Megkérdezték a bankosokat, mire lesz jó a mesterséges intelligencia

írta | 2019.11.07. | Banki és fintech hírek, Összes hír

fintechshow fintech digitalis transzformacio

A Finextra 31 ország 63 pénzügyi intézménye körében végzett kérdőíves felmérést, amelyben többek között a mesterséges intelligencia (AI) felhasználási lehetőségeit is vizsgálták. A válaszadók markáns véleménye, hogy a következő években a gépi tanulás sokat segíthet a bankok működési hatékonyságának növelésében, a csalások korai megelőzésében és nem utolsó sorban az ügyfelek igényeinek pontosabb megismerésében.

Ahogy a pénzintézeteken belül és falaikon túl nő a lehetőség az adatok valós idejű hozzáférésére és feldolgozására, egyre eredményesebbek a szervezet működési hatékonyságát segítő megoldások.

A felmérésben a leggyakrabban a működés optimalizációját, a szabályozói megfelelést, a monitoringot, valamint a pénzmosás elleni védekezést segítő alkalmazásokat említették.

Kapcsolódó cikk: “Összegyűjtöttük, mit csinál a mesterséges intelligencia a bankban”

A mesterséges intelligencia terén a pénzintézetek érdeklődése korábban a chatbotokra korlátozódott. Napjainkra viszont már egyre több területen alkalmazzák a gépi tanulást. 2018 végén az alábbi példákat gyűjtöttük össze:

  • JP Morgan: csalásfelderítés, működési hatákonyság
  • Wells Fargo: pénzügyi tudatosság fejlesztése, valós idejű döntéstámogatás
  • Bank of America: helyes döntések a mindennapi pénzügyekben
  • Citi: biztonságos pénzügyek

További részletek itt.

Mesterséges intelligencia alkalmazása a compliance-ben

Különösen jók a technológia felhasználási lehetőségei a szabályozói megfelelés és a csalásmegelőzés területein, jellemzően ott, ahol a szakemberek alacsony szintű elemzéseket, értékeléseket végeznek. Az AI megoldások a különböző adatforrások felhasználásával, a vásárlói magatartás komplex elemzésével jelentősen csökkenthetik az egyes compliance feladatok emberi erőforrás igényét.

Ígéretes felhasználási terület lesz az ügyfelek szokásainak, viselkedésének elemzését, megértését és ennek alapján a várható igényeik előrejelzését segítő megoldások. Ugyanide sorolták a válaszadók az ügyfelek azonosítását, a vásárlói kapcsolattartást, kiszolgálást segítő megoldásokat.

Forrás: “The state of AI in financial services”, Finextra és Quantexa, 2019. október

AI az értékesítésben és a marketingben

Azon szervezeteknél, ahol a pénzügyi bűnözés elleni védelemben már valamekkora érettséget elért a mesterséges intelligencián alapuló megoldások alkalmazása, előtérbe kerül az értékesítés és marketing funkciók AI alapú támogatása is.

A felhasználók mélyebb megismerését segítő és az ajánláson alapuló értékesítési technikáknak tulajdonképpen ugyanarra kell épülniük, mint amit a piacvezetők alkalmaztak a pénzügyi bűnözés elleni harcban, azaz a különféle adatbázisok kontextus alapú adatelemzésére, hálózati elemzésekre.

A mesterséges intelligencia modellek alkalmazhatók lesznek a felhasználók számára kínált ajánlatok kialakításában és – ha az értékesítési, ügyfélszolgálati munkatárs befogadó lesz a technológia eredményeinek alkalmazására – hatékony segítőtárs lesz az ügyfélkapcsolatok szélesítésben is.

A teljes elemzés itt érhető el.

fintechshow fintech digitalis transzformacio

fintechshow fintech digitalis transzformacio

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

FINTECHSHOW 5.0

fintechshow fintech digitalis transzformacio
FinTech seregszemle, pitch verseny és jövőbemutató előadások az idén 5 éves FinTechShow-n. Górcső alatt a digitális pénzügyi transzformáció új irányai. FinTechShow: (m)érték a digitális pénzügyekben.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.