Lezárult az NN Biztosító inkubációs programjának első szakasza. A programba bekerült három projekt eredményeit tegnap mutatták be a Sparklab Demo Day-en. Sztanó Imre, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója bejelentette, a program eredményei alapján elindítják a második szakaszt is.
Előzmények
Idén február végén jelentette be az NN Biztosító a Sparklab inkubátor program elindítását. Az NN Csoport a holland sikerek után úgy döntött, kibővíti a programot és más országokra is kiterjeszti azt. Hollandia után Magyarországra esett a választás.
A Sparklab inkubátor program azzal a céllal jött létre, hogy olyan megoldásokat találjanak, amelyek hozzájárulhatnak az életminőség javításához. Az inkubátor programba a tavasz folyamán nyílt pályázaton keresztül lehetett bejutni. A kiválasztott pályázók 3 hónapos mentor programban vehettek részt, illetve 5.000 EUR vissza nem térítendő támogatásban részesültek. (A 10 legfontosabb dolgot, amit tudni érdemes a Sparklabról, itt gyűjtöttük össze.)
Szakított az NN Biztosító a korábbi „szenttehén” gyakorlatokkal
A hagyományos pénzügyi közvetítői piacon a biztosítók alkalmazkodnak a legnehezebben és a leglassabban a digitális tér kihívásaihoz. A digitális ügyfélélmény tekintetében felhasználóként gyakran érezhetjük úgy, hogy Sohaország lakói vagyunk. A kezdetektől nyomon követjük a Sparklab programot és a tegnapi eredmények után úgy látjuk, haladunk (Cs)Odaországba.
Egyre több okoseszköz, smart gadget vesz körül minket, amelyek már nem csak arra alkalmasak, hogy fizethessünk azokkal (pl. az okostelefonunkkal, a karkötőnkkel, a gyűrűnkkel stb.), de abban is segíthetnek, hogy olcsóbb, kedvezőbb feltételű pénzügyi termékeket kaphassunk. (Pár hete számoltunk be arról a fitness bankszámláról, aminek a betéti kamatlába az alapján változik, mennyit gyalogolsz naponta.)
A biztosítói iparágban az okoseszközök új dimenziót nyitnak a kockázatok beárazásában, a személyre szabhatóság megteremtésében, az ügyfélélmény növelésében. Az ügyfél aktív formálójává válik a biztosítási termék díjtételének, magatartása alapján olcsóbb – vagy akár ingyenes – biztosítási termékekhez juthat. Vagy veheti igénybe azokat, ha eddig arra nem lett volna lehetősége a magasabb kockázati besorolás miatt.
Ezek az okoseszközök évek óta körülvesznek minket, insurtech startupok alapozzák ezekre a működésüket. Igaz, itthon is láthattunk egy-két biztosítói kísérletet, ám ezek eddig jellemzően nem bizonyultak fenntarthatónak. De a legfőbb ok a hazai példák hiányára, hogy a hazai biztosítók DNS-éből hiányzik a kísérletezéshez szükséges kockázatvállalási hajlandóság.
A korábbi „szenttehén” gyakorlattal szakított Magyarországon az NN Biztosító és az idei évben már 2+3 kísérletbe fogott. Az egyik kísérlet az április végén bemutatott runaddict futó alkalmazás, ami a lefutott kilométerek után kedvezményekkel, – a pontok beváltását követően – ingyenes biztosítással jutalmazza a felhasználókat. A másik kísérlet maga a Sparklab inkubációs program, amelynek keretében intézményesített formában keresik a legújabb ötleteket, megoldásokat, technológiákat. A +3 kísérlet pedig a Sparklab első inkubációs szakaszának eredményei, amit a minap mutattak be a Demo Day-en.
Az első Sparklab Demo Day
„Az ötletek bárhonnan jöhetnek, amit a Sparklab program eredményei is jól tükröznek”
– mondta el nyitó beszédében Sztanó Imre. Az első inkubációs szakasz három projektje három különböző helyről érkezett; nagyvállalattól, startuptól, az NN Biztosító munkatársaitól. A tavaszi versenyfelhívásra beérkezett mintegy 100 pályázóból 15 került a „zsűri” elé, amiből végül három került be a programba.
Ezek a projektek még tesztelési fázisban vannak, a piaci bevezetésük előkészítése zajlik, de a Sparklab Demo Day keretében már láthattuk, miket főztek ki a boszorkánykonyhában. A diabétesszel élőknek a Diablog, a szülés után szétnyílt hasizom rehabilitálásában a Potzak App, a biztosító ügyfélszolgálati munkájának támogatásában egy chatbot nyújthat majd segítséget.
Kérdésünkre Sztanó Imre elmondta, hogy
„a program további stratégiai jelentőségű eredménye annak az NN Biztosító vállalati kultúrára és folyamatokra gyakorolt hatása. A munkatársak, kollégák bekapcsolódása a programba, illetve a teljes szervezet egészének hozzáállása a programhoz új, innovatív szemléletmódot eredményezett az NN Biztosítón belül. Hétről-hétre látható, miként épül be az innovációs DNS a szervezetbe és járul hozzá a digitális transzformációnk sikeréhez is”.
Röviden az eredményekről: Diablog, Potzak App, chatbot
Ma a diabétesszel élők magasabb kockázati besorolásba esnek, ezért több biztosítási díjat fizethetnek, mint a nem diabéteszes társaik. A Vodafone-nal közösen
„most kifejlesztett megoldás, a Diablog abban segít az érintetteknek, hogy könnyen, felhasználóbarát módon tekinthessék át és rendszerezhessék a cukorbetegséggel kapcsolatos mérési eredményeket. A jövőben azt szeretnénk elérni, hogy azok, akik megfelelően karbantartják magukat és a mérési eredményeiket az alkalmazásban rögzítik, ne fizessenek több biztosítási díjat.”
– hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató.
A Diablog projekt mellett a programba beválasztott startup csapat azon dolgozik, hogyan segíthet azoknak az édesanyáknak, akiknek a szülés után szétnyílt a hasizmuk. Edzéssel és speciális gyakorlatokkal sokat lehet tenni a javulásért. Ebben segít a Potzak App csapat ötlete, amely 15 évnyi nyílt hasizom rehabilitációs szakmai tapasztalatot tett egy mobil alkalmazásba. Ennek keretében videók és instrukciók formájában kapják meg az anyukák a felépüléshez szükséges tudást és gyakorlatokat.
A harmadik kezdeményezés az NN Biztosítón belülről indult, és a célja egy olyan chatbot alkalmazás fejlesztése, ami az ügyfelek kérdéseire azonnal válaszol az őket érintő legfontosabbak kérdésekkel kapcsolatban.
A bejegyzés cover fotóján Steve Südy, a Sparklab vezetője és Bozsánovics Judit, a Sparklab innovációs menedzsere láthatók.