“granit

Megkérdezték a bankosokat, mire lesz jó a mesterséges intelligencia

írta | 2019.11.07. | Banki és fintech hírek, Összes hír

eit digital

A Finextra 31 ország 63 pénzügyi intézménye körében végzett kérdőíves felmérést, amelyben többek között a mesterséges intelligencia (AI) felhasználási lehetőségeit is vizsgálták. A válaszadók markáns véleménye, hogy a következő években a gépi tanulás sokat segíthet a bankok működési hatékonyságának növelésében, a csalások korai megelőzésében és nem utolsó sorban az ügyfelek igényeinek pontosabb megismerésében.

Ahogy a pénzintézeteken belül és falaikon túl nő a lehetőség az adatok valós idejű hozzáférésére és feldolgozására, egyre eredményesebbek a szervezet működési hatékonyságát segítő megoldások.

A felmérésben a leggyakrabban a működés optimalizációját, a szabályozói megfelelést, a monitoringot, valamint a pénzmosás elleni védekezést segítő alkalmazásokat említették.

Kapcsolódó cikk: “Összegyűjtöttük, mit csinál a mesterséges intelligencia a bankban”

A mesterséges intelligencia terén a pénzintézetek érdeklődése korábban a chatbotokra korlátozódott. Napjainkra viszont már egyre több területen alkalmazzák a gépi tanulást. 2018 végén az alábbi példákat gyűjtöttük össze:

  • JP Morgan: csalásfelderítés, működési hatákonyság
  • Wells Fargo: pénzügyi tudatosság fejlesztése, valós idejű döntéstámogatás
  • Bank of America: helyes döntések a mindennapi pénzügyekben
  • Citi: biztonságos pénzügyek

További részletek itt.

Mesterséges intelligencia alkalmazása a compliance-ben

Különösen jók a technológia felhasználási lehetőségei a szabályozói megfelelés és a csalásmegelőzés területein, jellemzően ott, ahol a szakemberek alacsony szintű elemzéseket, értékeléseket végeznek. Az AI megoldások a különböző adatforrások felhasználásával, a vásárlói magatartás komplex elemzésével jelentősen csökkenthetik az egyes compliance feladatok emberi erőforrás igényét.

Ígéretes felhasználási terület lesz az ügyfelek szokásainak, viselkedésének elemzését, megértését és ennek alapján a várható igényeik előrejelzését segítő megoldások. Ugyanide sorolták a válaszadók az ügyfelek azonosítását, a vásárlói kapcsolattartást, kiszolgálást segítő megoldásokat.

Forrás: “The state of AI in financial services”, Finextra és Quantexa, 2019. október

AI az értékesítésben és a marketingben

Azon szervezeteknél, ahol a pénzügyi bűnözés elleni védelemben már valamekkora érettséget elért a mesterséges intelligencián alapuló megoldások alkalmazása, előtérbe kerül az értékesítés és marketing funkciók AI alapú támogatása is.

A felhasználók mélyebb megismerését segítő és az ajánláson alapuló értékesítési technikáknak tulajdonképpen ugyanarra kell épülniük, mint amit a piacvezetők alkalmaztak a pénzügyi bűnözés elleni harcban, azaz a különféle adatbázisok kontextus alapú adatelemzésére, hálózati elemzésekre.

A mesterséges intelligencia modellek alkalmazhatók lesznek a felhasználók számára kínált ajánlatok kialakításában és – ha az értékesítési, ügyfélszolgálati munkatárs befogadó lesz a technológia eredményeinek alkalmazására – hatékony segítőtárs lesz az ügyfélkapcsolatok szélesítésben is.

A teljes elemzés itt érhető el.
GRANIT Bank
GRANIT Bank

Itt követhetsz minket:

NÉMETH MONIKA

NÉMETH MONIKA

A Magyar Telekomnál szabályozással, majd “smart” projektekkel foglakozott. A pénzügyi szektorban végmenő digitális transzformáció kísértetiesen hasonlít a telko iparág átalakulására, így korábbi tapasztalatait most a digi pénzügyek világában hasznosítja. Ha ma lenne óvodás, akkor a PSD2 lenne belevarrva a takarójába. A #regtech trendeket és megoldásokat is vizsgálja a szabályozói kihívások mellett. #banktech #regtechguru
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

SZÁMLANYITÁS SZELFIVEL

“GRANIT Bank szelfi szamlanyitas
Nyiss számlát bankfiók nélkül! Bármikor egy szelfivel.

EIT DIGITAL – ONLINE EVENT

“EIT DIGITAL ONLINE EVENT
10 éves az EIT Digital! Online születésnap: 2020. október 29. 12:30-13:30.

NATRIX LIGHTPAPER

“Natrix blockchain lightpaper
A blockchain, mint technológia térnyerése szabályozott környezetben. További részletek a Natrix Lightpaper dokumentumban.

GOODID WHITE PAPER

“GOODID UGYFELAZONOSITAS
Olvassa el a GoodID új white paper-ét a digitális ügyfél-azonosítás előnyeiről és a friss MNB-szabályozásról!

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

AZONNALI FIZETÉS

“azonnali fizetes
2020. március 2-án indult az azonnali fizetési rendszer Magyarországon. Így készülhetünk az új lehetőségekre.