÁK GÁBOR

A Szabadidő Központban (a KÖZGÁZ-on) végzett, a Duna bal partján. Kimaradt a bölcsi és a multikulti szocializáció az életéből, így lettek eretnek gondolatai. Néha kiengedik a zártosztályról, de már egyre ritkábban. A gumiszobából pattantak ki a FinTechZone, a FinTech Akadémia, a FinTech Verseny, a HUNFINTECH25 és a FinTechShow ötletek, amiket sajnos továbbiak is követnek majd. #fintechterapia #gumiszoba

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!