Az OTP Mobil és a Magyar Posta együttműködésével 2019 augusztusától elérhetővé vált a Simple mobilalkalmazáson keresztüli QR-kódos csekkbefizetés. Az új szolgáltatás három hónap alatt 53 000 tranzakciót generált.

A legtöbb postai csekken, így a közüzemieken is, 2015 óta tüntetik fel a QR-kódokat, ám használatuk csak postai alkalmazással – iCsekk – volt eddig lehetséges. Augusztus 8-tól azonban a Simple alkalmazáson keresztül még több felhasználó számára elérhetővé vált az erre alapuló csekkbefizetési szolgáltatás.

3 hónap 53 ezer tranzakció

Az újítás népszerűségét bizonyítja, hogy augusztus 8. és november 4. között 53 000 csekkbefizetési tranzakció indult el az applikáción keresztül, mintegy 500 millió forint értékben.

A legnépszerűbb szolgáltatásunk továbbra is a közterületi parkolás, de az elmúlt időszak újítása, a QR-kódos csekkfizetés is közkedvelt: az augusztus elején bevezetett fizetési opció csak az első hónapjában több tízezer tranzakciót generált.

– mondta el Al-Absi Gáber, az OTP Mobil Kft. ügyvezető igazgató-helyettese a FinTechZone.hu-nak adott exkluzív interjújában minap.

Az alkalmazáson keresztül befizetett számlák nyomon követhetők, így sokkal könnyebben kezelhetők visszamenőleg is a bizonylatok. Magáról a befizetésről e-mailes értesítőt küld a rendszer, ezzel megerősítve a tranzakció sikerességét.

FINTECHSHOW 20/20

A MÁSIK JÖVŐ

A “Másik Jövő“, ahol a negyedik ipari forradalom, a gépi tanulás, Sophia és a startupok átvették az irányítást a pénzügyeink felett. Milyen lenne az a világ?

Jövő szcenáriók és párhuzamos világok találkozása a negyedik fintech seregszemlén. Jön a FinTechShow 4.0!

Mentett kártyával történő fizetés terjedése

A Simple fiókban elmentett kártya segítségével a gördülékeny csekkbefizetés előnyei mellett más szolgáltatások is könnyebben, biztonságosabban vehetők igénybe. Ilyen például a közel 7000 online kereskedőnél történő vásárlás a kártyaadatok ismételt megadása nélkül, a parkolás fizetése, az autópálya-matrica, a mozi- és koncertjegyek vásárlása és az ételrendelés.

“A felhasználókat leginkább a tranzakció gördülékenyebbé tételével lehet vásárlásra ösztönözni. A kutatásunk is ezt támasztja alá: a megkérdezettek 48 százaléka ugyanis elmentené vagy valószínűleg elmentené a bankkártyája adatait, ha ezzel lerövidíthetné a tranzakció idejét.”

– tette hozzá Al-Absi Gáber.

Mivel a mentett kártyás fizetési megoldás az általánosan elérhető e-commerce felületeken teljesen alapértelmezett ma már, ezért egy közmű esetében is mára egy elvárt funkcionalitássá fejlődött a piaci igény – osztotta meg a FinTechZone.hu-val az ősz folyamán Koncz Péter, az NKM Zrt. digitális vezérigazgató helyettese.

“A szolgáltatás kb. egy éve él és a mentett kártyás fizetések száma már meghaladja a nem mentettekét. Érdekes látni a folyamatot, ahogy szépen lassan, hétről hétre nő az arány, és az elmúlt 1 hónapban már megelőzte a hagyományos kártyás megoldást.”

– mondta el Koncz Péter.